یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۴۴:۲۵

تدوین سند امنیت غذایی استان مرکزی در دستورکار قرار دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تدوین سند امنیت غذایی استان مرکزی در دستورکار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی؛

تدوین سند امنیت غذایی استان مرکزی در دستورکار قرار دارد

تدوین سند امنیت غذایی استان مرکزی

تدوین سند امنیت غذایی استان مرکزی در دستورکار قرار دارد

به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تدوین سند امنیت غذایی استان مرکزی اظهار داشت: تدوین سند امنیت غذایی ضامن حفظ و افزایش سلامت مردم این استان است و به عنوان راهبردی اولویت‌دار و مهم در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

وی افزود: سند امنیت غذایی استان مرکزی بسیار حائز اهمیت بوده و تهیه و تدوین آن باید در اسرع زمان صورت گیرد از این رو مقرر شد طرح اولیه سند آماده و  ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در دنیای امروز بسیاری از بیماری‌های واگیردار کنترل شده که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست و اکنون کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به عنوان دغدغه‌ای بزرگ مطرح است که در این باره تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

حقیقی با تاکید بر اهمیت تهیه و تدوین سند امنیت غذای استان مرکزی گفت: در استان مرکزی تاکنون جلسات متعددی برای بررسی روند تهیه این سند تشکیل شده و بر این اساس 6 کمیته در این راستا مشارکت دارند که بر اساس سند سهم هر دستگاه متولی در حوزه امنیت غذایی در سند استانی مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس سند می‌توان حرکت، استانداردسازی، اقدامات کشت راهبردی، تهیه مواد غذایی، مراعات بهداشت و درمان، غذای باکیفیت و سایر موارد مرتبط را طبق برنامه پیش برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: دسترسی به غذای سالم و نظارت اصولی برچرخه تولید از مزرعه تا سفره، محوریت سند امنیت غذایی استان مرکزی است و تا موضوعاتی همچون الگوی زیستی، رفتار غذایی و خودمراقبتی در جامعه نهادینه نشود، نمی‌توان به اهداف سلامت دست یافت.

وی بیان کرد: سلامت مقوله ای پیچیده و مهم است که حفظ و توسعه آن به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی خارج است و در این راستا باید با تقویت فرهنگ‌سازی و گفتمان خودمراقبتی در لایه‌های اجتماعی به بهبود شاخص های سلامت کمک کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت