یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۲۹:۳۵

تجدید نظر در بودجه ۹۹ با توجه به اثرات اقتصادی شیوع کرونا

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: به منظور بررسی درباره اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در کشور، مقرر شد در قانون بودجه سال ۹۹ تجدید نظر صورت پذیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خبر داد؛

تجدید نظر در بودجه ۹۹ با توجه به اثرات اقتصادی شیوع کرونا

سید مهدی مقدسی عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: آمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در کشور ۵۹.۹ درصد است اما این آمار در استان مرکزی تا به امروز ۷۱.۵ درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: حفظ جان انسان‌ها و مردم اولویت اول تمام تصمیم گیری ها و اقدامات است و از مردم انتظار می‌رود تا آخرین لحظه رعایت اقدامات بهداشتی نسبت به ویروس کرونا را جدی بگیرند و نباید غفلتی دراین حوزه صورت پذیرد.

مقدسی بیان داشت: اثرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد کشور بدون تردید مشهود خواهد شد به طوری که عدم تحقق درآمدهای مالیاتی و مسائل متعدد بر این موضوع را شاهد هستیم.

وی گفت: برای بررسی اثرات کرونا بر اقتصاد کشور مقرر شد در بودجه ۹۹ تجدید نظری صورت پذیرد تا برای اقشار آسیب پذیر و کارگران و کسبه خرد تمهیداتی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: امسال کاهش درآمدهای نفتی را به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و کسر درآمدهای مالیاتی را نیز شاهد خواهیم بود و یکی از اقدامات دولت با هماهنگی سران سه قوه فروش دارایی‌های مازاد است که در بودجه ۹۹ آمده تا با اولویت دنبال و کسری بودجه جبران شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: بخشی از مصوبات اتخاذ شده در کشور اجرا نشده است به طور مثال در حوزه بانک‌ها مصوباتی اجرا شده و بخشی مانده است. باید دید باز نسبت به مسائل اقتصادی و معیشت مردم صورت پذیرد و محوری ترین تصمیم حفظ سلامت مردم و اطلاع رسانی به موقع در این حوزه است.

وی اظهار کرد: حفظ انسجام و وحدت، همدلی دستگاه‌های اجرایی، تعامل منطقی، درک مشکلات واقعی کسبه و مردم، همکاری تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و سلسله اقدامات بهداشتی و درمانی در کشور یک الگو را در جهان معرفی می‌کند در حالی که جهان با همه امکانات از آن غافل است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت