یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۸:۲۷

تدوین بانک اطلاعاتی مراکز و ساختمان‌های فرسوده و نامطمئن در استان مرکزی

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی مراکز و ساختمان‌های فرسوده و نامطمئن در استان مرکزی تدوین می‌شود،‌ از فرسودگی ۳۵ درصدی ساختمان‌های اداری و عمومی استان مرکزی خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

تدوین بانک اطلاعاتی مراکز و ساختمان‌های فرسوده و نامطمئن در استان مرکزی

ساختمان‌های فرسوده

تدوین بانک اطلاعاتی مراکز و ساختمان‌های فرسوده و نامطمئن در استان مرکزی

به نقل از تسنیم، عزیز فیلی ظهر امروز در جلسه شورای فنی استان مرکزی با اشاره به موضوع ساماندهی مهندسان مجری ساختمان در استان مرکزی اظهار داشت: شیوه نامه رسیدگی به مسائل و امور مهندسان مجری ساختمان در استان مرکزی تدوین، تهیه و پس از تایید استاندار مرکزی به وزارت راه شهرسازی ارسال شد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید پس از دریافت و جمع‌آوری تمامی شیوه‌نامه‌های مربوط به استان‌های کشور یک شیوه‌نامه کلی را برای رعایت همه الزامات قانونی به تمامی ادارات کل راه و شهسازی و سازمان‌های نظام مهندسی در استان‌های کشور ارسال و ارائه کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: مطابق حکم دیوان عدالت اداری سال پیش به شهرداری‌ها ابلاغ شد که هنگام صدور پروانه ساختمان حضور مجریان الزامی نیست ولی در زمان اجرا براساس نیاز ساختمان که به تایید نظام مهندسی می‌رسد، شهرداری موظف است که نام مجری صلاحیت‌دار را در پروانه ساخت درج سازد.

وی عنوان کرد: تا ابلاغ شیوه نامه کلی از سوی وزارت راه و شهرسازی کمیته‌ای تخصصی مرکب از نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، استانداری مرکزی، اداره کل راه شهرسازی، سازمان نظام مهندسی برای رسیدگی به مشکلات مهندسان مجری تشکیل خواهد شد.

فیلی با اشاره به وظایف شهرداری‌ها درباره بهسازی مراکز عمومی فرسوده گفت: شهرداری‌ها در سطح استان مرکزی موظف به شناسایی بناهای اداری و عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، مهد کودک‌ها و دیگر مراکز دولتی اقدام و مسئولان مربوظه را مکلف و ملزم به بهسازی بناها سازند.

وی افزود: این درحالیست که شهرداری‌های موظفند تا پیش از بازسازی و بهسازی این اماکن و بناهای فرسوده نسبت به نصب تابلو و بنر به منظور مشخص کردن بناهای حادثه‌خیز اقدام لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو گفت: حادثه تلخ ساختمان پلاسکو خسارات زیاد و سنگین جانی و مالی به همراه داشت این درحالی بود که اگر نظارت‌های گسترده و اعمال درست قانون به وقوع می‌پیوست، از وقوع این نوع حادثه می‌توانستیم جلوگیری کنیم.

فیلی افزود: براساس آمار موجود، 35 درصد از بناهای عمومی و اداری استان مرکزی فرسوده بوده و فاقد استحکام لازم در برابر حوادث و مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی است. مسئولان سازمان‌های متولی امر باید نسبت به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از مراکز و ساختمان‌های فرسوده و نامطمئن در استان مرکزی اقدام کرده و از غفلت درباره این موضوع مهم جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت