یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۳۸:۴۲

بیش از یک میلیون واحد صنفی غیر مجاز در کشور وجود دارد

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی گفت: تعداد واحدهای صنفی غیرمجاز کشور 800 تا 1.2 میلیون واحد برآورد می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بیش از یک میلیون واحد صنفی غیر مجاز در کشور وجود دارد

واحد صنفی

بیش از یک میلیون واحد صنفی غیر مجاز در کشور وجود دارد

به نقل ازخبرگزاری فارس،علی‌اکبر کریمی اظهار داشت: تعامل جدی‌تر و بیش از پیش اتاق اصناف با شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها در سطح کشور می‌تواند در رفع مشکلات و مسائل اصناف تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اصناف نقش بسیار مهم و بسزایی در زندگی مردم و اداره امور جامعه دارند، افزود: بازارها محور و استخوان بندی اصلی معماری اسلامی و ایرانی در شهرها بوده و همواره نقش محوری را در شهرها ایفا کرده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته با پدیده واحدهای صنفی غیر مجاز در کشور مواجه شدیم.

کریمی بیان کرد: براساس آمارهایی که قطعیت ندارد و بیشتر یک برآورد محسوب می‌شود از مجموع 3 میلیون واحد صنفی در کشور که واحدهای خدماتی، تولیدی و توزیعی را دربر می‌گیرد حدود 800 تا 1.2 میلیون واحد بدون پروانه و غیرمجاز هستند.

وی تصریح کرد: این رقم غیر قطعی رقم بسیار زیادی است و نشان می‌دهد که یک چهارم تا یک سوم از کل واحدهای صنفی موجود در کشور غیرمجاز هستند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی اضافه کرد: دلایل وجود این تعداد واحد صنفی غیرمجاز متفاوت و مختلف است.

کریمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی قوانین مهمی نظیر قانون نظام صنفی که ناظر بر فعالیت‌های اصناف کشور می‌باشد را تدوین و ابلاغ کرده است، ادامه داد: این قانون در سال 1392 بازنگری نهایی شده که می‌تواند همه فعالیت‌های نظام صنفی کشور را رهبری کند.

وی گفت: در کشور از لحاظ قانون مشکل خاصی وجود ندارد اما نبود مدیریت متمرکز شهری خلایی در حوزه اصناف به شمار می‌رود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: امروزه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی بخشی از مدیریت شهری هستند اما به صورت جزیره‌ای و متفاوت عمل می‌کنند.

کریمی افزود: اگر یک رویکرد کلان و مترکز در مدیریت کلان شهری در کشور شکل بگیرد می‌توان با سهیم کردن اصناف در برخی از فعالیت‌ها شاهد تاثیرگذاری آنها بوده و بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

به گفته وی تمامی جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی با حضور نمایندگان بخش خصوصی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون برگزار می‌شود و در تصمیم گیری‌ها از مشارکت آنان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت