یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۳:۴۶

تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه جنایت جنگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه جنایت جنگی است، چراکه حکومت مستقل کشوری را به بهانه‌ای دروغین مورد هدف قرار داده‌اند.

در مراسم افتتاح مسجد و موسسه خیریه پیامبراعظم(ص) شهرستان اراک مطرح شد؛

تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه جنایت جنگی است

جنایت جنگی

تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه جنایت جنگی است

به نقل از دیار آفتاب، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مراسم افتتاح مسجد و موسسه خیریه پیامبراعظم(ص) شهرستان اراک با اشاره به حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اشاره کرد و گفت: این جنایتکاران به اتهام اینکه سوریه در حما و غوطه شرقی از بمب شیمیایی استفاده کرده است، ۱۱۰ موشک را به سمت این کشور شلیک کردند.

وی افزود: ۱۱۰ موشک کروز چند میلیون دلار هزینه دارد که دست کم ۷۰ موشک شلیک شده در راه خنثی شد و شکست بزرگی را برای کشوهای متجاوز به همراه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادعای فرانسه، آمریکا و انگلیس را درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی ارتش سوریه دروغی بزرگ دانست و اظهار کرد: این جنایتکاران خود داعش را ایجاد کردند و به حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی پرداختند و در دوران جنگ تحمیلی خود بمب های شیمیایی را در اختیار رژیم بعث قرار دادند تا علیه ملت ایران به کار بگیرند، حال امروز خود علیه سوریه مدعی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه جنایت جنگی است، چراکه حکومت مستقل کشوری را به بهانه‌ای دروغین مورد هدف قرار داده‌اند، ملت ایران این جنایت را محکوم کرده و از مجامع بین المللی خواستاریم تا در برابر جنایتکاران سکوت نکنند و از روحانیون، سیاستمدارن و کشورهای اسلامی می‌خواهیم اجازه ندهند که این جنایتکاران یک ملت را به خاک و خون بکشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه نتیجه خود بزرگ بینی آنان است

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه از دیدگاه اسلام انسان‌ها با یکیدگر برابرند و هیچ کس به دیگری برتری ندارد، گفت: مشروعیت حاکمیت منحصر به خداوند بوده و پروردگار عالم برای هدایت بشر پیامبرانی را به سوی آنان فرستاده است.

وی افزود: سکولاریسم تلاش می‌کند تا خدا را اینگونه معرفی کند که خدا جهان آفرینش را آفرید و آن را به حال خود رها کرده است؛ این همان تصوری است که یهودیان در ذهن جامعه یهود القا کردند و بعد از آن در جامعه مسیح و بعد به متمدن اروپایی سرایت کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها تصور می‌کنند که تنها خودشان بشر هستند و اینکه هر روز در گوشه‌ای جنگ افروزی می‌کنند نتیجه خود بزرگ بینی است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و آمریکا از هر کشوری که می‌توانند بهره برداری کرده و به هر کشوری که بر خلاف خواسته‌های آنان حرکت کند حمله و برای نابودی آن تلاش می کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت