پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۴۲:۲۳

بیش از ۱۱ هکتار اراضي ملي در شهرستان خمين رفع تصرف شد

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري خمين گفت: در شهرستان خمين از ابتداي سال جاري تاکنون چهار فقره پرونده با توجه به احکام صادره توسط مراجع قضايي، ۱۱/۹ هکتار اراضي ملي که در تصرف اشخاص بود رفع تصرف شد.

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري خمين؛

بیش از ۱۱ هکتار اراضي ملي در شهرستان خمين رفع تصرف شد

اراضي ملي

بیش از ۱۱ هکتار اراضي ملي در شهرستان خمين رفع تصرف شد

صرت الله هاشمي رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري خمين در گفتگو با خبرنگار خمين نيوز با اشاره به اهميت حفظ منابع طبيعي گفت: حفظ منابع طبيعي و اراضي ملی وظيفه همگاني است و افرادي که اقدام به تصرف اراضي کنند طبق قانون با آنان برخورد مي‌شود.

وي بيان‏‏‏ کرد: در راستاي حفظ و حراست از اراضي ملي و به منظور حفظ حقوق بيت‎‏المال، انفال و جلوگيري از ضايع شدن حقوق دولتي، رفع تصرف اراضي ملي در دستور کار است.

هاشمي افزود: در شهرستان خمين از ابتداي سال جاري تاکنون در چهار فقره پرونده با توجه به احکام صادره توسط مراجع قضايي، ۱۱/۹ هکتار اراضي ملي که در تصرف اشخاص بود رفع تصرف شد و همچنين در هفت مورد نيز از تخريب و تصرف ۳۶/۲ هکتار از اراضي ملي جلوگيري شد.

وي به برخورد با متخلفين در تخريب مراتع اشاره کرد و گفت: امسال در برخورد با متخلفين، با ۲۱ سرگله برخورد‏ و شش هزار و ۸۵۶ واحد دامي غيرمجاز از محدوده مراتع اخراج شدند.

رئيس منابع طبيعي خمين اظهار کرد: شهرستان خمين داراي ۱۶۰ هزار هکتار اراضي ملي و مرتعي است و يکي از مناطق مستعد آتش سوزي در استان مرکزي است.

هاشمي افزود: در سال جاري کلاس‌‏هاي آموزشي و ترويجي با موضوع اطفاي حريق در عرصه‌هاي ملي و نصب پلاکاردهاي هشدار دهنده در سطح شهرستان، مراکز دهستان‌ها و مناطق بحراني تاثير بسزايي در کاهش آتش سوزي مراتع داشته است به طوري که نسبت به سال گذشته به صفر رسيده است و تاکنون موردي مشاهده و اعلام نشده است.

وي گفت: از شهروندان تقاضا مي‌شود در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزي و يا تخريب اراضي ملي با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع منابع طبيعي موارد را اطلاع رساني کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت