سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۰۳:۳۸

بی اطلاعی رئیس كمیسيون عمران و ترافيك شورای از تعطیلی فراکارت

در حالی که حدود دو ماه از تعطیل شدن پرداخت الکترونیکی در اتوبوس های شهری اراک (فراکارت) می گذرد، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر اراک، از تعطیلی آن اظهار بی اطلاعی می کند؛ موضوعی که تاسف بار است.

با گذشت دوماه از سرویس دهی اتوبوس‌های شهری اراک با وجه نقد رخ داد

بی اطلاعی رئیس كمیسيون عمران و ترافيك شورای از تعطیلی فراکارت

با شیوع ویروس کرونا، یکی از اصلی‌ترین روش های انتقال این ویروس مبادله وجه نقد عنوان شد. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از صنوف از دریافت و پرداخت وجه نقد امتناع ورزند، چرا که با توجه به تحقیقات انجام شده این ویروس می تواند برای ۲ تا ۳ روز روی اسکناس و سکه زنده بماند و فرد را مبتلا کند.

این مسئله متاسفانه باعث فوت چندین نفر از کارمندان بانک ها شد و تا جایی پیش‌ رفت که بانک مرکزی ایران طی بیانیه ای به نظام بانکی کشور ابلاغ کرد که حتی المقدور از دریافت و پرداخت وجه نقد خودداری کنند. همچنین به بانک ها ابلاغ شد تا اسکناس نو به مناسبت آغاز سال جدید، توزیع نکنند.

اما این اخطار ها برای برخی افراد همچنان اهمیت ندارد و با در دست داشتن دسته های اسکناس و بدون رعایت مسائل بهداشتی، جان خود را به خطر می اندازند.

در این میان، اتوبوس های کلانشهر اراک که تا قبل از شیوع بیماری کووید-۱۹ مجهز به دستگاه کارت‌خوان برای پرداخت کرایه بودند، با شروع سال ۱۳۹۹ و به دلیل به اتمام رسیدن قرارداد با شرکت فراکارت، صرفا با دریافت پول نقد سرویس دهی انجام می‌دهند که این مسئله نگرانی بسیاری میان شهروندان اراکی ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک:

شرکت خصوصی هنوز ۲ ماه قرارداد دارد/ در صورت عدم همکاری، کار با شرکت های دیگر ادامه می‌یابد

مرادی، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه پس از عید نوروز، طی ۴ مرحله با شرکت خصوصی مکاتباتی جهت ادامه کار صورت گرفته، گفت: قرار داد بسته شده با این شرکت ۵ ساله بوده و تا حدود ۲ ماه دیگر ادامه دارد.

وی افزود: نظارت بر کار این شرکت با حوزه معاونت امور زیربنایی حمل و نقل شهرداری اراک است و در هفته آینده جلسه ای با شرکت مذکور گذاشته می شود تا بتوان به نتیجه ای برای ادامه همکاری رسید. ضمن اینکه مذاکراتی با شرکت های دیگر صورت گرفته تا در صورت عدم امکان ادامه همکاری با شرکت قبلی، این نقیصه ادامه دار نشود.

در ادامه پیگیری های دیارآفتاب به سراغ طوفان محمدي، عضو ليست اميد و رئیس كمیسيون عمران و ترافيك و دبير شوراي اسلامي كلانشهر اراك، كارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهري و عضو شوراي مركزي حزب مجمع فرهنگيان ايران اسلامي رفت.

رئیس كمیسيون عمران و ترافيك شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاسخ به تعطیلی فراکارت:

نمی‌دانم؛ اطلاعی در این خصوص ندارم

طوفان محمدی رئیس كمیسيون عمران و ترافيك و دبير شوراي اسلامي كلانشهر اراك، در خصوص سؤال خبرنگار دیار آفتاب؛، مبنی بر اینکه چرا سرویس‌دهی اتوبوس‌های شهری اراک در زمان کرونا صرفاً با وجه نقد انجام می‌شود،گفت: این موضوع را از طریق مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک پیگیری کنید و بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیگیری‌های شورا در این خصوص به کجا رسیده، گفت: این مسئله را از طریق ریاست شورا پیگیری کنید چراکه ایشان در این خصوص جلسه گذاشتنه اند.

بی اطلاعی رئیس كمیسيون عمران و ترافيك و دبير شوراي اسلامي كلانشهر اراك(مسئولی که حضور خود در شورا را با رأی مردم به دست آورده) از تعطیلی فراکارت با توجه به تعطیلی دوماهه این طرح که اکثر مردم از اتوبوس‌های شهری استفاده می کنند، تاسف بار است.

این صحبت ها در حالی است که در پروتکل های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت تدوین شده گفته شده از مبادله وجه نقد اکیدا خودداری شود. به این معنی که سازمان ها و ادارات مرتبط با این مسئله باید به سرعت اقدامات لازم در راستای به حداقل رساندن مبادله پول را انجام دهند ولی با گذشت بیش از ۴۰ روز از سال جدید و در دوران شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، همچنان سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک اقدامی در این خصوص انجام نداده و با تعلل در این مسئله، جان شهروندان اراکی را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت