جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۵۴:۳۷

تحقق تنها ۴۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به استان مرکزی در سال ۹۶ گفت: بیشترین سهم اعتبارات به حوزه راه، عمران شهری و روستایی، آب، کشاورزی، آموزش و کمترین سهم به حوزه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی:

تحقق تنها ۴۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به استان مرکزی در سال ۹۶ گفت: از ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی به استان، به طور متوسط ۴۷ درصد در قالب اسناد خزانه محقق شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین سهم اعتبارات به حوزه راه، عمران شهری و روستایی، آب، کشاورزی، آموزش و کمترین سهم به حوزه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت اختصاص یافته است.

تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی در سال ۹۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با بیان اینکه نیمی از اعتبارات حوزه بهداشت و درمان تخصیص یافته است، گفت: امسال ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان استان تعلق گرفت.

یادگاری ادامه داد: اعتبارات تخصیصی استان براساس اولویت‌ها، در میان دستگاه‌ها توزیع می‌شود به طوری که تخصیص اعتبارات در حوزه راه‌ها و طرح‌های آب‌رسان ۵۳ درصد و در طرح‌های نظیر احداث ساختمان‌ها ۳۴ درصد است.

وی به افزایش تخصیص‌ اعتبارات تا پایان سال، اشاره کرد و گفت: اعتبارات امسال در بخش‌های مختلف براساس اسناد خزانه تخصیص یافته و با توجه به کمبود نقدینگی در حال حاضر ممکن است با رفع این مشکل شاهد تخصیص اعتبارات نقدی تا پایان سال باشیم.

تحقق ۴۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به طرح‌های ملی استان گفت: برای اجرای ۵۴ طرح ملی موجود در استان مرکزی از محل اعتبارات سفر ۹۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که از این میزان اعتبارات حدود ۴۰ درصد به شکل اسناد خزانه، محقق شده است.

یادگاری در خصوص تخصیص اعتبارات شهرستان‌ها، یادآور شد: اعتبارات استانی در میان شهرستان‌ها براساس طرح‌ها توزیع شده است و همه شهرستان‌ها در سال ۹۶ تخصیص یکسان ۴۷ درصدی از محل اعتبارات داشته‌اند.

۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با توجه به تحقق اعتبارات اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۶، تصریح کرد: امسال ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان «ارتقای شاخصه‌های اقتصادی» به این استان تعلق گرفت. از این اعتبارات ۵۰ درصد برای کاهش سود تسهیلات بانکی و اجرای طرح‌های اقتصادی، و ۵۰ درصد مابقی به طرح‌های زیرساختی اقتصادی برای اشتغال‌زایی توزیع شده است.

وی با اشاره به یارانه دولت به منظور کاهش سود تسهیلات بانکی در طرح‌های اقتصادی ادامه داد: طرح‌هایی با موضوعات کشاورزی، نوسازی صنایع کوچک و متوسط، مدارس غیر انتفاعی، سالن‌های ورزشی براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با بانک‌ها، یارانه‌ کاهش سود تسهیلات دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: البته با گذشت ۹ ماه از سال، هنوز این طرح‌ها مشخص نشده‌اند تا به بانک‌ها معرفی و از کمک‌های فنی و اعتباری بهره‌مند شوند.  البته درباره این طرح‌ها می‌توان در سال ۹۷ تصمیم گیری کرد.

یادگاری در خصوص طرح‌های زیرساختی اقتصادی موثر در اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: ۱۵ طرح در قالب طرح‌های زیرساختی اقتصادی در سطح استان مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی را دریافت کرده و موفق به اخذ تسهیلات لازم شده‌اند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت