سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۷:۰۱

تذکر کتبی نمایندگان استان مرکزی به وزیر کشور پیرامون مشکلات کارگری

٦ تن از نمایندگان استان مرکزی در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار رسیدی به مشکلات رخ داده پیرامون شرکت های آذرآب و هپکو شهر اراک شدند.

تذکر کتبی نمایندگان استان مرکزی به وزیر کشور پیرامون مشکلات کارگری

نمایندگان استان مرکزی

تذکر کتبی نمایندگان استان مرکزی به وزیر کشور پیرامون مشکلات کارگری

به نقل از اراک امروز؛  علی اکبر کریمی و سید مهدی مقدسی نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان، سید محمد حسینی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان، علی ابراهیمی نماینده شازند، محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین و حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات و دلیجان در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار لزوم اعزام هیات ویژه به منظور رسیدگی به مشکلات رخ داده پیرامون شرکت های آذرآب و هپکو شهر اراک در هفته گذشته شدند.

در متن این تذکر که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد آمده است: نظر به اینکه شهر اراک یکی از قطب های صنعتی و کارگری کشور است توجه ویژه به رفع مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی این شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیراست؛ با توجه به مشکلات حادث شده در شرکت های آذرآب و هپکو ضروری است در اسرع وقت نسبت به اعزام یک هیات ویژه بمنظور بررسی ابعاد اتفاقات اخیر و اتخاذ تصمیمات مقتضی اقدام شود.

ضمناً انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به اجرای مصوبات جلسه مورخ ٩٦/٧/١ با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کل بانک مرکزی پیرامون مسائل و مشکلات دو شرکت یادشده اقدام گردد تا از تداوم و تشدید شرایط بحرانی موجود جلوگیری شود.

کارگران ۲ شرکت هپکو و آذراب اراک در چند روز گذشته بارها با تجمع خواستار حمایت مسئولان برای رفع مشکلات صنفی خود شدند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت محصول آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به دنبال سیاست های اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت صنایع آذرآب اراک نیز از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت