سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۵۱:۳۹

بیمارستان‌های استان مرکزی بی‌رویه دارو مصرف می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از معضلات در بیمارستان‌ها مصرف بی‌رویه دارو بوده که باید با مدیریت مناسب مصرف دارو به‌ویژه داروهای گران قیمت در وضعیت موجود اقتصادی را به تعادل رسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

بیمارستان‌های استان مرکزی بی‌رویه دارو مصرف می‌کنند

دارو

بیمارستان‌های استان مرکزی بی‌رویه دارو مصرف می‌کنند

حسن طاهراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به وضعیت مطلوب سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به سایر دانشگاه‌ها اظهار داشت: با وجود شرایط مطلوب و مناسب دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنان انتظار داریم که در بخش مدیریتی بیمارستان‌های سطح استان و شهر اراک با اعمال روش‌های کاربردی به روز عملکرد بهتری داشته باشند.

وی افزود: یکی از معضلات در بیمارستان‌ها مصرف بی‌رویه دارو بوده که باید با مدیریت مناسب مصرف دارو به‌ویژه داروهای گران قیمت در وضعیت موجود اقتصادی را به تعادل رسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: عمده مشکلات بیمارستانی به تجهیزات، داروها و پرداخت حقوق پرستاران و پزشکان بوده که هر کدام مستلزم مدیریت جدید با رویکردهای قابل اجرا است، همچنین پرونده‌های بلاتکلیف یکی دیگر از مشکلات بوده و این موضوع در دو مورد بیماران سرپایی و بستری وجود دارد و در نتیجه چند سال گذشته چندین میلیارد پرونده بلاتکلیف در کل بیمارستان‌های استان داشتیم.

طاهراحمدی بیان کرد: بیشترین تعداد این پرونده‌ها متعلق به بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بود، بر این مبنا کمیته‌ای برای بررسی و برطرف کردن مشکل پرونده‌های بلاتکلیف تشکیل شد، برخی بیمارستان‌ها پرونده‌های بلاتکلیف کمتری به سبب عدم تشکیل این قبیل پرونده‌ها نسبت به دیگر بیمارستان‌ها داشتند.

وی عنوان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که هیچ سوءاستفاده‌ای از هیچ بیمارستانی انجام نشده و آمار پرونده‌های بلاتکلیف از سال 92 تاکنون هر سال کاهش پیدا کرده و با همکاری مسئولان مربوطه پرونده‌هایی که به هیچ وجه امکان وصول نداشته‌اند در پایان هر سال بایگانی و بسته شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: مسئولان مددکاری بیمارستانی باید واقف باشند که در بحران مالی مدیریت مناسب داشته و به افرادی که توان پرداخت هزینه مالی را دارند با دقت بیشتری مددکاری اجتماعی در حوزه هزینه بیمارستان بدهند.

طاهراحمدی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌های بیمارستانی گفت: تشکیل کمیته‌های بیمارستانی در موارد مختلف بیمارستان‌ها ضرورت دارد، از جمله تشکیل کمیته گزارش عوارض ناخواسته در بیمارستان‌ها مانند کمیته عفونت‌های بیمارستانی، کمیته بررسی عوارض و وقایع ناخواسته است که متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود و کمیته‌ها باید بر طبق دستورالعمل‌ها در بیمارستان‌ها فعال باشند.

وی افزود: در همه مراکز درمانی عوارض ناخواسته مانند اشتباهات رایج پزشکی، اشتباهات دارویی، سقوط از تخت و دیگرعوارض وجود دارد، یکی از موارد مهم که مسئولان و مدیران بیمارستان‌ها باید مدنظر داشته باشند گزارش عوارض در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، زیرا بیمارستانی در نهایت موفق بوده که عوارض موجود را گزارش کرده و درصدد برطرف کردن مشکل باشد، کتمان عوارض مشکلی را برطرف نکرده و به مرور زمان اعتماد عمومی را نسبت به مرکز درمانی از بین می‌برد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت