شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۳:۰۵

تحریم و رکود اقتصادی حرکت چرخ‌های صنعت را کند کرده است

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه گفت: تحریم و رکود اقتصادی حرکت چرخ‌های صنعت شهرستان ساوه را کند کرده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه:

تحریم و رکود اقتصادی حرکت چرخ‌های صنعت را کند کرده است

رکود

تحریم و رکود اقتصادی حرکت چرخ‌های صنعت را کند کرده است

داود میرزائی با بیان اینکه تحریم و رکود اقتصادی حرکت چرخ‌های صنعت شهرستان ساوه را کند کرده است، اظهار کرد: خروج از ایستایی و نیمه تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ساوه نیازمند حمایت از صنعتگران است.

وی اظهار کرد: هم اکنون برخی واحدهای صنعتی مانند پروفیل، اسپیدار و لاستیک پارس ساوه در چند روز اخیر با مشکل تعدیل نیرو و تعطیلی برخی خط‌های تولید مواجه شده‌اند.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه در خصوص شرکت پروفیل بیان کرد: حدود 150 نفر از کارگران این کارخانه با 20 سال سابقه کار (مشاغل سخت و زیان آور) با مشکل بازنشستگی پیش از موعد مواجه شده‌اند به نحوی که کارفرما رابطه کارگری و کارفرمائی آنها را قطع و آنها را بلاتکلیف رها کرده است.

میرزائی گفت: بسیاری از این افراد نمی‌توانند شرایط بازنشستگی را احراز نمایند و اکنون با مشکل رو به رو هستند.

وی با اشاره به این که سازمان تامین اجتماعی مطابق قانون اقدام می‌کند، افزود: سوابق بیمه‌ای هر فردی روز شمار و مطابق اسناد و مدارک محاسبه می‌شود و چنانچه سابقه کاری با شرایط تعیین شده تطبیق نداشته باشد، کارگران نمی‌توانند مشمول بازنشستگی پیش از موعد شوند، برخی از کارگران شرکت پروفیل مشمول بیمه بیکاری خواهند شد و اشتغال آنها پس از بیمه بیکاری امکان‌پذیر نخواهد بود.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه  اظهار کرد: هم اکنون تعدادی از کارگران اخراجی شرکت پروفیل با مشکل مذکور مواجه هستند و با پیگیری و رایزنی‌های بسیار با کارفرما، خواستار سه ماه فرصت و برقراری رابطه کارگری و کارفرمائی شدیم که جواب قطعی از کارفرما به این تشکیلات ارائه نشده است.

وی از مسئولان استانی و شهرستان خواستار مساعدت در رسیدگی به وضعیت کارگران شد و بیان کرد: با برقراری ارتباط کارگری و کارفرمائی تا سه ماه آینده تا حدودی مشکل فرا روی کارگران کارخانه پروفیل تسهیل می‌شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه در خصوص وضعیت کارگران شرکت لاستیک پارس ساوه و تعدیل ده‌ها کارگر در چند ماه اخیر گفت: این شرکت در سالیان گذشته یکی از بهترین واحدهای صنعتی این شهرستان بود به نحوی که بیش از دو هزار نفر کارگر در آن مشغول به کار بودند که در زمان حاضر تعداد کارگران به 800 نفر رسیده است.

میرزائی علت این مهم را تحریم‌های ظالمانه بیگانگان و تحمیل فشار و رکود اقتصادی دانست و افزود: تضعیف فرصت‌های شغلی و بیکاری و کاهش تولید از نتایج اعمال تحریم علیه کشورمان است که دامن‌گیر واحدهای صنعتی شده است.

وی با اشاره به این که این شرکت فاقد شورای اسلامی کار است، اظهار کرد: فقدان تشکلات کارگری در این شرکت باعث شده نتوانیم از مشکلات جزئی آگاهی کامل داشته باشیم و در دیداری که با معاون مدیرعامل مجموعه شرکت لاستیک پارس داشتم فرسودگی برخی خط‌های تولید و نیاز به بازسازی را دلیل تعدیل نیرو عنوان کردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه بیان کرد: کارگران با همت والا در عرصه کار و تولید می‌توانند مددکار مجموعه باشند تا بتوانند ساختار اصلاحی را انجام دهند.

میرزایی گفت: چنانچه خواسته کارگران قانونی و به حق است پیگیری و از تضییع حقوق آنان جلوگیری خواهد شد.

وی در خصوص شرکت اسپیدار واقع در شهر صنعتی کاوه نیز گفت: این شرکت در سال‌های گذشته یکی از بهترین شرکت‌های صادر کننده در منطقه و کشور بوده و بنا به دلائلی امروز زمین‌گیر شده و قادر به هیچ گونه تولیدی نمی‌باشد.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه با اشاره به این که بنا بر ادعای برخی کارگران بیش از 30 ماه دریافت حقوق آنها به تعویق افتاده و شرایط بازنشستگی برخی از آنان در هاله‌ای از ابهام است، افزود: در این خصوص در حال پیگیری و رایزنی برای شفافیت موضوع و رفع آن هستیم.

میرزایی با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشتی و نا به سامانی اقتصادی کارگران گفت: باید برای عبور از این تنگنا چاره‌اندیشی شود تا این قشر از جامعه بتوانند نیازهای اولیه زندگی خود را تامین کنند که غفلت از آن تبعات بد اجتماعی را در پی دارد.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب بهبودی وضعیت معیشت کارگران و اشتغال و تولید است، افزود: کارگران در چند سال اخیر قربانی مدیریت و ناکارآمدی دولت‌های گذشته و تحریم‌های ظالمانه دشمنان و اعمال فشار بر صنعت و تولید شده‌اند.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مرکزی تشکیلات اراک و ساوه ادامه داد: شعارهای دولت‌ها در خصوص ایجاد اشتغال نه تنها عملی نشده بلکه بسیاری از فرصت‌های شغلی نیز از بین رفته است.

میرزایی اظهار امیدواری کرد با چاره اندیشی و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به رونق واحدهای صنعتی و پویایی اقتصاد کشور، مشکلات فرا رو رفع شده و امید جامعه کارگری به نا امیدی بدل نشود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت