شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۲۷:۴۸

تحقق پیش بینی امام راحل درباره اربعین/از عشق به خمینی تا شورحسینی

خمین- آئین عظیم اربعین که هرساله با شور بسیار ازسوی ارادتمندان اباعبدالله(ع) برگزارمی شود، تحقق این پیش بینی تاریخی بنیانگذار انقلاب است که روزی مردم گروه گروه به سوی عتبات عالیات می شتابند.

ارادتمندان پیر خمین رهروان حسین(ع)؛

تحقق پیش بینی امام راحل درباره اربعین/از عشق به خمینی تا شورحسینی

شورحسینی

تحقق پیش بینی امام راحل درباره اربعین/از عشق به خمینی تا شورحسینی

به نقل ازخبرگزاری مهر،گروه استان ها: بنیان گذار انقلاب اسلامی زمانی فرمودند؛ پس از اتمام جنگ ایران و حکومت بعثی عراق، مردم با ارادت ویژه به خاندان اهل بیت(ع) دست در دست یکدیگر قرار می دهند و به زیارت عتبات عالیات در این کشور می روند که می توان گفت امروز همایش اربعین حسینی تحقق این پیش بینی امام راحل است.

 با توجه به اینکه ظرفیت های همایش اربعین فراوان و دارای بسترهای تبلیغی بسیاری است، بنابراین فرصت خوبی برای رساندن پیغام‌ جهانی حضرت امام خمینی(ره) به دست مشتاقان اسلام ناب است.

پیاده روی اربعین حرکتی بزرگ و آغاز شناخت قیام حسینی است و در این تجمع و گردهمایی عاشقانه هر ساله خادمان بسیاری از شاگردان مکتب خمینی برای خدمت به زوار حسینی از خمین عازم کربلا می شوند.

کسانی نیز هستند  که نذر خادمی دارند و اما توان خدمت رسانی به زائران از آنها دریغ شده که با کمک های مالی نقدی و غیرنقدی خود را در همایش بزرگ اربعین و در صف خادمان حسینی قرار می دهند و می دانند که هر قدم در راه حسین عبادت است و قرب الهی را به دنبال دارد.

همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی هر ساله با شور و عظمت بسیار انجام می گیرد و مردمان زادگاه امام و شاگردان مکتب خمینی که شور حسینی در سر دارند با خلوص نیت در این آئین حضور می یابند.

اعزام ۱۶۰خادم و ۱۸ کاروان نذورات مردمی خمین برای زائران اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خمین در گفت و گو با خبرنگار مهر در این باره گفت: شهرستان خمین در راستای خدمت رسانی به زائران در  پیاده روی اربعین حسینی امسال دو موکب بیت الزهرا(س) و ساقی عطشان کربلا را بر پا کرده است.

حیدر خسروی ادامه داد: موکب ساقی عطشان برای اسکان زائران است و موکب بیت الزهرا(س) در ایام اربعین در کربلای معلی نزدیک حرم امام حسین(ع) پشت تل زینبیه آماده خدمت رسانی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین خاطرنشان کرد:  این موکب ها به مدت ۱۰ روز و تا بعد از روز اربعین اباعبدالله(ع) از زائران حسینی پذیرایی می کنند.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۰ خادم داوطلبانه از زادگاه بنیان گذار انقلاب برای خدمت به زائران و پذیرایی از آنها به مسیر پیاده روی اربعین حسینی اعزام شده اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین بیان کرد: ۱۸ کاروان نیز از نذورات مردمی در راستای کمک به زائران اربعین حسینی از مقابل بیت حضرت امام خمینی(ره) در خمین به کربلا اعزام شد.

وی گفت: ارزش نذورات همراه با کمک های نقدی مردم این شهرستان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که این نذورات تجهیزات رفاهی و اسکان مسافران را تامین می کند.

خسروی اظهار داشت: مردم زادگاه امام هر ساله با شور و اشتیاق بسیاری در همایش عظیم اربعین شرکت می کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال تا پایان اربعین حدود پنج هزار نفر از این شهرستان در آئین اربعین حسینی شرکت کنند.

شور حسینی همراه با کسب معرفت و شناخت سازنده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همایش پیاده روی اربعین یک کنگره عظیم شیعی بوده و نماد فرهنگ تشیع است و برخواسته از اعتقادات و باورهای عمیق انسان هایی می باشد که اسلام ناب و حقیقی را درک کرده اند و با معرفت قدم در مسیر عاشقی می گذارند.

حجت الاسلام حسن کریمی ادامه داد: هر ساله در هنگامه اربعین، همچون مردم جای جای ایران اسلامی، مردم خمین نیز شوریده اربعین می شوند و بسیاری از آنها با دست های خالی به منظور نشان دادن ارادت ویژه خود به اهل بیت(ع) نذورات خود را برای زائران حسینی اهدا می کنند و یا به عنوان خادم حسین(ع) مسیر دلدادگی تا کربلا را طی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نشانه های مومن که در روایات به آن تاکید شده زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است که مومنان با پای پیاده و یا سواره به زیارت اربعین بروند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین تصریح کرد: سنت عظیم پیاده روی اربعین حسینی که چندین سال است به نمایش گذاشته می شود، پیام های سیاسی دینی، اعتقادی و مذهبی بسیاری دارد و عاشقان حسینی هر ساله با شور و اشتیاق بسیاری مسیر دلدادگی را طی می کنند.

کریمی با اشاره به اینکه شور حسینی همراه با کسب معرفت و شناخت سازنده است، عنوان کرد: توصیه مهمی که زائران باید به آن توجه کنند این است که زیارت اربعین باید با معرفت همراه باشد، چراکه اگر با معرفت و شعور حسینی قدم در این راه گذاشته شود اثرات فوق العاده ای خواهد داشت و یقینا زیارت همراه با معرفت نسل شیعه و فرزندان ما را بیمه خواهد کرد.

 وی ادامه داد: مردم زادگاه امام که همت و ایثارگری خود را در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن در رهروی از فرمان های امام راحل به نمایش گذاشتند و در واقع شاگردان مکتب امام بودند، امروز می بینیم که با شور و شوق خالصانه در همایش عظیم اربعین حضور می یابند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت