یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۶:۲۴

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساوه در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: پس از امضای توافقنامه واگذاری ۴۵ هزار مترمربع زمین برای ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساوه تا در یک ماهه آینده کلنگ احداث آن بر زمین زده می‌شود.

در مراسم افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت در ساوه؛

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساوه در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساوه در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود

به نقل از نارخبر، از سه طرح بهداشتی در شهرستان ساوه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

برای افتتاح و بهره‌برداری از این سه طرح بهداشتی مبلغ ۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساوه در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس مجلس گفت: با توجه به افزایش جمعیت ساوه، افزایش مراکز بهداشتی و درمانی از نیازهای اساسی این شهرستان است و در آینده نزدیک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نیز کلنگ زنی می شود.

وی افزود: شهرهای آوه و نوبران نیاز به محلی برای اسکان پزشکان داشت که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم و مرکز اورژانس دندانپزشکی هم به مظنور ارائه خدمات رسانی شبانه روزی افتتاح شد.

منصوری با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساوه یک مرکز آموزشی هم خواهد بود، بیان کرد: توافقنامه واگذاری ۴۵ هزار مترمربع زمین آن باید در تهران امضا تا در یک ماهه آینده کلنگ احداث آن بر زمین زده شود.

وی ادامه داد: ۴۵۰ میلیون تومان هزینه زمین به دولت پرداخت شده است و ۵۰۰ میلیون تومان آورده مورد نیاز شهرستان هم فراهم شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس اظهار کرد: این بیمارستان به دلیل آموزشی بودن به اندازه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فضا دارد و بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن خواهد شد.

استفاده از تجهیزات ایرانی در اورژانس دندانپزشکی ساوه 

دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه در این مراسم گفت: در تجهیز مرکز اورژانس دندانپزشکی که هزینه ۵۰ میلیون تومانی داشت از بهترین برند ایرانی یونیت دندانپزشکی استفاده شد.

وی با اشاره به اهمیت اتکا به توان داخلی افزود: در جایی که تجهیزات ایرانی با نمونه خارجی برابری می کنند یا حتی بهتر هستند از تجهیزات ایرانی استفاده می شود که یونیت داندانپزشکی خریداری شده چند کاربرد همزمان در جرم گیری و پر کردن و غیره را دارد و توسط سه متخصص شبانه روز فعال می شود.

اولین مرکز جراحی محدود دولتی در ساوه افتتاح می شود

این مسئول دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: اولین مرکز جراحی محدود دولتی ساوه توسط معاون وزیر بهداشت با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان جهت ساخت، بازسازی و تجهیز سه اتاق عمل و ۱۰ تخت بستری در هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است و شش میلیاردتومان هم تا پایان سال بهره‌برداری می شود که علاوه برآنها ۱۵ پروژه بهداشتی غیر از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و پردیس دانشگاهی در حال اجرا داریم .

کوهپایه زاده بیان کرد: فاز اول طرح بیمارستان هوشمند در دو بیمارستان شهید مدرس و ۱۷ شهریور نیز که بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشت در هفته آینده به بهره برداری می رسد که موجب بهره‌وری و افزایش رونق اقتصاد سلامت می شود.

وی ادامه داد: نرم افزار این طرح که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری است با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهیه شده است و با اجرای فاز دوم و سوم می توانیم الگویی برای دیگر بیمارستان ها شویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید مدرس در فضای بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه در ماه آینده به بهره برداری می رسد.

اولین مرکز تشخیص سرطان ساوه افتتاح می شود

وی با اشاره به اهمیت تشخیص سرطان افزود: کلینیک پیشگیری و تشخیص سرطان نیز در طبقه چهارم این مجتمع به متراژ ۷۰۰ مترمربع به بهره برداری می رسد.

این مسئول بهداشتی ساوه با اشاره به سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی بخش خصوص در زمینه تجهیز این مرکز تشخیص سرطان تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه ها و تامین نیروهای متخصص توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات تشخیص پزشکی هسته ای در اسکن تیروئید و قلب نیز کاربرد دارد که منتظر دریافت مجوزهای لازم از سازمان انرژی اتمی هستیم.

اورژانس دندانپزشکی ایرانی در ساوه

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت