شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۱:۵۱

بیمارستان تعطیل است حتی برای شما حادثه دیدگان عزیز

شهری با 600.000 نفر جمعیت، در مسیر شاه راه متصله‌ی جنوب به شمال، شهری که شاید به جرات بتوان ادعا کرد، امکاناتش کفاف جمعیتش را نمی دهد.

پس از اعتراض تعدادی از پرسنل بیمارستان ولی عصر(عج) اراک؛

بیمارستان تعطیل است حتی برای شما حادثه دیدگان عزیز

بیمارستان

بیمارستان تعطیل است حتی برای شما حادثه دیدگان عزیز

شهری با 600.000 نفر جمعیت، در مسیر شاه راه متصله‌ی جنوب به شمال، شهری که شاید به جرات بتوان ادعا کرد، امکاناتش کفاف جمعیتش را نمی دهد.
از امکانات و خدماتِ شهری، مسافرتی و گردشگری، اقتصادی، رفاهی، فرهنگی گرفته تا بهداشتی و پزشکی.
این قسم آخر را حتما همه‌ی مردم شهر و حتی استان بیشتر درک کردند. امروزه با افزایش روز افزون تقاضای مردمی، کمبود امکانات پزشکی و عدم رضایت مردم در این امر را به وضوح می توان مشاهده کرد. مردمی از طبقات اقتصادی متفاوت که اکثرا در مواجه با کمبود و بعضا نبود مراکز درمانی-آزمایشگاهی، مجبور به پرداخت هزینه های گزاف پزشکی در بخش های خصوصی می باشند و حتی اگر کمک این بخش خصوصی به بخش دولتی را در پاسخ گویی به رفع نیاز مردم – بدون در نظر گرفتن هزینه های آن – مورد توجه قرار دهیم، باز هم کم و کیف امکانات درمانی در –به اصطلاح– کلانشهر اراک قطع به یقین مناسب نیست.
این در حالی است که اراک باید در کنار جمعیت خود، پاسخگوی خیل کثیری از مراجعه کنندگان روستاها و شهرهای دیگر استان و بعضا حادثه دیدگان جاده های شهرهای مجاور نیز باشد!
عدم صدق کلانشهر بودن در حوزه درمان
همه‌ی این توقعات از مراکز درمانی شهر در حالی است که تعداد پیش پا افتاده ترین بخش ها مثل سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی، اندوسکوپی و… انگشت شمار بوده و بسیار محدود!
کمبود تعداد تخت بستری و هزار و یک مشکل دیگر این مراکز و بیمارستان ها را هم اگر به این مشکلات بیافزاییم، گمان نمی‌کنم اسم کلانشهر به واقع در حوزه درمانی لااقل وارد شده باشد و صدق کند.
پشت درب بیمارستان تجمع نکنید!
حال که خبرهای نارضایتی پرسنل بیمارستان‌ها به علت معوقات پرداخت نشده و خلاف حق شیفت‌شان از فیش حقوقی‌ مطرح است باید مردم بترسند از شیفت‌های شبانه‌ای که حقوقی بابتشان پرداخت نشده تا بیمارستان‌ها را بعد از ساعت کاری، باز نگه دارند و این یعنی بیمارستان‌ها نهایتا از ساعت 20 به بعد تعطیل می‌شوند! دیگر در این میان فرقی بین بیمار حادثه دیده‌ی اورژانسی و سرما خورده وجود ندارد؛ لذا پیش بینی می‌شود چندی بعد شاهد تابلوهایی در بیمارستان خواهیم بود که «لطفا بیماران خود را در ساعت اداری بیاورید» و یا «پشت درب بیمارستان تجمع نکنید» درسر در بیمارستان‌ها نصب می‌شود. دیگر حتی اورژانسی هم که حساب شوی مجبوری در ساعات اداری مراجعه کنی.
امیدواریم وزیر محترم بهداشت که قبل از ورود به کابینه‌ی دولت دوازدهم که در اراک بر کمبودها و مشکلات پزشکی‌اش تایید کرد، تنها در بخش تایید نماند و تدبیری برای رفع مشکلات این حوزه و تامین نیازها بشود.

محدثه حمیدی

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت