شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۰:۱۸

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بخش بزرگی از معضل بیکاری را حل و فصل خواهد کرد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شعار حمایت از کالای ایرانی در کشور محقق شود و به‌عنوان نقشه راه محقق شود می‌تواند بخش بزرگی از معضل بیکاری حل شود هم‌چنین می‌توان جلوی خروج ارز از کشور را گرفت.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بخش بزرگی از معضل بیکاری را حل و فصل خواهد کرد

حمایت از کالای ایرانی

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بخش بزرگی از معضل بیکاری را حل و فصل خواهد کرد

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از کالای ایرانی باید به‌عنوان نقشه راه دولت قرار بگیرد تا مصوباتی را در ابتدای سال برای حمایت از کالای ایرانی  برای مردم تولیدکنندگان در نظر بگیرد.

وی افزود: تولیدکنندگان باید کالاهای باکیفیت‌تری را تولید کنند تا قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد و هم‌چنین دولت نیز باید موانعی که سبب می‌شود قیمت یک کالا چند برابر شود را شناسایی و آن را از سر راه برداشته بردارد.

 عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر حمایت از کالای ایرانی  در کشور همگانی شود می‌توان در کشور معضل بیکاری را از بین برد و در راستای استقلال و خودکفایی کشور گام برداشت.

آصفری با بیان اینکه نباید شعار امسال تنها به بخشنامه‌های بدون نظارت دولت تبدیل شود، بلکه دولت  باید در راستای حمایت از کالای ایرانی را از خود شروع کند، ادامه داد: دولت در ابتدای سال بخشنامه را به همه استانداران  و وزرا ارسال می‌کند ولی متأسفانه هیچ‌گونه نظارت و پشتوانه‌ای در کار آنها ندارد.

وی گفت: اگر شعار حمایت از کالای ایرانی در کشور محقق شود و به‌عنوان نقشه راه محقق شود می‌تواند بخش بزرگی از معضل بیکاری حل شود هم‌چنین می‌توان جلوی خروج ارز از کشور را گرفت.

آصفری با اشاره به اینکه امروز شاهد با برخی اقدامات بسیار ناپسند در دولت و بخش خصوصی  مواجه هستیم، بیان داشت، گفت:  امروزه بعضی از شهرک‌های صنعتی تبدیل به شهرک ارواح شده اند و بعضی از کارخانه‌ها که تنها بیش از 30 درصد  تولیدات خود را در چرخه تولید قرار می دهند که این نشان‌دهنده بی تدبیری در این بخش است.

وی اضافه کرد: مردم وظیفه دارند از اجناس ایرانی حمایت کنند و کالای ایرانی استفاده کنند چراکه استفاده از کالای خارجی به‌تبع می‌تواند بیکاری را برای جوانان به وجود آورد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت