جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۰۰:۳۵

بی‌اعتنایی مقتدرانه سردار سلیمانی به نامه ملتمسانه سازمان سیا/وحدت مسلمانان دنیا برای دفاع از قدس شریف

ائمه جمعه استان مرکزی با اشاره به اقدام وقیحانه ترامپ مبنی بر انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، این اقدام را نقض آشکار حقوق بین الملل دانستند.

مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی؛

بی‌اعتنایی مقتدرانه سردار سلیمانی به نامه ملتمسانه سازمان سیا/وحدت مسلمانان دنیا برای دفاع از قدس شریف

به نقل از دیار آفتاب؛ ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به اقدام وقیحانه ترامپ مبنی بر انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، این اقدام را نقض حقوق بین الملل دانستند و خواستار واکنش ملت های مسلمان به این ظلم آشکار شدند.

امامان جمعه استان با تشکر از حرکت انقلابی ملت های مسلمان به ویژه مردم ایران در حمایت از قدس شریف، این مکان را مکانی مقدس برای تمام مسلمانان عنوان کردند که هیچ کس حق تصاحب آن را ندارد.

خطیبان جمعه استان در بخشی دیگر از سخنان خود به بی اعتنایی سردار سلیمانی به نامه سازمان سیا اشاره کردند و این نامه را ناشی از عجز و ناتوانی آمریکا و اقتدار ایران در منطقه دانستند.

گرامیداشت روز دانشجو، سالروز تاسیس شورای عالی فرهنگی و هفته وحدت میان حوزه و دانشگاه از جمله موضوعات مطروحه در خطبه های نماز جمعه امروز بود.

آیت الله دری نجف آبادی:

تصمیم اخیر ترامپ ماهیت پلید آمریکا را به جهانیان نشان داد/۱۶ آذر مظهر مبارزه با استکبار

به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: این اقدام نشان از ضعف آمریکا و اسرائیل دارد.

دفاع از قدس نشان زنده بودن ملت های مسلمان است

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دفاع از قدس بیانگر زنده بودن ماست، اظهار کرد: ملتی که زنده است همواره در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم با تمام قدرت خواهد ایستاد و این همان درسی است که ملت ایران از امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا آموخته است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با این تصمیمات احمقانه ماهیت پلید خود را به جهانیان نشان داد، افزود: آمریکا با این اقدام در میان مسلمانان منفورتر خواهد شد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آمریکا همواره به دنبال تضعیف امت های اسلامی است، ادامه داد: امروز وظیفه همه مسلمانان است تا با برنامه‌ریزی در برابر این حرکت احمقانه آمریکا ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی جریان وهابیت تکفیری(آل سعود) را یکی از مشکلات دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: آل سعود با حمایت از آمریکا و اسرائیل از پشت به مسلمانان خنجر می زند و راه را برای مستکبران هموار کرده است تا نگاه جهان را از جنایت های اسرائیل در فلسطین منحرف کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه اسرائیل دشمن اصلی اسلام است بیان کرد: این رژیم غاصب بیش از ۷۰ سال است که مسلمانان را می کشد و از هر جنایتی بر علیه مسلمانان حمایت می کند.

وی ادامه داد: امروز در سراسر کشورهای مسلمان حتی مناطق شیعه نشین عربستان، مردم از دلدادگان به قدس شریف هستند که حاضرند با وحدت، در برابر رژیم اشغال گر بایستند و برای آزادی قدس تلاش کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: آمریکا هر چه قدر بیشتر بر علیه مسلمانان توطئه می کند جوانان آگاه‌تر و وحدت دنیای اسلام بیشتر می شود.

۱۶ آذر مظهر مبارزه با استکبار

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به ۱۶ آذر روز دانشجو نیز اشاره کرد و ادامه داد: روز ۱۶ آذر به یاد سه دانشجوی شهید، روز دانشجو نامیده شده است. این سه دانشجو هنگام اعتراض دانشجویان به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند که از آن واقعه، ۱۶ آذر روز دانشجو نام نهاده شد.

دری نجف آبادی ۱۶ آذر را روز مبارزه با استکبار دانست و افزود: امروز دانش آموزان، دانشجویان و حوزوی ها یکی از حساس ترین مواضع ضدآمریکایی را با قدرت دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هیچگاه نفع ملت های دیگر را به رسمیت نمی شناسد، ادامه داد: آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است که این موضوع را بارها با حمایت از صدام، آل سعود و … نشان داده است.

مدرک گرایی مشکلی از کشور حل نمی‌کند

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مدرک گرایی مشکلی را از کشور حل نمی کند، بیان کرد: دانشجویان باید با کسب علم و دانش کشور را از علم و فناوری بی نیاز کنند. دانشجویان باید در میدان عمل با جهاد علمی، اخلاقی و تربیتی جواب یاوه گویی های آمریکا را بدهند.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه باید بین دانشگاه و صنعت، کشاورزی و بخش های مختلف رابطه مناسبی تعریف شود، گفت: برقراری این ارتباط به اشتغال و تولید بیشتر کمک شایانی می کند.

امام جمعه شهر خنداب:

قدس بخش لاینفک فلسطین است/ کشورهای اسلامی متحد و یکصدا شوند

 به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام مجدی‌زاده، امام جمعه شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به قدس گفت: جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه با وحدت در برابر این اقدام ایستادگی کرده و ضربه عظیمی به آمریکا و صهیونیست جهانی وارد می‌کنند.

مجدی‌زاده تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست گروه تروریستی داعش به فکر دستیابی به منطقه جدیدی برای پیش‌برد اهداف خود است اما آمریکا و صهیونیست جهانی باید بداند کشورهای اسلامی به صورت متحد و یکصدا این توطئه را که نقض آشکار حقوق مردم مظلوم فلسطین و تداوم مسیر اشغالگری رژیم صهیونیستی است را محکوم کرده و اجازه نمی‌دهد بدون نادیده گرفتن حقوق مسلم مردم فلسطین برای این کشور اسلامی تصمیم گیری کند.

امام جمعه شهر خنداب خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند قدس پایتخت فلسطین و بخش لاینفک آن است و اسرائیل در آن جایی ندارد.

امام جمعه ساوه:

اقدام آمریکا اعلام جنگ علیه جهان اسلام است/لزوم برخورد با نماینده هتاک/شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها مسامحه نکند

به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: تصمیم ترامپ خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد است و این اقدام آمریکا اعلام جنگ علیه جهان اسلام محسوب می شود.

وی افزود: این اقدام تجاوزکارانه ای است که حتی اتحادیه اروپا هم به تجاوزگری صهیونیستها و فاجعه بار بودن این اقدام را اعتراف می کند.

حسینی بیان کرد: قدس قبله اول مسلمین و فلسطین متعلق به همان ملت است، و ما امروز حتی طویله ای به نام اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم.

وی ادامه داد: حوادث قدس شریف با حماقت و کینه ورزی دولت آمریکا که بیت المقدس را پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند وارد مراحل حساسی شده است.

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: با توجه به سالیان متمادی مذاکرات بیهوده فلسطینیان با غاصبان و اعلام پایتختی قدس، راه حل مقاومت است نه مذاکره با دشمنی که عهد شکن است.

وی افزود: زمان تحقق سخن امام راحل فرا رسیده است که فرمود: «راه آزادی قدس از کربلا می گذرد» زیرا با نابودی صدام و داعش و رهایی دمشق از تروریستها به مرزهای قدس رسیدیم.

لزوم مبارزه همه جانبه با تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی

حسینی شرح داد: فاجعه امروز ناشی از سکوت مسلمانان در برابر تجاوزگری صهیونیست و حامیانش است و این که خود را مشغول اختلافات و جنگ داخلی کردند.

وی ادامه داد: از آغاز تشکیل رژیم جعلی اسراییل، از این رژیم تاکنون جز جنایت، کودک کشی و تروریسم دولتی و جنگ افروزی چیز دیگری ندیده ایم و اقدام ترامپ سبب گسترش تجاوزگری به ملل مسلمان می شود.

خطیب نماز جمعه ساوه در واکنش به این اقدام صهیونیست ها مطرح کرد: مبارزه همه جانبه در فضای حقیقی و مجازی، قطع رابطه کشورهای اسلامی و تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی و تایوانی و هر کشوری که از این اقدام حمایت کند، لازم است.

خواری در دنیا و آخرت؛ سرنوشت ستمگری به ملت است

امام جمعه ساوه با اشاره به حوادث یمن گفت: سرنوشت ستمگری به ملت و اعتماد به آمریکا، گرفتاری در آتش قهر الهی و خواری در دنیا و آخرت است.

وی افزود: طی حملات ائتلاف سعودی تحت حمایت آمریکا به یمن هزاران کودک و زن یمنی به شهادت رسیدند و ۷۰ درصد جمعیت یمن یعنی ۲۰ میلیون نفر نیاز به کمک های بشردوستانه دارند و حدود ۴۰۰ هزار نفر نیز به سوءتغذیه دچار شدند.

حسینی بیان کرد: در چنین وضعیتی عبدالله صالح به ملت خیانت کرد و با دشمنان جلاد سعودی همپیمان شد که به هلاکت رسید و اکنون وظیفه گروه‌های یمنی اتحاد و انسجام است.

وی ادامه داد: امت اسلامی نیز باید حامیان مستکبر این اقدام آل سعود را با بصیرت ببینند که در راستای آل یهود به یمن تجاوز می شود و امت اسلامی وظیفه حمایت از یمن را دارند.

دانشجویان و طلاب و دانش آموزان عزیز سرمایه های مهم کشور هستند

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان و طلاب و دانش آموزان عزیز سرمایه های مهم کشور و مدیران و تصمیم‌گیران آینده هستند.

وی افزود: مسئولان دانشگاهی را به سالم سازی اخلاقی و عقیدتی دانشگاه، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اساتید و دانشجویان، تحول نظام آموزشی به سمت نوآوری و خلاقیت محوری، ترغیب و تقویت روحیه انقلابی و آرمان گرایی و تقویت فعالیت های سیاسی بصیرت افزا توصیه می کنم.

مدیران غرب زده هنوز پیگیر اجرای سند ۲۰۳۰ هستند

حسینی با اشاره به مناسبت ۱۹ آذر تاسیس شورای عالی فرهنگی اظهار کرد: مصوبات این شورا اسناد بالادستی محسوب می شود و مهمتر از مصوبات مجلس است ولی متاسفانه مسئولان آن را درجایگاه واقعی قرار ندادند.

وی افزود: سند ۲۰۳۰ را هم که رهبری و شورای عالی فرهنگی نسبت به آن اعتراض کردند نیز بعضی مدیران غرب زده هنوز پیگیر اجرای این سند ضددینی هستند.

امام جمعه ساوه گفت: مسئولان باید فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را ترویج کنند و به حقوق معلمان حق التدریس رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند:«خرج کردن برای آموزش و پرورش و دستگاه های آموزش و پرورشی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است». لذا باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

نماینده هتاک، مجلس را در راس امور قرار نمی دهد

حسینی با اشاره به تهمت یک نماینده به مرجعیت اظهار کرد: با نماینده هتاک به مرجعیت دینی و ارزش های انقلابی و دینی برخورد کنید همه اتهامات را به مرجعیت زد و ذهن مردم را خراب کرد و در نهایت با گفتن « غلط کردم » می خواهد همه چیز را پاک کند.

وی افزود: نمایندگان مصونیت قضایی دارند اما نه برای اقدام ضد امنیت ملی و اتهام به ارکان نظام، آن نماینده ای که سخنگوی آمریکا است نمی تواند مجلس را در راس امور قرار دهد، شورای نگبهان در احراز صلاحیت ها مسامحه نکند.

امام جمعه تفرش:

اقدام سفیهانه آمریکا در وحدت صفوف مسلمین موثر است/سران کشورهای اسلامی از قدس به عنوان پایتخت فلسطین حمایت کنند

 به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته تفرش با اشاره به تصمیم ترامپ در خصوص تغییر پایگاه اسرائیل به قدس شریف، گفت: بیت‌المقدس، قبله اول مسلمین و متعلق به همه مسلمان‌ها است.

خدامی اظهار کرد: هدف دولت‌های بزرگ از ایجاد اسرائیل، فقط اشغال اسرائیل نیست بلکه آنها به دنبال غصب همه کشورهای عربی هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران طرفدار مظلوم است و هیچ مسلمان و آزاده‌ای، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. باید همه بپاخیزیم و اسرائیل را نابود کنیم. هیچ ملت آزاده‌ای با دولت کودک‌کش صهیونیستی کنار نمی‌آید.

خطیب نماز جمعه در تفرش افزود: باید مسلمانان جهان از قید اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابرقدرت‌ها رها باشند و به قدرت لایزال الهی بپیوندند. آمریکا در همه جنایات صهیونیست‌ها شریک جرم است. علاج زخم فلسطین، فقط قطع ید غده سرطانی حکومت صهیونیستی است که این امر کاملا ممکن است. پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و سپس پیروزی دلاورمردان در جبهه مقاومت این امکان را ثابت کرد.

خدامی یادآور شد: مسلمانان و آزادگان جهان نخواهند گذاشت که این تصمیم آمریکا عملیاتی شود. این اقدام سفیهانه در وحدت صفوف مسلمین موثر است و همین انسجام موجب عقیم ماندن این طرح می‌شود. یکی از علل این اقدام، سرپوش نهادن بر شکست‌های جبهه غربی، عبری و عربی است که با شکست داعش رقم خورد.

قدس پایتخت همیشگی فلسطین اعلام شود

وی گفت: مظاهر جریانات وابسته به دشمن مانند جریان تکفیری، غیر شیعه و وهابیت می‌بایست موضع خود را اعلام کنند. سران کشورهای اسلامی و عربی می‌بایست با نشستی علاوه بر محکومیت این عمل پلید، قدس را به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین اعلام کنند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: استراتژی دشمن ایجاد جنگ مذهبی است اما استراتژی جمهوری اسلامی، بازدارندگی مقتدرانه است. عامل اصلی این سیاست خبیث، فرعون زمان یعنی آمریکاست؛ حاکمان وابسته به آمریکا معضل بزرگی هستند که با الطاف الهی و مقاومت در برابر مظالمشان، کار آنها هم تمام است.

خدامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی، گفت: شهادت در قله فضایل انسانی قرار دارد و آرزوی اولیای خدا و خاتم مرسلین بوده است. نباید اجازه داد که یاد شهیدان فراموش شود. یاد شهیدان و راه آنها عزت‌آفرین است.

وی به پیام تقدیر امام خامنه‌ای از کشتی‌گیر کشور اشاره کرد و گفت: تقدیر از پهلوان کشتی‌گیر کشور، موجب شادی و ارتقای انگیزه ورزشکاران مومن انقلابی شد.

امام جمعه تفرش به سفارش رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان در الگوگیری از مالک‌اشتر، بیان کرد: مالک‌اشتر با اینکه از تابعین بود، اما به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر ولایت‌مداری، قدرت تحلیل فعالیت‌های دشمن، بصیرت، دشمن‌شناسی، شجاعت، شهادت‌طلبی، نهراسیدن از کم بودن جبهه حق و… بر دیگر صحابی رسول‌الله(ص) قابل ترجیح شد.

خدامی به نامه رئیس سازمان سیای آمریکا به سردار سلیمانی در بوکمال اشاره و بیان کرد: رئیس سازمان سیای آمریکا به سردار سلیمانی نامه‌ای در خصوص مصونیت نیروهای آمریکایی در منطقه نوشته است؛ اما مالک‌اشتر علی، سردار سلیمانی گفته که این نامه را تحویل نمی‌گیرد، نمی‌خواند و اساسا با این گونه افراد حجتی ندارد. این نوع رفتار از برکات انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و رهبری است.

تاریخ مصرف عبدالله صالح برای عربستان به سر آمده بود

وی به کشته شدن علی عبدالله صالح اشاره و اضافه کرد: این امر مایه خشم ظاهری اربابان عبدالله صالح شد. خشم اصلی آنها به دلیل شکست طراحی‌های و برنامه های عربستان در یمن است و به همین دلیل توطئه کشتن عنصر سوخته و مزدور آمریکایی و وهابی تاریخ مصرف گذشته یعنی عبدالله صالح را طراحی کردند.

خطیب نماز جمعه در تفرش با اشاره به تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این شورا در حقیقت اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی برای همه دستگاه‌های کشور اعم از دستگاه‌های فرهنگی و سایر دستگاه‌ها است و به نوعی مرکز فرهنگی کشور به حساب می‌آید.

خدامی با اشاره به مسئله مهم اقتصاد مقاومتی بیان کرد: رهایی یافتن از شر توطئه‌های دشمنان در گرو اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نه پذیرش برجام‌های دیگر است.

وی با اشاره به روز دانشجو گفت: ملاک ارزیابی اسلامی شدن دانشگاه‌ها، خروجی آنهاست.

سالروز شهادت حضرت آیت الله دستغیب در ۲۰ آذرماه و همچنین سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل در ۱۸ آذرماه سال ۷۰ را از دیگر مناسبت‌هایی بود که امام جمعه تفرش به آنها اشاره کرد.

امام جمعه آشتیان:

رژیم اشغالگر قدس؛ در سراشیبی سقوط/قدس خط قرمز مسلمانان است/سردار سلیمانی با صلابت نامه دشمن را پس زد

به نقل از سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نمار جمعه با اشاره به روحیه استکبار ستیزی مسلمانان گفت: تمام پیامبران و انبیای الهی استکبارستیز بودند، پیامبران الهی در برابر جنایات مستکبران زمان خود سکوت نکردند.

وی افزود: ائمه ما با هیچ کدام از حاکمان ظالم زمان خود سازش نکردند، امام علی(ع) با معاویه جنگید، چنانچه امام حسن(ع) با معاویه جنگید، امام حسین(ع) شعارش این بود که یزید فرد پلیدی است و من و مانند من با او بیعت نمی کند.

نیشابوری اظهار کرد: خداوند ضمن تاکید بر یاری مومنین وعده داده در مبارزه با طاغوت پیروزید. امام خمینی(ره) نیز با اعتقاد به همین وعده های الهی مطمئن بودند که در جنگ تحمیلی پیروز می شوند. امروز صدام کجاست؟ به زباله دان تاریخ پیوست و اسمی از او نیست.

مهم‌ترین درس عملی ائمه اطهار استکبارستیزی است 

امام جمعه آشتیان با اشاره به روز دانشجو، مهمترین درس عملی امامان شیعه را استکبارستیزی دانست و گفت: روز دانشجو روز مبارزه با آمریکا است، تسخیر لانه جاسوسی با روحیه استکبارستیزی انجام شد.

وی بیان کرد: ویژگی اصلی مستکبران سرپیچی از حق و زیر بار حق نرفتن است. امروز تصمیم ابلهانه و رذیلانه ترامپ از روی روحیه استکباری گرفته شده است که بی شک شکست خواهد خورد و ملتهای مسلمان و غیر مسلمان در برابر آن ایستادگی می کنند.

نیشابوری گفت: ملت ایران نفرت و انزجار خود را از آمریکا مستکبر و رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام می کند. فلسطین بسیار بزرگتر از آن است که با تصمیمات ابلهانه کسانی مثل ترامپ تغییر کند. قدس تا ابد پایتخت فلسطین می ماند.

قدس تا ابد محور وحدت مسلمین است

امام جمعه آشتیان افزود: قدس تا ابد محور وحدت مسلمین است، قدس تا نابودی غده سرطانی صهیونیست شاهد فریاد ملت ها برای دفاع از حقوق مردم فلسطین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تنها راه مبارزه، مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار است، اظهار کرد: فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا امروز در سراسر ایران اسلامی و کشورهای اسلامی با قدرت ادامه دارد و با قدرت و صلابت ادامه پیدا می کند.

نیشابوری اظهار کرد: ترامپ بعد از شکست های سنگینی که در مسئله داعش، اقلیم کردستان، استعفای حریری، مرگ عبدالله صالح داشت، برای روحیه دادن به نوکران خود در منطقه و رژیم صهیونیستی دست به این اقدام ابلهانه زد.

قدس خط قرمز مسلمانان است 

امام جمعه آشتیان تصریح کرد: قدس خط قرمز مسلمانان است، امام(ره) فرمود؛ «اگر هر مسلمان یک سطل آب بر اسرائیل بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد»، این سخنان درحال محقق شدن است. امروز رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و کار ترامپ آن را تسریع می کند.

سردار سلیمانی به نامه دشمن با صلابت پاسخ داد

وی با اشاره به نامه سازمان سیا به سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام و سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است، بی اعتنایی سردار به نامه سازمان سیا، انسان را به یاد نامه شمر برای حضرت ابوالفضل(ع) می اندازد.

نیشابوری بیان کرد: این نامه نشانه عظمت و اقتدار ملت ایران و رزمندگان اسلام است. اقتدار ایران به جائی رسیده است که یکی از سردارانش در برابر دشمن مقتدارانه و با صلابت پاسخ می دهد.

امام جمعه آشتیان گفت: قبل از انقلاب اگر آمریکا به کشوری تشر می زد، آن کشور عقب نشینی می کرد. امروز برای آمریکا حوادثی رخ داده است که هرگز فکر آن را نمی کرد.

وی افزود: آمریکا مدافعان حرم، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و… را پیش بینی نمی کرد. این ها همه مولود انقلاب اسلامی هستند. این درحالیست که برخی ساده اندیشان پیشنهاد مذاکره و دیپلماسی با آمریکا را می دادند و همچنان می دهند.

سیستم دفاعی موشکی ایران قابل مذاکره نیست

نیشابوری درخصوص مسئله موشکی ایران گفت: آلمان و فرانسه خواستار اتمام برنامه ساخت موشکی ایران هستند. دنیا بداند توانمندی موشکی ما قابل مذاکره نیست،  موشک های ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه برای دفاع از ایران است.

امام جمعه آشتیان گفت: فرانسه کشوری است که ایران بعد از برجام بزرگ ترین قراردادهای تجاری را با این کشور بسته است و فرانسه بیشترین سود را از قراردادهای پسابرجام کسب می کند و قرار است در ماه های آینده به ایران بیاید و منافع اقتصادی بیشتری را کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: توان دفاع موشکی ما عامل بازدارندگی دشمنان انقلاب اسلامی است و ما با هیچ کشوری مذاکره نمی کنیم و  قدرت و توان موشکی خود را می افزاییم.

امام جمعه کمیجان:

طرح صهیونیستی ترامپ جهان اسلام را به خشم آورده است/بی اعتنایی مقتدرانه سردار سلیمانی به نامه ملتمسانه رئیس سازمان سیا

به نقل از  سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به قدرت دفاعی کشور گفت: وضعیت خاص منطقه ای غرب آسیا و نیز اوضاع کنونی جهان اسلام به گونه ای است که دشمنان اسلام و در راس آمریکا به دنبال ایجاد درگیری جدیدی در منطقه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که با قدرت و اقتدار می تواند مانع از تحقق اهداف دشمن در منطقه شود و پیروزی جمهوری اسلامی بر داعش و شکست طرح آمریکایی تسلط داعش بر عراق و سوریه نمادی از این امر است.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: نقشه استکبار جهانی در منطقه ما این است که سران جاهل وابسته برخی از کشورها را به جنگ با همسایگان دعوت کند تا از این طریق زمینه برای مقابله با رژیم صهیونیستی از بین برود.

امام جمعه کمیجان با تاکید بر اینکه قدرت نظامی ایران در جهت بازدارندگی و دفاعی است؛ گفت: ایران اسلامی با افزایش توان نظامی استراتژی بازدارندگی خود را اعمال می کند. قدرت نظامی ایران اسلامی برای تهاجم و یا جنگ افروزی نیست بلکه برای بازدارندگی و جلوگیری از جنگ است.

طرح صهیونیستی ترامپ جهان اسلام را به خشم آورده است

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به دستور سخیفانه ترامپ در تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: ترامپ با این کار آشکارا حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه های بین المللی را نقض کرد و به دنیا ثابت کرد که فرعون زمان است و به هیچ قانونی پایبند نیست.

وی افزود: ترامپ بداند مسلمانان جهان توی دهان آمریکا و اسرائیل غاصب کودک کش خواهند زد و اجازه نخواهند داد «قدس» پاره تن جهان اسلام را از آن جدا شود.

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: سران کشورهای اسلامی نباید در این برهه زمانی سکوت کنند و برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های آمریکا و اسرائیل علیه قدس و فلسطین به پا خیزند.

حجت الاسلام مقدسی پور اظهار کرد: چندین دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین توسط صهیونیست ها و با حمایت مستقیم انگلیس و آمریکا می گذرد و در اثر این جنایت کم نظیر تاریخی ده ها هزار نفر انسان بی گناه به خاک و خون کشیده شده و صد هزار نفر فلسطینی آواره کشورهای همجوار شده اند.

بی اعتنایی مقتدرانه سردار سلیمانی به نامه ملتمسانه رئیس سازمان سیا

خطیب نمازجمعه کمیجان با اشاره به نامه رئیس سازمان سیا به سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، گفت: پس از افشای ارسال نامه از طرف رئیس سی آی ای برای سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، رئیس سیا مجبور شد اعتراف کند که چنین نامه ای را ارسال کرده و در آن ایران را تهدید کرده است که به نبروهای آمریکایی در عراق آسیبی وارد نکند.

وی در ادامه بیان کرد: نامه رئیس سازمان سیا به فرمانده سپاه قدس بیش از اینکه یک تهدید باشد، تلاش و التماس برای آن بود که به آمریکایی ها اجازه دهند تا عناصر خود را در منطقه تخلیه کنند و آن هایی که بازداشت شده اند را آزاد کنند.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: قطعا نیز برای چنین درخواستی رئیس سیا پیشنهادات ارزشمندی در نامه خود مطرح کرده است تا رضایت سردار سلیمانی را جلب کند.

امام جمعه کمیجان گفت: خودداری سردار سلیمانی از تحویل گرفتن نامه نیز قطعا به این دلیل بوده که تصمیم ندارند اجازه دهند عناصر وابسته به آمریکا از میدان جان سالم به در ببرند، به همین دلیل نمیخواهد حتی پیشنهاد آمریکایی ها را مطالعه نماید.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش آفرینی مناسبی نداشته است

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین و تاثیر گذارترین نهاد در عرصه سیاست گذاری فرهنگی و حتی علمی کشور است که متاسفانه تاکنون در عرصه فرهنگ و آموزش نقش آفرینی مناسبی نداشته است.

وی در ادامه بیان کرد: بررسی اجمالی عملکرد و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند دهه اخیر نشان داده است که این نهاد بیش از آن که در عرصه فرهنگ و سیاست گذاری فرهنگی و علمی کشور باشد بیشتر تحت تاثیر سیاست های فکری و فرهنگی حاکم بر دولت ها بوده است.

تغییر رویکرد تدافعی و انفعالی به رویکرد تهاجمی

امام جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: نگاه تدافعی و واکنشی در شورا باید به نگاه تهاجمی، تبلیغی و تبینی در عرصه فرهنگی تبدیل شود. نباید منتظر تهاجم فرهنگی غرب باشیم تا بتوانیم جوابگوی آن ها باشیم؛ در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی طرحی برای تهاجم فرهنگی و فکری به غرب سکولار است.

حجت الاسلام مقدسی پور در بخشی دیگر از سخنان خود به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: «عدم تکلف» در سبک زندگی اسلامی به عنوان یک اصل شناخته شده است. «تکلف» به معنای کاری را به مشقت یا تصنع انجام دادن است. تحمل کردن امری با رنج و سختی و خلاف عادت و کاری را به مشقت انجام دادن نمونه ای از خودنمایی ظاهرسازی و ریاکاری است.

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس؛ انتقام استکبار از شکست داعش/وحدت، مسئله ای حیاتی در جامعه اسلامی

به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام موسوی امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به مسئله وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: مسلمانان با پیروی از فرامین و دستورات پیامبر (ص) می توانند در برابر توطئه های دشمنان پیروز و موفق باشند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ وحدت و اتحاد رمز موفقیت مسلمانان در برابر دشمنان بوده است، یادآور شد: تاریخ نشان داده است هر زمان مسلمانان وحدت و یکدلی خود را حفظ کرده اند، در برابر دشمنان پیروز بوده اند، بنابراین مسلمانان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و یکدل و یکصدا در برابر دشمنان قیام کنند.

امام جمعه شازند تاکید کرد: حفظ عزت و اقتدار دین مبین اسلام تنها با تقویت و حفظ روحیه همبستگی و همدلی بین مسلمانان و دوری از هرگونه اختلاف و تفرقه میسر می شود بنابراین مسلمانان جهان باید به این مهم توجه کنند.

موسوی در ادامه به علت به وجود آمدن رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: علت ظهور غده سرطانی اسرائیل در منطقه خاورمیانه، همین آمریکا و انگلیس هستند.

وی اضافه کرد: سران آل سعود نیز امروزه درد بزرگ جامعه اسلامی بوده و مجری فرامین غرب در منطقه هستند.

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس؛ انتقام استکبار از شکست داعش در منطقه

امام جمعه شازند همچنین اقدام صهیونیست ها در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را نشانه عجز آن ها دانست و گفت: این اقدام با هدف تسلط بر مسلمین صورت می گیرد، اما ملت و مردم ما و نیز دنیای اسلام در خصوص چنین اقدامی بی کار نخواهند نشست، همه مسلمانان باید بدانند این اقدام نوعی انتقام شکست داعش است، اما بدانند که هنوز مسلمانان و شیعیان را نشناختند.

موسوی خاطرنشان کرد: همه این‌ها برای ایجاد فضای امن برای اسرائیل بوده و آل سعود و بحرین نقشه آمریکا را دنبال کردند و این در حالی است که آل سعود جاده صاف‌کن آمریکا در منطقه است.

امام جمعه فرمهین:

مسلمانان اجازه جدایی بخشی از پیکره جهان اسلام را نمی دهند/بی اعتنایی عزتمندانه سردار سلیمانی به نامه سازمان سیا

به نقل از  فراهان خبر، حجت الاسلام علی شاکری، امام جمعه فراهان در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین با اشاره به اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: سرزمین فلسطین، به خصوص «بیت‌المقدس» نه تنها برای مسلمانان که برای پیروان ادیان دیگر آسمانی نیز از اهمیت و جایگاه بسیار مقدس و مهمی برخوردار است.

وی افزود: سرزمین فلسطین در همه ادیان الهی مورد توجه و تقدس هم بوده است ودر قرآن بارها به اهمیت این سرزمین و با برکت بودن آن تاکید شده است.

مسلمانان اجازه نمی دهند بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود

شاکری ضمن محکومیت تصمیم رئیس‌ جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: با توجه به جایگاه این سرزمین، کشورها و حکومت های مختلفی چشم طمع به اشغال قدس داشته اند، مسلمانان جهان هیچ گاه اجازه نمی دهند بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود.

امام جمعه موقت فرمهین تصریح کرد: با این اقدام ترامپ، رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌ تر شد. این توطئه توجه دنیای اسلام را به قدس شریف و مسئله فلسطین بیشتر می کند.

وی ادامه داد: تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین است، صهیونیست غاصب چند دهه با حمایت انگلیس و آمریکا، انسان های بی‌ گناه فلسطینی را به خاک و خون کشیده و آن ها را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.

اقدام ترامپ دامن صهیونیست و حامیان آن ها را می گیرد

شاکری گفت: روسای جمهور قبلی آمریکا از تصمیم خود برای انتقال سفارت این کشور به قدس خبر داده بودند، اما هیچ کدام از آن ها به حماقت و نادانی ترامپ نبودند، این اقدام به‌ دور از عقلانیت رئیس‌ جمهور آمریکا سبب جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده که دامن مزدوران رژیم پلید صهیونیستی و حامیان آن ها را می گیرد.

امام جمعه موقت فرمهین اظهار کرد: بحث به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ خطرناک‌ تر از مساله انتقال سفارت به این شهر اشغالی است.

راه مقاومت برای آزادی قدس قوت بیشتری می گیرد

وی تصریح کرد: آن ها به دنبال نابودی آرمان فلسطین هستند، ترامپ با این اقدام علیه مقدسات جهان اسلام اعلام جنگ کرده است و توطئه ی آن ها علیه جهان اسلام سبب وحدت کلمه مسلمانان و قیام سراسری علیه رژیم صهیونیستی شود.

شاکری گفت: سناریوی جدید ترامپ سرپوشی برای شکست های خود در عراق و سوریه است اما این سناریو هم به زودی شکست خواهد خورد و راه مقاومت برای آزادی قدس قوت بیشتری می گیرد.

امام جمعه موقت فرمهین گفت: رژیم سعودی، نوکر و جیره‌خوار صهیونیست‌ها و استکبار جهانی است، هر کشوری که از اقدام ترامپ حمایت کند، بدون تردید مطرود جهان اسلام است و آنچه مسلم است این ها همه به دنبال نابودی اسلام هستند.

اقدام سردار سلیمانی در بی اعتنایی به نامه سازمان سیا عزت مندانه بود

وی با اشاره به نامه سازمان سیا به سردار سلیمانی گفت: زمانی که وی در منطقه بوکمال بود، رئیس سازمان سیا توسط یکی از رابطان خود نامه ای برای سردار فرستاد.

شاکری افزود: برخورد سردار سلیمانی با نامه رییس سازمان سیا عزت مندانه بود، امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌ شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌ نویسد و می‌ گوید؛ «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».

امام جمعه دلیجان بیان کرد؛

شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه؛ دلیل اصلی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب

 به نقل از پیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان بعدازتوصیه نمازگزاران به تقوای الهی به اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازطرف ترامپ رئیس جمهوری امریکا اشاره کرد و افزود: ترامپ خبیث به عواقب این اقدام فکر نکرد و دلیل این کار شکستی بود که آمریکا در منطقه خورده بود.

وی ادامه داد: ایران و نیروهای مقاومت در منطقه عراق و سوریه بر داعش پیروز شدند و آنها را نابود کردند و در آینده در یمن نیز پیروز خواهند شد که این شکسته بزرگی برای آمریکا خواهد بود.

امام جمعه دلیجان گفت: آمریکا سعی دارد با مطرح کردن این موضوع سرپوشی را بر روی مسائل اسرائیل در منطقه بگذارد.

کرامتی اظهار کرد: راهپیمایی هایی که امروز مردم ایران و ملتهای مسلمان درک شورهای اسلامی بعد از نمازجمعه انجام می دهند گامی بزرگ برای نابودی اسرائیل در منطقه خواهد شد.

وی به برنامه ریزی های دولت عربستان برای نابودی انصارلله و مردم مسلمان یمن اشاره و خاطرنشان کرد: سرنگونی رئیس جمهور خائن یمن باعث خوشحالی یمنی ها و نقش بر آب شدن برنامه ریزی های آل سعود شد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت