جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۳۰:۰۵

تحریم‌های جدید ثمره دلبستن به فرهنگ غرب است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه تحریم‌های جدید ثمره دلبستن به فرهنگ غرب و کدخدا است تاکید کردند: مسئولان باید از دیپلماسی انفعال خارج شوند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی؛

تحریم‌های جدید ثمره دلبستن به فرهنگ غرب است

اعتماد به آمریکا

تحریم‌های جدید ثمره دلبستن به فرهنگ غرب است

به نقل از تسنیم،  امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر برضرورت مقابله با فساد تاکید کرد و اظهار داشت: بهترین کار انقلابی این است که پارتی بازی و فساد را از ادارات جمع کنیم تا بیش از پیش مردم جذب انقلاب و حکومت اسلامی شوند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: تضعیف نظام اسلامی حرام و بدترین منکر است اما چرا با اعمال بد مردم را به دولت و نظام بدبین می کنیم مثلا سرگردانی مردم در ادارات و پرداخت نکردن حقوق کارگران کم درآمد.

وی بااشاره به رفتار دشمنانه آمریکا گفت: آمریکا با نقض چندین باره برجام و شلیک به قایق‌های سپاه در خلیج فارس و تحریک کشورهای منطقه بر ضد ایران به دنبال شیطنت است و تصویب طرح جامع تحریم های ایران در مجالس آمریکا نشان داد که مشکل آمریکا توان هسته‌ای ایران نیست و هر روز بهانه جدید  موشکی، حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: تصویب این تحریم ها در کنگره، 4 سال مذاکره را به باد داد، اما باید این سختی‌ها را تحمل کنیم تا بعضی مسئولان به حقانیت حرف انقلاب برسند که اعتماد به کدخدا اشتباه است هر چند آقایان در زمان انتخابات می‌گفتند اگر به رقیب ما رای دهید تحریم‌ها افزایش می‌یابد حالا که آقایان رای آوردند پس چرا تحریم‌های جدید اضافه شد، معلوم می‌شود دشمن را نشناختند و به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه نکردند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده است که احتمالا عدم پایبندی ایران و خروج از برجام را اعلام کند، ملت ایران بداند ما برجام را نقض نمی کنیم، اما حاضر نیستیم برای همیشه در برابر نقض آنها سکوت کنیم، مسئولان باید از دیپلماسی انفعال خارج شوند و قاطعانه و به رسم احترام متقابل سخن بگویند و این درحالیست که تجربه برجام نشان داد ما در هیچ مساله ای به آمریکا اعتماد نکنیم و از رهبری حکیم و فرزانه انقلاب پیروی کنیم واز خطوط قرمز نگذریم.

امام جمعه ساوه با اشاره به اهمیت حج گفت: شرکت در حج امسال این فریضه بزرگ الهی با وجود همه کارشکنی های قبلی و احتمالا بعدی آل سعود، تصمیم نظام است ولی مسئولان باید مراقبت کامل از امنیت حجاج کنند تا همه مراسم با شکوه و ابراهیمی برگزار شود.

وی افزود: حجاج به جای خرید سوغات در آنجا از بازار داخلی خرید کنند و در ایام حج با نماز اول وقت به جماعت با برادران اهل سنت مبلغ مکتب امام صادق(ع) شوند و نقشه وهابی‌ها را خنثی کنند.

حسینی با اشاره به جنایات جدید رژیم صهیونیستی گفت: دنیای اسلام باید متحد باشند، رژیم اشغالگر صهیونیستی طرح سیطره کامل بر مسجد الاقصی را دارد و عده ای را شهید و زخمی کرد، اما فلسطینیان با مقاومت خود توانستند آنها را از تصمیم ظالمانه وادار به عقب نشینی کنند.

وی عنوان کرد: هتک حرمت مسجد الاقصی اعلان جنگ علیه جهان اسلام است و قدس شریف همچنان مساله اول جهان اسلام بوده و راه نجات خاورمیانه و کشورهای اسلامی این است که همه با هم متحد شده و اسراییل غاصب را از صحنه روزگار محو کنیم.

آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست

امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته این شهرستان با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری سال‌های پیش در مورد رفتار آمریکا تذکر داده بودند حال مسئولان فهمیدند که آمریکا پایبند به وعده‌های خود نیست چرا که تحریم‌های آمریکا نشان بدعهدی آنها است با توجه به این موضوع همه باید دست به دست هم بدهند و مقابل این تحریم ها بایستند و مسئولان نیز تصمیم قاطع بگیرند و عقب ننشینند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به قوانین مالیاتی کشور افزود: متاسفانه قوانین اداره دارایی درست نیست و سبب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است، این قوانین باید اصلاح شوند چرا که تولیدکنندگان به دلیل مالیات زیاد و ورود کالا به کشور و عدم تسهیلات بانکی ضرر دیده‌اند و برخی از آنها تعطیل شده‌اند.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقامت مقابل جبهه النصره تصریح کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت سبب شده تا 90 درصد از سرزمین‌ها را پس بگیرند و آنها را مجبور کنند تا به خواست‌های جبهه مقاومت تن دهند.

وی موضوع به برخی از هنجارشکنی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: دیده می‌شود برخی به صورت علنی با سگ‌ها به خیابان می‌آیند و یا در درگیری‌ها از قمه استفاده می‌کنند و یا اینکه به صورت علنی مواد مخدر می‌فروشند که باید دادستان و نیروی انتظامی با این افراد قاطعانه برخورد کنند و مردم نیز باید با چنین مسائلی برخورد کنند.

حسینی با اشاره به روز جهانی شیر مادر اضافه کرد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها به فرزندآوری توجهی ندارند و این سبب شده که ایران در کاهش جمعیت و در مقابل رژیم صهیونیستی در افزایش جمعیت رکوردار شود که باید بیشتر به این مسئله پرداخته و بررسی شود.

آمریکا با وضع تحریم‌های جدید پیمان شکنی خود را به اثبات رساند

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: بالا بردن ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران، اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه اقتصاد ایران، نشانه رفتن بخش دفاعی کشور از مهم ترین اهداف تحریم های جدید علیه ایران است.

حجت‌الاسلام علی مقدسیپور افزود: هدف اصلی ایران از ورود به مذاکرات هسته ای و پذیرش توافقی به نام برجام که در برخی موارد برای ایران دلچسب نبوده است، کاهش تحریم هایی بود که مشکلات اقتصادی را برای کشور ایجاد کرده بود که امروز پس از گذشت دوسال پس از امضای قرارداد برجام این قرارداد به هدف اصلی خودش که لغو تحریم های هسته ای بود به هیچ وجه دست پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیاست انفعالی حفظ برجام به هر قیمت در مقابل نقض مکرر برجام از سوی طرف مقابل موجب شده است تا فشار علیه ایران و افزایش تحریم‌ها و تهدید منافع ملی وارد فاز گسترده تری شود این درحالیست که با گذشت دوسال از امضای برجام نه تنها آمریکایی ها پایبند تعهداتشان نبودند و مکررا هم جسم و روح برجام را به گفته‌ مسئول امور خارجه کشورمان نقض کردند، بلکه استراتژی تغییر و سرنگونی جمهوری اسلامی را کنار نگذاشته اند.

امام جمعه کمیجان با اشاره به 5 مرداد ماه اقامه اولین نمازجمعه در کشور بیان کرد: نمازجمعه در واقع کانون عبودیت الله، بصیرت افزایی عمومی، تجلی گاه اخوت، مهربانی، همدردی و تبادل نظر در بین آحاد مردم است.

مقدسی پور با اشاره به عملیات استشهادی جوانان فلسطینی در روزهای اخیر گفت: عملیات استشهادی این جوانان نشان داد که رژیم صهیونیستی نفوذ پذیرتر از آن چیزی است که این رژیم تبلیغ می کند، همچنین نشان داد که «قدس» خط قرمز ملت فلسطین و جهان اسلام است و گروه های مبارز فلسطینی اجازه تعدی به این مکان و تغییر بافت سیاسی و جمعیتی آن را نخواهند داد.

آمریکا همواره در تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی است

امامن جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اقدامات خبیثانه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود مردم فلسطین به مسجد القصی اظهار داشت: مقاومت مردم فلسطین در مقابل اقدامات نژاد پرستانه صهیونیست‌ها برای جلوگیری از ورود به مسجد القصی موج عظیم اعتراضات مردم جهان را در پی داشت ولی متاسفانه کشورهای مرتجع عربی هیچ واکنشی نشان ندادند.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: مقاومت مردم فلسطین در نهایت باعث کوتاه آمدن صهیونیستی از مواضعشان شد و این موضوع نشان داد تنها راه مقابله با صهیونیست‌ها مقاومت و مبارزه است.

وی با اشاره به اجرای عملیات عرسال تصریح کرد: این عملیات نشان داد محور مقاومت در حال مقابله مستقیم با ترورست‌های تکفیری است چرا که عملیات عرسال نقشه‌های دشمنان در مقابله با محور مقاومت را نقش بر آب کرد و آمریکا نیز با علم به پشتیبانی ایران از محور مقاومت، برای مقابله با ایران مجدد تحریم‌های جدیدی را در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کردند و تحریم‌ها جدید نشان داد در بین احزاب و روسای جمهور آمریکا در برخورد با ایران هیچ تفاوتی وجود ندارد.

امام جمعه محلات ادامه داد: به اعتراف خود مقامات آمریکا چنین تحریم‌هایی تاکنون سابقه نداشته و به قول خود آنها تحریم‌های جدید مادر تحریم‌هاست و طبق آن هر شخصی که وزارت امور خارجه آمریکا وی را ناقض حقوق بشر بداند در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و این یعنی بی‌توجهی به مجامع جهانی و تصمیم‌گیری تنها از طرف خود آمریکا و آزاد بودن آمریکا برای تحریم‌های جدید.

وی افزود: بر اساس تحریم‌های جدید هر شخص حقیقی و حقوقی که کوچک‌ترین ارتباطی با سپاه داشته باشد در لیست تحریم‌ها قرار خواهد گرفت.

امام جمعه محلات با انتقاد از اشخاص و جریاناتی که قصد دارند مقصر اصلی تحریم‌های جدید را مقام معظم رهبری معرفی کنند گفت: برخی‌ها برجام را مورد تایید مقام معظم رهبری و غیرقابل نقد می‌دانند و این در حالی است که رهبری بارها در سخنان خود به موارد متعددی که در جریان مذاکرات به شروط وی توجه نشده است انتقاد کرده بود.

ربانی عنوان کرد: تحریم‌های جدید ناقض آشکار برجام است و همه مسئولان در سطوح مختلف کشور باید برای مقابله آن اجماع کنند حال آنکه عده‌ای می‌گویند مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا تحریم جدیدی نیست بلکه تنها تجمیع تحریم‌های غیر هسته‌ای گذشته است و این با واقعیت منطبق نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که ملت و مسئولان ایران از ابتدای انقلاب تاکنون برای رسیدن به عزت و آقایی خود به هیچ ملتی تعدی و تجاوز نکرده‌اند از اولین روزهای انقلاب مورد تحریم بوده‌اند و هدف نهایی از تحریم‌ها سیطره بر ایران است.

امام جمعه محلات بیان کرد: تحریم‌های جدید ثمره دلبستن به فرهنگ غرب است و برخورد ظالمان با مظلومان جزء جدانشدنی فرهنگی غربی ست و همه باید در مقابل عده‌ای که به دنبال ایجاد و پیاده کردن این فرهنگ در کشور هستند ایستادگی کنیم.

عده ای در داخل نقض برجام را باور ندارند

امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با محکوم کردن هتک حرمت مسجد الاقصی و جنایات علیه مردم مسلمان میانمار اظهار داشت: این جنایت صهیونیست‌ها و حرمت شکنی مسجدالاقصی اعلام جنگ علیه جهان اسلام است و مسلمانان ساکت نخواهند نشست و حوادث وحشیانه صهیونیست‌ها منجر به شهادت جمعی و مجروح شدن 40 نفر شد و قلوب مسلمانان جهان نسبت به این جنایات جریحه دار شده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: هدف اصلی این صهیونیست‌ها یهودی سازی قدس شریف است و بر تمام مسلمانان و علما و نخبگان جهان اسلام واجب است که از خود واکنش نشان دهند  و اعلام انزجار کنند چرا که مسئله قدس مسئله اول جهان اسلام بوده و باید باقی بماند مسلمانان جهان از غصب قدس شریف ناراحت هستند گرفتار شدن منطقه به درد داعش و تکفیر و جنگ‌های نیابتی نباید باعث فراموشی قدس شود.

وی در رابطه با اعزام حجاج به حج تصریح کرد: متاسفانه در یک ماه گذشته موج تخریبی زیادی در فضای مجازی نسبت به اعزام حج صورت گرفته است که اولا این تصمیم مسئولان نظام است که صلاح دیدند این اعزام با عزت و حرمت انجام شود . بعضی می‌گویند با وجود این مقدار جوان بیکار و و نیازمند ازدواج چرا به حج برویم.

نیشابوری بیان کرد: باید گفت اولا حج یک واجب و فریضه الهی است و دوما چرا اینها این حساسیت را به میلیون‌ها نفر که در سال برای تفریح به ترکیه تایلند و کانادا می‌روند نمی‌گویند ولی برای 80 هزار نفر که برای انجام وظیفه دینی به خانه خدا می‌روند حساسیت نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت گردشگری ترکیه اعلام کرد در 5 ماهه امسال 774 هزار نفر از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند که براساس آمار سالانه ایرانی‌ها تا 10 میلیارد دلار صرف سفرهای خارجی می کنند چرا به اینها نمی‌گویند به این سفرها نروید و پول آنرا خرج فقرا و ازدواج جوانها کنید.

امام جمعه آشتیان با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: متاسفانه برجام جز خسارت برای ملت ایران چیزی به همراه نداشت قرار بود با امضای برجام تحریمها برداشته شود، نه تنها تحریمها برداشته نشد بلکه تحریم‌های جدید و شدیدتری وضع کردند که از آنها به مادر تحریم‌ها تعبیر می کنند و تحریم‌های جدید هم نقض روح برجام است و هم جسم آن و پیش‌بینی مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام دقیقا محقق شد بنابراین دولت و مجلس و ملت باید جلوی زورگویی آمریکا بایستند و سکوت نکنند.

وی افزود: دولت باید اشتباهات گذشته خود را جبران کند آمریکا باید بداند برجام توافق دوجانبه نیست بلکه یک توافق بین المللی است و دولت به هیچ وجه نباید زیر بار مذاکره مجدد برود چون آمریکائی‌ها می‌خواهند قدم به قدم جلو بیایند و خواسته‌های نامشروع دیگری را مطرح کنند این درحالی است که عده ای در داخل نقض برجام را باور ندارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت