دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۵:۳۷

بهره برداری از ۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در زرندیه

در راستای توسعه ظرفیت‌های کشاورزی در شهرستان زرندیه ۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از ۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در زرندیه

پروژه کشاورزی

بهره برداری از ۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در زرندیه

به نقل از تسنیم، شهرستان زرندیه یکی از شهرستان‌های استان مرکزی ایران است به‌طوری که این شهر در فاصله 80 کیلومتری تهران، 40 کیلومتری شهر پرند و 30 کیلومتری ساوه قرار دارد.

این شهرستان از ویژگی‌هایی مانند نزدیکی به تهران، شهر جدید پرند، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و مرز مشترک با استان‌های تهران، قزوین، همدان، البرز و قم و نیز وجود واحدهای تولیدی و صنعتی متعدد برخوردار است، برخورداری از این قابلیت‌ها سبب شده که مهاجران برای اشتغال از اقصی نقاط ایران به این شهرستان روی آورده‌اند.

این مهاجران بیشتر از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و شمال کشور وارد این شهرستان شده‌اند. این مهاجران در اطراف برخی روستاهای این شهرستان مانند بربر، امیرآباد، زرند کهنه و خورشیدآباد به صورت استیجاری اقامت کرده‌اند.

در این بین زرندیه به سبب ظرفیت بالای کشاورزی در جایگاه ممتازی قرار دارد که محصولات متنوع کشاورزی آن درخور توجه است و بخش عمده مردم این شهرستان هم بعضا به کشاورزی مشغول هستند و با حمایت می‌توان ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل مبدل کرد.

بهره برداری از پروژه‌های کشاورزی در زرندیه

رئیس جهاد کشاورزی زرندیه با اشاره به پروژه‌های کشاورزی این شهرستان به خبرنگار تسنیم گفت: 5 پروژه با اعتبار 85 میلیارد و 73 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

احمد قره بیگلو افزود: این پروژه‌ها شامل آبیاری قطره‌ای شهر خشکرود، آبیاری تحت فشار مجتمع فدک خشکرود، پرورش ماهی در خشکرود، بسته بندی مواد غذایی شهر مامونیه  و گلخانه رز هیدرویونیک بود.

وی ادامه داد: 36 خانوار، 19 نفر به صورت مستقیم، 96 نفر به صورت غیر مستقیم و 10 روستا از خدمات این پروژه‌ها برخوردار شدند.

رئیس جهاد کشاورزی زرندیه‌تصریح کرد: بیشتر این پروژه‌ها در حوزه منابع آبی بوده که به سبب اهمیت منابع آبی در استان و توجه جهادکشاورزی به حوزه آب و صرفه جویی در این زمینه بیشتر پروژه‌های جهاد کشاورزی استان در حوزه آب و خاک است.

قره بیگلو بیان کرد: تمام تلاش سازمان جهادکشاورزی با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر صرفه جویی در مصرف آب است همچنین در زمینه تسهیلات‌هم محدودیتی نداریم اما گاهی اوقات قدرت جذب اعتبار را نداریم اما حاضر هستیم  زیرساخت‌ها و شرایط نقدینگی را برای کشاورزان فراهم کنیم تا محصولاتشان  را بهتر به فروش برساند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت