پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۴۵:۴۷

بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از استان مرکزی جا به جا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: شاهد جا به جایی بیش از ۱۷ میلیون تن کالا در سال ۹۶ از مبدا استان مرکزی بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی؛

بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از استان مرکزی جا به جا شد

کالا

بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از استان مرکزی جا به جا شد

علی زندی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به جابه جایی کالا در استان اظهار داشت: براساس آمار بارنامه‌های صادره به طور متوسط  در 4 سال اخیر ماهانه  یک میلیون و 500 هزار تن کالا در قالب 100 هزار سفر باری  از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی افزود: استان مرکزی با این حجم جابه جایی کالا 4 و نیم درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه 9 کشوری قرار دارد، به طور معمول 10 درصد از کل بار جابه جا شده به صورت درون استانی و 90 درصد به صورت برون‌استانی جابه جا می‌شود و به طور متوسط سالانه بیش از 7 میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در مجموع 12 ماهه سال 96 بیش از 17 میلیون تن کالا از مبدا استان جابه جا شده است که بیشترین حجم  جابه جایی کالا در 4 سال اخیر است.

زندی‌فر بیان کرد: این حجم جابه جایی کالا در قالب بیش از یک میلیون سفر باری بوده که حجم سفرهای باری هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: متوسط وزن هر محموله  15 تن بوده و این درحالی است که متوسط کشوری 14 تن است، حدود 80 درصد از کل بار جابه جا شده از مبدا استان از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: بیشترین کالای حمل شده به ترتیب شامل انواع سیمان(16 درصد از کل)، نفت کوره و گازوئیل(14 درصد) و انواع سنگ معدنی 8 درصد می‌شود و مقصد بیشترین حجم از جابه جایی کالا از مبدا استان به  استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و قم است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت