پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۵۳:۴۸

تأثیر قطعی معدل در کنکور ظلم به دانش‌آموزان است/ خوش‌بین هستم تأثیر مثبت معدل رأی بیاورد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های لازم برای تأثیر قطعی معدل در کنکور وجود ندارد و این مسئله ظلم به دانش‌آموزان است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

تأثیر قطعی معدل در کنکور ظلم به دانش‌آموزان است/ خوش‌بین هستم تأثیر مثبت معدل رأی بیاورد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای تأثیر قطعی معدل در کنکور وجود ندارد و این مسئله ظلم به دانش‌آموزان است، اظهار کرد: دانش‌آموزان از یک سوی خود را برای تأثیر مثبت معدل بر کنکور آماده کرده‌اند، اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای تأثیر قطعی کنکور در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما هنوز بانک سؤالات استاندارد در کشور نداریم، بنابراین سؤالات به‌صورت یکنواخت در کشور توزیع نمی‌شود و این موضوع موجب بی‌عدالتی می‌شود و اعمال تأثیر قطعی معدل یک نوع ظلم به دانش‌آموزان است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: از طرف دیگر تصحیح کنندگان سؤالات دارای سلیقه متفاوت هستند و این موضوع موجب آسیب‌دیدن دانش‌آموزان می‌گردد.

نایب‌رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشور حدود 18 نوع مدرسه داریم و با این وضعیت چگونه می‌توان تأثیر قطعی معدل را تجربه کنیم؟!

سلیمی افزود: برخی دانش‌آموزان از خانواده‌های متمول و ثروتمند هستند و در مدارس وی‌آی‌پی با سرویس‌دهی‌های ویژه تحصیل می‌کنند و بنابراین معدل‌های بالا برای آنها لحاظ می‌گردد، اینکه بخواهیم این دانش‌آموزان را با دانش‌آموزانی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، در یک سطح ببینیم، یک نوع ظلم آشکار است، دانش‌آموزانی که توان مالی استفاده از این مدارس با سرویس‌های ویژه را ندارند، چه گناهی کرده‌اند؟!

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر فردی به هر علتی در سنین پایین‌تر نتوانست خوب درس بخواند و در سنین بالاتر یکباره رشد کرد، با تأثیر قطعی معدل دیگر نمی‌تواند خود را برساند و با سرنوشت و آینده آنها بازی می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه این عوامل این مسئله را به ما گوشزد می‌کند که به هیچ‌وجه زیر بار تأثیر قطعی معدل نرویم و سعی ما در مجلس این است که در مجلس تأثیر مثبت معدل در کنکور را نهایی کنیم.

سلیمی تأکید کرد: ما در کمیسیون بر روی این موضوع خیلی کار کرده‌ایم و سعی کردیم نمایندگان را قانع کرده و استدلال‌های خود را برای آن‌ها بیان کرده‌ایم و خوش‌بین هستیم که تأثیر مثبت معدل بتواند رأی بیاورد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت