دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۸:۲۶

بیش از ۴۶ هزار درخواست کارت هوشمند ملی در خمین ثبت شد

رئیس ثبت احوال خمین گفت: تاکنون ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در خمین درخواست صدور کارت هوشمند داده‌اند که ۴۶ هزار و ۱۹۷ نفر می‌شوند، از افراد باقیمانده هم تقاضا می‌شود که هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

بیش از ۴۶ هزار درخواست کارت هوشمند ملی در خمین ثبت شد

کارت هوشمند ملی

بیش از ۴۶ هزار درخواست کارت هوشمند ملی در خمین ثبت شد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،مریم باقری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی در خمین اظهار داشت: در شهرستان خمین 82 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

وی افزود: تاکنون 50 درصد از افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی که به عبارتی 46 هزار و 197 نفر هستند درخواست صدور کارت داده‌اند و 50 درصد دیگر تا پایان امسال باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند که از این تعداد 44 هزار فقره کارت هوشمند صادر و تحویل متقاضیان شده است.

رئیس ثبت احوال خمین تصریح کرد: افرادی که تاکنون تقاضای صدور کارت هوشمند ملی نداده‌اند باید به این نکته توجه داشته باشند که سال آینده برای انجام امور اداری و یا هر کاری که نیازمند ارائه کارت ملی باشد با مشکل مواجه می‌شوند بنابراین هرچه زودتر اقدام کنند.

باقری خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت کارت هوشمند ابتدا باید در سامانه ثبت احوال ثبت نام و سپس برای انجام مراحل تصویرنگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند، مدت زمان تحویل کارت هوشمند از زمان ثبت‌نام 20 روز است.

وی بیان کرد: کارت هوشمند ملی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به استفاده از آن به‌عنوان کارت پول، کاهش سوء‌استفاده و کلاهبرداری، شناسایی هویت، تصدیق هویت، امضای دیجیتالی، کاربردهای بیمه‌ای، بانکی و انتخاباتی اشاره کرد.

رئیس ثبت احوال خمین ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگری که وجود دارد این است که با وجود کارت هوشمند ملی در آینده ارائه اسناد مختلف از جمله کارت‌های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه به‌منظور دریافت خدمات ضروری نیست و کارت هوشمند جایگزین همه آنها می‌شود.

باقری با اشاره به دیگر فواید کارت هوشمند ملی گفت: کارت هوشمند کاربرها و فواید دیگری هم دارد که می‌توان به امکان تصدیق هویت براساس رمز عبور، رمزنگاری و وجود اطلاعات بیومتریک به صورتی که هم کارت و هم صاحب آن و سیستم بهره‌برداری بتوانند یکدیگر را تصدیق کنند، امکان پردازش اطلاعات، امکان تغییر اطلاعات پس از صدور بدون تعویض کارت و امکان پشتیبانی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در شهرستان خمین 2 مرکز ثبت احوال و اداره پست و سه دفتر پیشخوان دولتی مشغول به کار هستند که روزانه ظرفیت ثبت‌ نام 300 نفر برای صدور کارت هوشمند را دارا هستند.

رئیس ثبت احوال خمین با بیان اینکه روزانه 200 نفر در خمین برای صدور کارت هوشمند ثبت‌نام می‌کنند گفت: پیش ثبت نام کارت هوشمند رایگان است و متقاضیان برای ثبت‌نام دریافت کارت هوشمند باید از طریق سایت ” www.ncr.ir ” و یا دفاتر صدور کارت اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت