دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۵۴:۰۸

بیمارستان ۶۵ ساله پاسخگوی جمعیت ۱۱ برابری امروز نیست

بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با حجم گسترده مراجعات از نقاط مختلف استان مرکزی و سایر استان‌ها مواجه است، علاوه بر اشغال تمام ظرفیت تخت‌های بیمارستان، راهروها به خصوص در بخش‌اورژانس و ارتوپدی نیز همواره شاهد تخت‌های بیمارستانی و بیماران و همراهان آنهاست.

۱۲ سال از آغاز طرح نو سازی بیمارستان ولیعصر(عج) می گذرد

بیمارستان ۶۵ ساله پاسخگوی جمعیت ۱۱ برابری امروز نیست

بیمارستان ولی عصر(عج)

بیمارستان ۶۵ ساله پاسخگوی جمعیت ۱۱ برابری امروز نیست

به نقل از  اراک امروز؛ مرکز آموزشی درمانی (بیمارستان)حضرت ولیعصر (عج) اراک با قدمت ۶۵ ساله برای جمعیت ۵۰ هزار نفر ساخته شده ولی امروز علاوه بر پاسخگویی به جمعیت ۵۵۰ هزار نفری کلانشهر اراک به بیماران استان مرکزی و استان های همجوار نیز خدمات درمانی ارایه می دهد.

 

بخش های اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به عنوان مرکز مادر تخصصی درمان و فوریت های پزشکی استان مرکزی در بیشتر موارد به ویژه ایام تعطیل به دلیل حوادث بالا، ضریب اشغال تخت بالای صددرصد دارد و از این حیث از اهمیت زیادی برخوردار است.

تخت های درمانی در راهروهای بیمارستان

به دلیل بالا بودن حجم مراجعات به اورژانس این بیمارستان که معمولا بر اثر تصادف، آسیب دیدگی حین کار، سقوط از ارتفاع و مسمومیت ها،پیش می آید کادر درمانی این مرکز مجبورند برای سرویس دهی به بیماران در راهروها و فضاهای ترددی تخت بستری نصب کنند.

بخش ارتوپدی این بیمارستان نیز به دلیل بالا بودن مراجعات ناشی از حوادث، به طور معمول با قرار دادن تخت اضافه در راهروها برای بستری بیماران دایر است.

تصویر مربوط به عصر روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۹۶

1 (Copy)2 (Copy)

در حال حاضر به علت فرسودگی فضای این مرکز با وجود امکانات و سرویس دهی مناسب سطح رضایتمندی مردم از خدمات آن مطلوب نیست.

آغاز طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک از سال ۸۴

طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به عنوان یکی از بزرگترین مطالبات حوزه درمان استان از سال ۸۴ آغاز و مقرر شد ساختمان جدید در ۱۳ طبقه با ۳۲۰ تخت احداث شود اما به علت تخصیص نامنظم اعتبارات این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

طرح نوسازی مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) اراک به عنوان مرکز درمانی مادر تخصصی استان از مسائل جدی و اولویت دار حوزه سلامت است که با طولانی شدن عملیات آن چالش های متعددی در کیفیت خدمات رسانی درمانی ایجاد شده است.

 

بر اساس این طرح ساختمان جدید بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی با قابلیت استفاده تا ۴۸۷ تخت درمانی ساخته می‌شود و دارای ۱۰ بخش درمانی و امکانات پاراکلینیکی و کلینیکی است که با شرایط ذکر شده و عزم جدی مسئولان امیدواریم شاهد بهره برداری از این بیمارستان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

در شرایطی که وزیر بهداشت و درمان در سفر دو روزه از عصر روز گذشته به استان مرکزی سفر کرده است امیدواریم که با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

حضور در شهرستان های دلیجان و محلات و بازدید از بیمارستان های این شهرستانها، نشست خیرین، حضور در شهرستان های خنداب، کمیجان و فراهان و بازدید از اماکن بهداشتی و درمانی، حضور در شهرستان اراک و بازدید از بیمارستان های ولیعصر (عج ) و آیت ا… خوانساری (ره)، افتتاح بیمارستان سینا و دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان از برنامه های سفر دو روز وزیر به استان است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت