جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۲۴:۰۴

تحصیل ۸۵ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه بانوان/کرسی تدریس بانوان در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد

مدیر مرکز عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: از سال ۷۵ تا کنون بیش از ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران با بیش از ۸۵ هزار طلبه فعالیت می کنند.

مدیر مرکز عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور:

تحصیل ۸۵ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه بانوان/کرسی تدریس بانوان در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد

حوزه‌های علمیه بانوان

تحصیل ۸۵ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه بانوان/کرسی تدریس بانوان در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد

به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، ساختمان جدید حوزه علمیه فاطمیه(س) شهر محلات ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حوزه‌های علمیه افتتاح شد.

مدیر مرکز عمرانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور:

تحصیل ۸۵ هزار نفر طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه بانوان

محسن خلج، مدیر مرکز عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در آیین افتتاح ساختمان جدید حوزه‌ی علمیه‌ی فاطمیه(س) شهرستان محلات گفت: در جامعه سه گروه انسان داریم، گروه تولید کننده علم و فکر و اندیشه، گروهی منتشر کننده و منتقل کننده علم و فکر به بدنه جامعه و گروه سوم نیز مصرف کنندگان معارف هستند.

وی دو وظیفه اولیه تولید و انتقال تفکر را بر عهده حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون دانست و بیان کرد: در ابتدای انقلاب عده‌ای به دنبال اسلام منهای روحانیت بودند که خروجی آن گروهک‌هایی همانند فرقان بود که در نهایت منجر به ترور شهیدانی همچون بهشتی شدند که  همه باید بدانند روحانیت در صف اول مبارزه با انحرافات و توسعه و پیشرفت معنوی جامعه هستند.

خلج افزود: از سال ۷۵ با فرمان رهبری مبنی بر گسترش و فعال‌تر شدن حوزه‌های علمیه خواهران، تا کنون بیش از ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران با بیش از ۸۵ هزار طلبه در حال فعالیت هستند.

مدیر مرکز عمرانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور خاطر نشان کرد: در سطح استان مرکزی سابق بر این ۳ مدرسه علمیه ویژه بانوان در شهرهای اراک، ساوه و زرندیه داشتیم که این تعداد امروز به ۱۸ واحد آموزشی حوزه علمیه خواهران در سطح ۲،۳ و۴ افزایش پیدا کرده که ۳۴۰۰ نفر طلبه خواهر در آنها در حال تحصیل هستند.

امام جمعه محلات:

کرسی تدریس بانوان در تاریخ اسلام و تشیع دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است

حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در این مراسم گفت: بررسی تاریخ کرسی‌های تدریس بانوان با فضیلت از صدر اسلام تا کنون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در تاریخ اسلام و تشیع موضوع کرسی تدریس بانوان اهمیت ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد: تیز بینی مقام معظم رهبری باعث ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه بانوان شد و این کار علاوه بر تقویت پایه‌های عقیدتی جامعه، تبلیغات سوء دشمنان علیه زنان مسلمان در خصوص خانه نشینی را خنثی کرد.

رئیس حوزه‌های علمیه محلات:

طلبگی به شرط عمل به علم و نقش آفرینی در جامعه از شریف‌ترین مشاغل است

حجت الاسلام سید رضا مقدسی، رئیس حوزه‌های علمیه محلات در این مراسم گفت: محل جدید حوزه علمیه فاطمیه(س) شهر محلات متناسب با شهرستان محلات بانوان طلبه این شهرستان است و امیدواریم در آینده با توجه به پتانسیل‌های موجود، بهره‌های خوبی از آن گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه نهج البلاغه در مذهب تشیع بیان کرد: مدرسین حوزه باید تلاش کنند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بیش از این در میان طلاب و عموم جامعه ترویج پیدا کند.

مقدسی در ادامه با اشاره به روایاتی از معصومین(ع) پایه و استحکام دنیا را در چهار عمل دانست و اظهار کرد: عالم به عمل، جاهل دوستدار علم و ادب، سخاوت مندی و نفروختن آخرت به دنیا توسط فقیر چهار پایه و اساس دنیاست چرا که وقتی عالم با عملش عمل نکند، علم خود را ضایع کرد و جاهل نیز با دیدن او به دنبال علم نخواهد رفت و وقتی غنی به وظیفه کمک خود به فقرا عمل نکند فقیر نیز به خاطر فقر آخرت خود را به دنیا خواهد فروخت.

رئیس حوزه‌های علمیه محلات در خاتمه خاطر نشان کرد: به گفته بزرگان دینی شریف ترین شغل در عالم طلبه‌گی است که این مهم به شرط عمل به علم خود و نقش آفرینی در جامعه در راستای جلوگیری از انحرافات به دست می آید.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) محلات:

محصلان مستعد حوزه علمیه خواهران محلات آماده برای تبلیغ در مدارس

موسوی، مدیر اجرایی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خواهران شهر محلات در آیین این افتتاحیه گفت: حوزه علمیه خواهران شهر محلات در بهمن ماه سال ۹۱ تاسیس و در سال تحصیلی ۹۲ با پذیرش ۲۵ طلبه خواهر به صورت رسمی شروع به کار کرد و امروز پس از ۴ سال فعالیت حدود ۱۰۰ نفر طلبه در حال تحصیل دارد که این میزان با توجه به ثبت نام ۶۰ نفری و پذیرش حداقل ۵۰ نفر از آنان برای سال تحصیل آینده به ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت تربیتی آموزش و پروش شهرستان محلات امسال نیز همانند سالهای قبل شاهد حضور محصلان مستعد این حوزه برای تبلیغ در مدارس هستیم.

ساختمان حوزه علمیه فاطمیه(س) شهر محلات در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۸۰۰ متر در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در طول ۳ سال احداث شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت