سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۹:۳۲

تخصیص‌های نصفه نیمه چاره‌ساز نیست/پروژه‌ای ۱۲ساله با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی!

عملیات اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دلیجان از سال ۱۳۸۴ کلید زده شد و قرار بود در مدت ۵ سال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. پروژه‌ای که عملیات اجرای آن به دلیل تنگناهای مالی با گذشت ۱۲ سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اندر احوالات مجتمع فرهنگی دلیجان؛

تخصیص‌های نصفه نیمه چاره‌ساز نیست/پروژه‌ای ۱۲ساله با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی!

تخصیص‌های نصفه نیمه

تخصیص‌های نصفه نیمه چاره‌ساز نیست/پروژه‌ای ۱۲ساله با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی!

به نقل از  پیام دلیجان؛ توسعه فرهنگی یکی از نیازهای جوامع انسانی محسوب می‌شود و در این بین ساخت فضاهای فرهنگی یکی از پیش نیازهای توسعه فرهنگی است.

فضاهای فرهنگی بهترین پایگاه برای تعلیم سبک زندگی ایرانی-اسلامی است که با بهره‌برداری بهینه از این فضاهای فرهنگی می‌توان در راستای ترویج و تقویت آئین‌های ملی و مذهبی گام برداشت.

می‌توان با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب فضاهای ملموس و واقعی، در شرایطی که در تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم نوجوانان و جوانان را از آفت‌های فضای مجازی دور کرد.

گسترش فضاهای فرهنگی در شهر نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی محسوب می‌شود، بسیاری از شهر‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور، با کمبود امکانات فرهنگی مواجه‌اند. از این‌رو کمبود سرانه فضاهای فرهنگی یک واقعیت غیر قابل انکار در جامعه امروزی است و باید تلاش شود تا برای رفع این مشکل مجتمع‌های فرهنگی و هنری نیمه تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دلیجان یکی از همین فضاهای فرهنگی است که همچنان در هزار توی مکشلات اعتباری گرفتار آمده است و بهره‌برداری از آن هزینه‌ای معادل ۲۰ میلیارد ریال را طلب می‌کند.

عملیات اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دلیجان از سال ۱۳۸۴ کلید زده شد و قرار بود در مدت ۵ سال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. پروژه‌ای که عملیات اجرای آن به دلیل تنگناهای مالی با گذشت ۱۲ سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان:

تخصیص ‌نامناسب اعتبارات عامل اجرای کُند عملیات مجتمع فرهنگی دلیجان​

حمید صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان در خصوص این پروژه گفت: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی چند منظوره دلیجان در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، در سه طبقه به انضمام سالن اجتماعات از سال ۸۴ آغاز شده است.

صادقی با اشاره به اینکه برای این مجتمع فرهنگی بخش‌های متنوعی از قبیل سالن چند منظوره با ظرفیت ۷۰۰ نفر، سالن اجتماعات و کلاس‌های آموزشی، سالن نگارخانه پیش‌بینی شده است، افزود:  این پروژه به دلیل تخصیص نامناسب اعتبار تاکنون کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی ها تامین شده است، بیان کرد: در این مدت که از اجرای این پروژه می گذرد در برخی سال‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که بسته به سلیقه فرمانداران ایم مبلغ متفاوت بوده است و حتی در برخی از سال ها این پروژه اصلا تخصیصی نداشته است.

وی ادامه داد: به دلیل طولانی شدن مدت زمان اجرای این پروژه، پیشنهاد واگذاری آن به شهرداری دلیجان توسط توسط فرماندار در جلسات متعدد مطرح شده است ولی هنوز دستور کتبی در این زمینه ابلاغ نشده است.

اعتبار تخصیصی، به جای تکمیل پروژه صرف بدهی‌ها می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان تصریح کرد: امسال براساس تصمیم جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان که در اردیبهشت ماه برگزار شد، اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد ولی از این میزان اعتبار متاسفانه سه تا چهار درصد تاکنون تحقق پیدا کرده است.

صادقی با بیان اینکه این پروژه بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان بدهی به پیمانکاران دارد، ادامه داد: چنانچه تمام اعتبار اختصاص یافته محقق شود باز هم نمی توان انتظار تکمیل پروژه را داشت چراکه این مبلغ صرف بدهی‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل این پروژه به اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان نیاز دارد، بیان کرد: با این روند پرداخت اعتبارات بیش از ۲۰ سال دیگر طول خواهد کشید تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت