جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۲۷:۱۸

بهره برداری 53 طرح، در شهرستان خنداب

استاندار مرکزی گفت: بهره برداری از 53 طرح عمرانی و خدماتی در هفته دولت امسال با اعتبار 125 میلیارد ریال، هدیه مسئولان این استان به مردم خنداب است.

در هفته دولت؛

بهره برداری 53 طرح، در شهرستان خنداب

53 طرح

بهره برداری 53 طرح، در شهرستان خنداب

به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مشترک با خنداب افزود: دولت یازدهم با و جود تمامی مشکلات و محدودیت های مالی هدفگذاری بر تقویت زیرساخت های عمرانی، اشتغال و خدمات را در اولویت قرار داد و امروز تکلیف است که دستاوردهای ارزشمند مجموعه دولت برای مردم به خوبی تشریح شود.
وی در بخشی از سخنانش گفت: همه دستگاها و مسئولان در برابر مشکلات و نواقص حوزه اجتماعی مسئول هستند و چرا که چالش های اجتماعی ریشه دار هستند و اثرات نامطلوب آن در تمامی ابعاد جامعه هویدا می شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: راهبری امور فرهنگی و اجتماعی امری فرابخشی و حساس است و نمی توان از یک حوزه به صورت خاص و تخصصی انتظار معجزه داشت بلکه باید همه امکانات به صورت تجمیعی و در راستای اهداف اثربخش هدایتگری شود.
استاندار استان مرکزی گفت: جامعه کنونی با ابر چالش های بزرگی در حوزه اجتماعی رو به رو است و این مهم محصول جامعه در حال گذار است و باید مانند بسیاری از کشورها با برنامه و نظارت اثربخش در راستای مهار این چالش ها اقدامات اساسی کرد.
فرماندار شهرستان خنداب در این نشست تخصصی گفت: 163 طرح در بخش های اجتماعی، کشاورزی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و اشتغال زایی667 نفر در چهار سال دولت یازدهم در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
حمید غیاثی افزود: پزشکان شهرستان خنداب از هشت نفر دربدو فعالیت دولت یازدهم به 24 پزشک عمومی و متخصص افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد مراکز خدمات جامع سلامت خنداب نیز در دوران دولت تدبیر و امید از هشت واحد به 10 مرکز افزایش یافته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کسب رای اعتماد بالا به کابینه دولت دوازدهم را به فال نیک گرفته و فضای همراهی با دولت به نحو مطلوب فراهم شده است.
سید مهدی مقدسی افزود: باید با همراهی همه دستگاه ها و مسئولان با دولت، زمینه رشد و پیشرفت کشور در منطقه و جهان فراهم شود.
وی ادامه داد: مردم در دوران انتخابات به برنامه های دولت رای دادند و اکنون انتظار اجرا دارند مدیران اجرایی به عنوان خط مقدم پیشبرد امور بهترین عملکرد را از خود به یادگار بگذارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کارنامه وزین دولت موفقیت نظام محسوب می شودو همه جناح و گروه ها باید متحد و یکپارچه برای موفقیت دولت و پیشرفت هرچه بیشتر کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.
مقدسی اظهار کرد: پنج میلیون ایرانی در خارج کشور زندگی می‌کنند که باید از ظرفیت منابع و تجربه این افراد برای توسعه و پیشرفت علمی و اقتصادی کشور استفاده شود.
در سفر یک روزه استاندار استان مرکزی به شهرستان خنداب ساختمان جدید شهرداری خنداب به زیربنای یک هزار و 50 مترمربع با صرف 16 میلیارد و 50 میلیون ریال، ساختمان اداره گاز ناحیه جاورسیان با زیر بنای یک هزار و 200 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال با اشتغال 10نفر به بهره برداری رسید.
همچنین در این سفر معدن شن و ماسه شهرستان خنداب به وسعت 6 هکتار با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال (10 میلیارد ریال آورده شخصی و 20 میلیارد ریال تسهیلات) با زمینه اشتغالزایی برای 45 نفربهره برداری شد.
خنداب از توابع استان مرکزی در سال 1386 به شهرستان ارتقا یافت و با حدود 60 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی، در 85 کیلومتری اراک قرار دارد و یکی از قطب های کشا ورزی استان مرکزی به ویژه در تولید انگور و دیگر میوه ها محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت