دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۵۶:۴۹

تحقق شعار “حمایت از تولید داخلی” تنها با اقدامات مقطعی میسر نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برطرف کردن نواقص موجود در حوزه تولید واحدهای صنعتی استان باید به شکل عملیاتی مورد توجه باشد زیرا تحقق حمایت از تولید ملی تنها با برخی اقدامات مقطعی میسر نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

تحقق شعار “حمایت از تولید داخلی” تنها با اقدامات مقطعی میسر نمی‌شود

حمایت از تولید داخلی

تحقق شعار “حمایت از تولید داخلی” تنها با اقدامات مقطعی میسر نمی‌شود

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار داشت: به منظور تحقق شعار سال برطرف کردن نواقص موجود در حوزه تولید واحدهای صنعتی استان باید به شکل عملیاتی مورد توجه باشد و باید توجه داشت که تحقق حمایت از تولید ملی تنها به صرف شعار و برخی اقدامات مقطعی میسر نمی‌شود.

وی افزود: نقش مردم و تولیدکنندگان در حمایت از کالای ایرانی به یک اندازه بوده و در واقع می‌توان گفت که این مقوله یک فرایند دوسویه است و تولیدکنندگان هم باید در ارتقاء کیفیت محصولات تلاش کنند زیرا نمی توان از مردم انتظار داشت که هر کالایی را با هر قیمتی خریداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حساسیت نسبت به مقوله حمایت از تولید داخل باید به‌گونه‌ای باشد که در کوتاه‌مدت شاهد حاکمیت این گفتمان و مشارکت آحاد مردم در تحقق آن باشیم زیرا استفاده از کالاهای داخلی مزایای چون رونق تولید، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ایران به عنوان یکی از منابع غنی نفت و گاز جهان اما به‌سبب خام‌فروشی سهم کمی درآمدی کمی را دارد و می‌طلبد که زنجیره‌ای از صنایع فرآوری در بخش‌های مختلف را در سایه مطالعات هدفمند و برنامه‌ای دقیق تقویت کنیم تا ارزش افزوده بیشتری برای کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برخی واردات صنعت را راهی برای توسعه صنعت کشور می‌دانند و این درحالی است که ما به اندازه کافی تنوع صنایع را در کشور داریم و باید ظرفیت‌های موجود را درراستای به روزرسانی تولید به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امروز شاهد وضعیت مطلوب تولید در بسیاری از کشورهایی که هستیم که راه‌اندازی صنعت مورد نظر در آنها پس از ایران بوده برای مثال کره جنوبی صنعت خودروسازی و کشتی‌سازی خود را سال‌ها بعد از جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کرده و اکنون سالانه بیش از 300 موتور کشتی و سه میلیون خودرو با کیفیت مطلوب را به نقاط مختلف جهان صادر می کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: این به سبب آن است که کار مفید در این کشورها بالا بوده اما در کشور کا این گونه نیست، بهره‌وری نیروی کار در کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و کشورهای اروپایی بین هشت تا 9 ساعت در روز است درحالی که این شاخص در ایران کمتر از یک ساعت ارزیابیشده است که جای تاسف دارد.

وی افزود: کشور ایران در زمینه صادرات در گذشته سابقه خوبی داشته به طوری که مستندات تاریخی حاکی از آن است که حتی ایران در دوران صفویه و هخامنشیان از بزرگترین صادرکنندگان پارچه و انواع مواد غذایی در جهان بوده که این ظرفیت‌ها با وجود زیرساخت‌های مناسب و نیروی کار مطلوب اکنون دچار نواقصی شده است.

باید مقوله کار مفید را مورد توجه قرار دهیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ما باید مقوله کار مفید را مورد توجه قرار دهیم و با استفاده از توان و ظرفیت موجود به بهبود وضعیت و کیفیت تولید بپردازیم که در این راستا دانشگاه‌های کشور هم باید تغییر رویه داده و به کانون تولید علم و ایده‌های سازنده منجر به تولید تبدیل شوند، زیرا در سایه اقتصاد پویا و بومی است که ثروت و اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: متاسفانه به رغم وجود ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری در ایران اما گرایش بسیاری هم‌وطنان به سفرهای خارجی است و طبق آمار سالانه بیش از 9 میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر می کنند که تاسف‌بار است.

وی ادامه داد: امسال بیش از 350 هزار نفر ایرانی در تعطیلات نوروز به کشور ترکیه سفر کردند درحالی که میزان جذب گردشگر خارجی در کشور بسیار پایین تر از این آمار بود.

اصلاح الگوی مصرف،� از مولفه‌های توسعه اقتصادی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی کشور اصلاح الگوی مصرف به‌ویژه در سوخت است و این موضوع باید در زمینه رفتارهای مصرفی مردم فرهنگ‌سازی شده و هم‌زمان با بهبود کیفیت تولید خودروهای داخلی دنبال شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: متاسفانه سالانه بیش از 16 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های کشور جان خود را از دست می دهند که خسارت‌های بسیاری را در حوزه اقتصاد کشور علاوه بر تاثیرات روحی و روانی برجامعه به همراه دارد که ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل باید علاوه بر رفع سریع نقاط حادثه خیز جاده‌ای مورد توجه مسئولان باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت