دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۲۷:۵۴

هیچگونه مشکل تأمین دارو در استان مرکزی وجود ندارد

رئیس علوم پزشکی اراک با بیان اینکه مشکلی در تامین دارو در استان مرکزی وجود ندارد گفت: استان مرکزی رتبه دوم کشور در بحث واکسیناسیون را دارد.

رئیس علوم پزشکی اراک

هیچگونه مشکل تأمین دارو در استان مرکزی وجود ندارد

به گزارش پیک راستان به نقل از  تسنیم ازاراک، سید محمد جمالیان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به اقدامات اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران در دوران شیوع ویروس کرونا دوشادوش کادر درمان در زمینه اطلاع رسانی و ارتقاء سطح سلامت جامعه همراه دانشگاه علوم پزشکی بودند.

وی افزود: بی‌شک اصحاب رسانه نقش مهمی در جامعه دارند و خبرنگاران استان مرکزی در زمینه اطلاع‌رسانی و کنترل اپیدمی کرونا و واکسیناسیون کرونا خوش درخشیدند و اقشار مختلف جامعه قدردان تلاش و کوشش این قشر دلسوز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت استان تصریح کرد: استان مرکزی در پیک پنجم در شرایط بسیار سختی قرار دارد و بیمارستان‌های استان با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه در این دوره شاهد درگیری کودکان با ویروس کرونا هستیم ولی خوشبختانه در کودکان شاهد مرگ و میری بوده اما زمانی که آمار بستری‌ها افزایش می‌یابد به دنبال آن مرگ و میر نیز بیشتر می‌شود و قریب به ۱۸ ماه است که کادر درمان ما با بیماری کرونا مبارزه می‌کند و رمق‌های آخر پرسنل بهداشت و درمان رو به اتمام است.

وی ادامه داد: وقتی بیماری گسترش می‌یابد به دنبال آن مراجعه به مراکز درمانی و مطالبات مراجعین از مراکز درمانی بیشتر می‌شود و در این شرایط بحرانی اجابت همه خواسته ها کار دشواری است و منجر به نارضایتی پرسنل بهداشت و درمان و مردم می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در کشور مشکل کمبود دارو وجود دارد اما در استان مرکزی با مدیریتی که صورت گرفته است خوشبختانه استان در خصوص تامین دارو مشکل خاصی ندارد.

جمالیان افزود: موج پنجم کرونا برخلاف پیک های قبلی خطرناک تر است چرا که ظاهرا قرار نیست سیاست‌گذاری لازم انجام شود به همین دلیل اطلاع رسانی رسانه ها باید بیشتر شود تا جلوی گسترش بیماری را بگیریم و اگر این کار انجام شود اتفاقات خوبی را پیش بینی نمی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهر اراک روز گذشته ۳۸۰ بیمار به صورت سرپایی درمان شدند و اگر تعداد این بیماران را مدیریت نمی‌کردند اکنون یک تخت خالی هم وجود نداشت، در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۱ سال در استان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کار واکسیناسیون طبق سند ملی انجام می شود، گفت: استان مرکزی پس از مازندران دومین استان کشور از نظر واکسیناسیون است و راه اندازی مصلی بیت المقدس به عنوان مرکز واکسیناسیون نقش مهمی در تسریع این فرایند داشته است و تاکنون بالغ بر ۲۸ درصد از جمعیت استان واکسن دریافت کردند.

جمالیان ادامه داد: در استان مرکزی مهمانان واکسینه نشدند و تاکنون هیچ‌گونه تخلفی از سند واکسیناسیون انجام نشده و ارگان‌های مربوطه نظارت لازم را دارند و بی شک حداقل در شهر اراک اگر مدرک مستندی وجود داشت قطعا با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس نظارت های انجام شده فروش داروهای کرونا در بازار آزاد یا تزریق واکسن خارج از نوبت گزارش نشده است و باتوجه به وضعیت کنونی کشور همواره باید به دستورالعمل های بهداشتی پایبند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری مراسم محرم به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافق است چراکه مردم در این شرایط به سلامت معنوی نیاز دارند اما همواره مسئولان متولی باید مسائل بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

جمالیان با اشاره به مهاجرت نیروهای متخصص عنوان کرد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های کلان نادرست شاهد مهاجرت نیروهای متخصص هستیم و نیاز است مسئولان به این مسئله رسیدگی کنند، در استان مرکزی ۳ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات واکسینه شدند.هیچگونه مشکل تأمین دارو در استان مرکزی وجود ندارد

انتهای پیام/mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت