پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۳:۱۳

تحقق حمایت از کالای ایرانی بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل خواهد کرد

امام جمعه آشتیان گفت: حمایت از کالای ایرانی و توصیه مقام معظم رهبری به آن یک موضوعی است که اگر محقق شود، بخش عمده‌ای از مشکلات کشور حل خواهند شد.

امام جمعه آشتیان:

تحقق حمایت از کالای ایرانی بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل خواهد کرد

حمایت از کالای ایرانی

تحقق حمایت از کالای ایرانی بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل خواهد کرد

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: فلسفه نام‌گذاری‌ها به این موضوع برمی‌گردد  که مقام معظم رهبری ازآنجایی‌که شناخت دقیقی از مسائل کشور دارد هرسالی را به یک موضوع خاصی  اختصاص می‌دهند که به دلیل حساسیت اقتصاد در نامگذاری سال‌های اخیر توجه ایشان بیشتر معطوف به مباحث اقتصادی بوده است.

وی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی و توصیه مقام معظم رهبری به آن یک موضوعی است که اگر محقق شود، بخش عمده‌ای از مشکلات کشور حل خواهند شد.

امام جمعه آشتیان ادامه داد: برای حمایت از کالای ایرانی و رونق بخشی چرخه صنایع، تولید ملی و اشتغال جوانان  مسئولان باید فرامین رهبری را سرلوحه خود قرار دهند.
نیشابوری با بیان اینکه 12 میلیون جوان بیکار و بیش از یک‌میلیون جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در جامعه وجود دارد که اگر بخواهیم برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم بهترین کار حمایت از کالای ایرانی است، ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی سبب می‌شود درآمدهای کشور افزایش پیدا کند و هم‌چنین سبب می‌شود فعالیت‌های عمرانی در کشور رشد یابد.
وی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی می‌تواند قاچاق کالا را کاهش دهد چراکه اقتصاد کشور از راه قاچاق کالا خسارت زیادی دیده و دچار مشکلات زیادی شده است.

امام جمعه آشتیان با اشاره به اینکه بیشتر بودجه کشور صرف کالای قاچاق می‌شود، بیان کرد: اگر ما از کالای ایرانی حمایت کنیم سبب می‌شود کالاهای غیرضروری کمتر وارد کشور شود و از کالاهای بی‌رویه به داخل کشور ممانعت به عمل آید.
وی ادامه داد: استفاده از کالای ایرانی سبب می‌شود که آسیب‌های اجتماعی کمتر شود، چراکه امروز جامعه با آسیب‌هایی چون فقر، طلاق و بیکاری در جامعه مواجه است که اگر از کالای ایرانی حمایت شود قطعا این مشکلات برطرف و هم‌چنین تحریک‌های دشمنان بی‌اثر می‌شود.
نیشابوری بیان کرد: دشمن هرروز برای ما نقشه جدیدی می‌کشد ما با این کار می‌توانیم نقشه دشمن را خنثی و یا بی‌اثر کنیم.

وی ادامه داد: شاید بعضی از صنایع‌ داخل کیفیت خوبی نداشته باشند اما می‌توان با حمایت از تولید داخل کیفیت اجناس را بالا برد و هم‌چنین وابستگی کشور به ارزهای خارجی کمتر شود.

 نیشابوری  با اشاره به اینکه مردم ثابت کرده‌اند که پشتیبان انقلاب هستند بیان کرد: امیدواریم دولت‌مردان از شعار سال حمایت کنند و مانند سال‌های گذشته نباشد چراکه  آن‌طور که باید  شعار سال عملیاتی نشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت