جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۴۸:۴۳

تامین معیشت و ایجاد اشتغال مولد مورد توجه جدی مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: معیشت و اشتغال مردم دو موضوع اساسی هستند که مجموعه مدیریت کشور در این زمینه مسئول بوده و باید برای بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان تلاش کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تامین معیشت و ایجاد اشتغال مولد مورد توجه جدی مسئولان باشد

آموزه‌های دینی

 به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران اظهار داشت: اثربخشی، کارآمدی و رضایت مردم در تخصیص منابع دولتی مد نظر قرار گیرد زیرا اگر غیر از این باشد به منزله هدررفت اموال مسلمانان است.

وی افزود: اجرای عدالت به‌عنوان یکی از احکام الهی وظیفه مسئولان در جامعه بوده که باید در این زمینه تلاش کنند و برای استقرار احکام الهی در جامعه با کمال صبر و استقامت و امیدواری موانع پیش روی آن را برطرف و بدون سستی در این مسیر گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: معیشت و اشتغال مردم دو موضوع اساسی هستند که مجموعه مدیریت کشور در این زمینه مسئول بوده و باید برای بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان تلاش کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: مدیران ایران اسلامی باید بدانند که اگرچه مدیریت در جامعه ایران اسلامی زودگذر است اما از آن باید به عنوان موهبتی الهی که نصیب هر کس نمی‌شود نهایت بهره را ببرند و از این فرصت خدادادی در راستای برطرف کردن نیازهای مردم و همین طور خدمت به آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به بلایای طبیعی گفت: احتمال وقوع انواع بلایای طبیعی در کشور طبق مطالعات انجام شده وجود دارد که این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی منسجم و مقاوم‌سازی منازل مسکونی و اماکن عمومی را ایجاد می‌کند تا با انجام این اقدامات بتوان ضریب آسیب‌پذیری را به حداقل رساند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد:آسیب‌هایی که در زلزله اخیر غرب کشور به شهرستان سرپل ذهاب وارد شد نشان از نبود تعهد و عدم رعایت اصول ساخت و ساز در این منطقه و نبود نظارت دقیق داشت که با وجود بازسازی کامل این شهرستان پس از جنگ تحمیلی شاهد آسیب جدی آن در زمین‌لرزه اخیر بودیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: کم‌رنگ بودن خدمات ماندگار توسط مدیران در دوره‌های اخیر نشان از ضعف آنها بوده که هدررفت بیت‌المال را به‌دنبال دارد و این درحالی است که بازار تاریخی اراک که بیش از 200 سال قبل توسط یوسف خان گرجی ساخته شده هنوز هم مورد استفاده مردم است و از آثار و برکات آن بهره می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها و به حداقل رساندن آنها در ادارات مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد و از ساخت و سازهای غیرضروری هم جلوگیری شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت