جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۱۷:۵۸

به‌کارگیری نیرو در استان مرکزی باید با اولویت بومی باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: به‌کارگیری نیرو در استان مرکزی باید با اولویت بومی باشد.

معاون استاندار مرکزی :

به‌کارگیری نیرو در استان مرکزی باید با اولویت بومی باشد

نیرو در استان مرکزی

به‌کارگیری نیرو در استان مرکزی باید با اولویت بومی باشد

به نقل از تسنیم، فتح‌اله حقیقی ظهر امروز در نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های تابعه استان مرکزی اظهار داشت: یک بانک اطلاعاتی توسط کارگروه امور بانوان ارائه شود تا بتوانیم اطلاعات کاملی از توانمندی بانوان دراختیار داشته باشیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم زیرا کار باید به صورت عملی انجام شود، اینکه تنها متکی به شعار باشیم و شعار داده و تنها جلسه تشکیل دهیم فایده نداشته و خروجی مناسب هم ندارد.

وی افزود: به دستور استاندار مرکزی بررسی برخی مسائل مربوط به بانوان را در دستور کار قرار دادیم اما این کارگروه هم باید کمک‌های لازم برای انجام  اقدامات بهتر و بیشتر را داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: باید در جوانان این احساس را ایجاد کنیم که در کنار ما و خانواده زندگی آنها بهتر است و همچنین برای اینکه ثابت کنیم که جوانان ثروت و سرمایه‌های ما هستند باید شرایطی را برای آنها فراهم کنیم که دارای هویت شوند و لازمه این امر ایجاد خانه امن ویژه جوانان است که بتوانند با مدیران و مسئولان مربوطه خود به پرسش و پاسخ بنشینند.

حقیقی بیان کرد: در برخی استان‌ها پارک بانوان از سال 80 ساخته شده و ما هم به جد ایجاد و تکمیل پارک بانوان در استان را دنبال می‌کنیم که در یک فرصت مناسب بتوانیم این پارک را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: ما به ارائه طرح و ایده‌ از سوی بانوان نیاز داریم تا با کمک‌ آنها بتوانیم اقدامات بیشتر و بهتری را انجام دهیم، ایجاد  بازارچه‌های دائمی خود اشتغالی زنان حق هر شهر است اما ما نمی‌توانیم بگوییم که به طور حتم می‌توانیم در تمام شهرها این بازارچه‌ها را ایجاد کنیم درحالی که این حق طبیعی بانوان است که باید روش‌های ایجاد آن را بررسی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی  استاندار مرکزی عنوان کرد: توسعه مشاوره قبل از ازدواج یک امر مهم، ارزشمد و ماندگار است و این مشاورها هستند که می‌توانند واقعیت‌های زندگی را به جوانان آموزش دهند.

حقیقی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی یک گستره عمیقی است و زمانی برطرف می‌شود که تمام آحاد جامعه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و در بحث آسیب‌های اجتماعی ابتدا کنترل باید از خانواده‌ها آغاز شود و در ادامه سایر اقشار و آحاد جامعه و در نهایت نیروی انتظامی و دادگاه وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: پیشرفت روزافزون دنیای اطلاعات مدیون آمار است چون امروز آمار این قدرت را دارد که کیفیت را به کمیت تبدیل کند، در نتیجه آمار ارزشمند بوده و اگر به زبان آمار مسلط نباشیم به‌عنوان یک سرطان با آن درگیر هستیم.

معاون سیاسی امنیتی  استاندار مرکزی تصریح کرد: از بانوان تقاضا داریم که با توجه به نگاه ویژه‌ای که دولت به حوزه اشتغال در روستاها دارد به ارائه طرح‌ بپردازند و با ارائه طرح‌های خوب از تسهیلات درنظر گرفته شده استفاده کنند.

حقیقی بیان کرد: در رابطه با موضوع اشتغال در صنایع تا جایی که امکان دارد باید از افراد بومی استفاده کنیم و در صورت نبود افراد ماهر بومی به افراد غیربومی رجوع کنیم.

وی ادامه داد: مشارکت بانوان و جوانان در اجتماع یک واقعیت است و هرکس خلاف آن را بگوید پذیرفته نیست، وظیفه ما این است که بستر حضور بانوان و جوانان را فراهم کنیم و به طور حتم هم تمام تلاش خود در فراهم کردن این بستر را انجام می‌دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی عنوان کرد: بنابر تبصره 1 ماده 53 قانون الحاقی یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید به حوزه ورزش و جوانان اختصاص یابد که تاکنون یک ریال تخصیص نیافته است و به طور قطع امسال 100 درصد این اعتبارات اجرایی می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات و مطالبات بانوان استان اعم از چالش‌های موجود در زمینه پزشک متخصص زنان، توسعه غربالگری و توسعه صنایع، استفاده از نیروهای بومی شهرستان‌ها و غیره با جدیت پیگیری می‌شود چون وجدان عمومی جامعه خواسته‌هایی از مسئولان دارند که این مطالبات باید در حد توان اجرایی شود.

وی افزود: رسانه‌ها برای بنده بسیار قابل اهمیت بوده و مایل هستم که رسانه‌ها با هر فکری که دارند در تمام جلسات حضور داشته باشند زیرا معتقد هستم که ما مدیران هر آنچه که از دستمان برمی‌آید به مردم خدمت کرده و کوتاهی نمی‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها بهترین پل ارتباطی مدیران و مردم هستند و اگر ارتباط ما با رسانه بهتر باشد در نتیجه رسانه‌ها هم بهتر می‌توانند مطالب را از ما به مردم و از مردم به مسئولان منتقل کنند.

حقیقی بیان کرد: حق رسانه است که بر اساس اطلاعات شخصی خودش مطلب بزند و ما نباید نارحت شویم و بلکه باید ارتباط خود را با رسانه افزایش دهیم و امیدوارم که ارتباط بین رسانه‌ها و مسئولان بیش از پیش شده و ارتباطی سازنده باشد.

وی ادامه داد:  هفته آینده جلسه‌ای با رسانه‌ها برگزار می‌کنیم و در آن جلسه همکاری و تعامل با رسانه‌ها را بررسی می‌کنیم و همچنین به منظور افزایش اطلاعات خود از شهرستان‌های استان بازدیدهای سرزده از این شهرستان‌ها را در دستور کار دارم.

معاون سیاسی امنیتی عنوان کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از فعالیت شغلی خود را  با جوانان در ارتباط بودم تسلط کامل به این حوزه‌ها داشته و همچنین ارتباط خوبی با جوانان دارم و در هر استان و شهری هم که حضور داشته‌ام براساس ظرفیت‌های آنجا عمل کرده‌ام،  طبیعی است که ما باید اطلاعات کافی در هر زمینه را دراختیار داشته باشیم و براساس این اطلاعات اولویت‌بندی کرده و بنابر اولویت‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت