یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۲۸:۱۳

تجلیل از شرکت های ساینای دلیجان ، کوشاوران و آلومرول نوین به عنوان واحد نمونه ملی

حاجی پور گفت: سه صنعتگر برتر استان مرکزی به عنوان واحد تولیدی نمونه ملی انتخاب و امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران تجلیل می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

تجلیل از شرکت های ساینای دلیجان ، کوشاوران و آلومرول نوین به عنوان واحد نمونه ملی

واحد نمونه ملی

تجلیل از شرکت های ساینای دلیجان ، کوشاوران و آلومرول نوین به عنوان واحد نمونه ملی

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با پیام دلیجان گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور  جمعی از فعالان برتر اقتصادی کشور امروز ۱۷ تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

حاجی پور اظهار کرد: در این مراسم از شرکت های کوشاوران، آلومرول نوین و ساینای دلیجان به عنوان سه واحد نمونه ملی تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از سخنرانان این مراسم بهروز محمدی مدیرعامل مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان بعنوان واحد نمونه کشوری و از افتخارات صنعت استان مرکزی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استان مرکزی بیش از سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک دارد و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی ، رتبه چهارم صنعت کشور و قطب دوم صنایع مادر تخصصی و تجهیزات ساز ایران را به خود اختصاص داده است.

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان 

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد این مجتمع با عنایت به بهره‌مندی از متخصصین خبره، مدیریت شایسته و تکنولوژی مدرن، خود را به عنوان پیشرو در تولید الیاف کاتن تایپ با استحکام بالا، الیاف هالو کانجوگیت و ساده و الیاف سالید در دنیر و رنگ‌های مختلف و تیشو الیاف شیشه در ایران معرفی کرده است.

 شرکت الیاف ساینا دلیجان، از زیرمجموعه های مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، یکی از بزرگترین تولید کننده‌های الیاف پلی استر با مواد اولیه چیپس پتروشیمی و پرک بطری‌های پلی اتیلن ترفتالات با تولید روزانه ۲۰۰ تن در ایران است.

عمده مصرف محصولات تولیدی این شرکت در صنایع ریسندگی- بافندگی تاری- پودی و کشباف، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، تزئینات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام و لایی و… است.

شرکت ره آورد ساینا دلیجان، یکی دیگر از زیرمجموعه های مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، در سال ۱۳۸۳ با تولید نمد الیاف شیشه (مت سوزنی) فعالیت تولیدی خود را در زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید ۶۰۰۰ تن مت سوزنی و انواع منسوجات الیاف شیشه شامل بافت، توری و الیاف شیشه خرد شده تاسیس شد. همچنین در همین سال عملیات اجرایی فاز دوم شامل بزرگترین کارخانه تولیدی تیشو و الیاف شیشه را با ظرفیت ۳۰۰۰۰ تن در سال آغاز نموده است که خط تولید تیشو ساینا با ظرفیت ۱۳۰ میلیون متر مربع در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید.

شهرستان دلیجان قطب تولید الیاف پلی استر کشور محسوب می شود که سهم به سزایی در تولید و صادرات این محصول در کشور دارد  و سالانه بیش از ۲۵ هزار تن الیاف نساجی در دلیجان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی شده است.

 شركت توليدی و صنعتی كوشاوران

شركت توليدي و صنعتي گسترش خودرو كوشاوران در سال ۱۳۶۴ با اهداف توليدي تاسيس شد و در سال ۱۳۷۸ زمينه فعاليت خودرو را به سمت توليد قطعات خودرو و به ويژه طراحي، ساخت و توليد انواع كمك فنرهاي گازي و روغني اتومبيل هاي سواري تغيير داد.

این شرکت پس از تلاش و كوشش فراوان و انجام فعاليت هاي بسيار گسترده موفق به خريد و استقرار يكي از پيشرفته ترين خطوط توليد كم فنرهاي گازي و روغني خودرو در ايران شد و سرانجام اين تلاش ها در سال ۱۳۸۲ با ارايه اولين نمونه كمك فنر هاي گازي در ايران به ثمر نشست و شركت كوشاوران وارد مرحله بهره برداري قرار گرفت.

شركت توليدی و صنعتی كوشاوران در شهرک صنعتی شماره ۱ اراک در کیلومتر ۷ جاده تهران واقعه شده است.

شرکت صنایع آلومرول نوین 

آغاز بکار صنایع آلومینیوم پردیس به سال ۱۳۷۶ و راه اندازی شرکت آلومینیوم تابنده در شهرک صنعتی قطب اراک بازمی گردد و پس از آن و در راستای گسترش فعالیت تولیدی و تأمین نیاز بازار، طی سالهای ۱۳۸۱تا ۱۳۹۲ دیگر اعضاء شامل شرکت‌های رنگین‌سرام، فرگداز، کیمیاگسترعرفان، کیمیاپوشش‌پردیس، روان گداز پردیس، تابان پروفیل پردیس و مدبرتجارت آریا تأسیس و راه‌اندازی شد.

ازسوی دیگر، درسال ۱۳۸۶ و در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، کارخانه آلومرول، یکی از مجموعه‌های صنعتی باسابقه و خوش‌نام کشور در زمینه تولید مقاطع آلومینیومی به بخش خصوصی واگذار وتوسط مدیریت صنایع آلومینیوم پردیس خریداری شد.

باتوجه به توقف فعالیت‌های تولیدی در آن مقطع زمانی در بخش‌های مختلف این کارخانه که شامل واحدهای متعددی همچون ریخته‌گری، اکستروژن، آنودایزینگ و قالب‌سازی می‌شد، بلافاصله پس از واگذاری، عملیات راه‌اندازی و بروزرسانی ماشین‌آلات تولیدی آغاز و در واپسین روزهای سال ۱۳۸۶ چرخه تولید یک‌بار دیگر در کارخانه آلومرول که اینک با نام «شرکت صنایع آلومرول نوین» خوانده می‌شود به گردش درآمد و اولین محصولات تولیدی روانه بازار مصرف شد.

هم‌اینک، علاوه‌بر راه‌اندازی مجدد و بروزرسانی امکانات و تجهیزات قبل، کوره‌های عملیات حرارتی مقاطع آلومینیومی، واحد رنگ پودری، واحد دکورال، سیستم‌های پولیش و براشینگ پروفیل آلومینیوم، ماشین‌آلات تولید پروفیل‌های ترمال بریک و تجهیزات مدرن بخش قالبسازی نیز به بخش‌های تولیدی اضافه شده‌است.

شرکت صنایع آلومرول نوین طی سالهای ۱۳۸۷، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بعنوان واحد نمونه صنعتی انتخاب گردید، ضمن‌اینکه، شرکت کیمیاگسترعرفان وشرکت روان‌گدازپردیس، دیگر اعضاء مجموعه نیز به ترتیب درسال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲ به این افتخار نائل شده‌اند.

مجموعه صنایع آلومرول نوین و صنایع آلومینیوم پردیس متشکل از ۸ واحد تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال، درحال حاضر، با تولید سالانه بیش از یکصد هزار تن، بزرگترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات عملیات حرارتی، رنگ پودری و آنودایزینگ و نیز ریخته‌گری انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم و ساخت قالبهای اکستروژن در کشور است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت