دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۰:۲۴

به شدت نگران روستاها هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای گذشته شاهد تجمعات بسیار زیاد در روستاها بودیم و به همین علت نگران روستاها هستیم.

دکتر جمالیان:

به شدت نگران روستاها هستیم

نگران روستاها هستیم

به گزارش پیک راستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه ارگانی مسئولیت برگزاری این تعزیه ها را به عهده نگرفت، در حالی که در این شرایط اضطراری نیازمند کمک همه دستگاه ها هستیم.

وی افزود: در روستاها شاهد تجمعات بالا بودیم و همین باعث شده است که به شدت نگران روستاها باشیم.

وی تاکید کرد: هیات های شناسنامه دار اراک با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم های خود را برگزار کردند، ولی تعدادی از هیات های بدون شناسنامه در حواشی شهر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم خود را برگزار کردند و عواقب این رفتار را در هفته جاری شاهد خواهیم بود.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه برخی از بخشداران و مسئولان در مراسم ها از ماسک استفاده نمی کند و این امر باعث می شود که دیگر انتظاری از مردم نداشته باشیم، افزود: مقرر بود برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شربت و چای ممنوع باشد که این امر در مرکز شهر متوقف شد ولی در حواشی شهر این ایستگاه ها فعال بودند و حتی شاهد اجرای مراسماتی همچون آتش زدن خیمه ها در روز عاشورا بودیم که تعداد زیادی از مردم بدون ماسک در این مراسم حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به برگزاری تعزیه های بدون مجوز اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارگانی مسئولیت برگزاری این تعزیه ها را به عهده نگرفت، در حالی که در این شرایط اضطراری نیازمند کمک همه دستگاه ها هستیم، در روستاها شاهد تجمعات بالا بودیم و همین باعث شده است که به شدت نگران روستاها باشیم.

وی یادآور شد: در برخی شهرستان ها گروه های دو، سه و چهار با ضریب ۲۰ تا ۳۰ درصد فعال بودند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: در بحث مدیریت اپیدمی اگر ۳۰ درصد رعایت نکنند، همین ۳۰ درصد کل منطقه را آلوده می کنند، زمانی که مرکز شهر اراک رفتاری مناسب دارند، اما حاشیه شهر رفتاری دور از رعایت پروتکل های بهداشتی دارند تمام زحمات ۷۰ درصد جامعه را از بین می برند، چون ویروس در یک نقطه ماندگار نیست بلکه به راحتی پخش می شود.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: هفته گذشته یک نوجوان ۱۶ ساله از دست داده ایم، آیا حفظ سلامت شیعه اهمیت کمی دارد؟ اگر یکی از پرسنل بهداشتی پروتکل ها را رعایت نمی کند، همین امروز معرفی شود که به هیات تخلفات دانشگاه معرفی شود، اما نباید رفتارها و صحبت ها به شکلی باشد که گویی فقط عملکرد دانشگاه دچار نقص است.

دکتر جمالیان در پایان با اشاره به بیمار شدن ۴۵ نفر از پرستاران استان با وجود کمبودهای نیروی پرستاری و دارویی، گفت: در حال حاضر این تعداد پرستار از پروسه درمان خارج هستند و اگر علاوه بر این بحران، بحران دیگری بروز کند، جمع کردن شرایط سخت خواهد بود، اینجا برای مدیریت اپیدمی جمع شده ایم، اما برخی از صحبت های مدیران حاکی از آن است که تصور درستی از مدیریت اپیدمی ندارند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت