جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۵۴:۱۵

بهره برداری فاز نخست بوستان فدک ساوه

کامران جوادی گفت: فاز نخست بوستان فدک ساوه که از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد، درمجموع با اعتباری بالغ 377میلیون و 878هزار تومان انجام و به بهره‌برداری رسید.

شهردار ساوه:

بهره برداری فاز نخست بوستان فدک ساوه

بوستان فدک ساوه

بهره برداری فاز نخست بوستان فدک ساوه

به نقل از تسنیم، کامران جوادی در مراسم بهره برداری از فاز نخست بوستان فدک به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به ضرورت ایجاد فضای سبز شهری اظهار داشت: باید نگاه تخصصی به پارک‌های محله‌ای داشت زیرا با امکانات کم نمی‌توان شاهد ایجاد یک پارک بود بلکه هر پارکی در هر نقظه شهر باید با توجه به امکانات فرهنگی و اجتماعی آن محل ایجاد شود.

وی افزود: در ایجاد فضای سبز پایدار  باید آینده نگری ویژه‌ای داشته باشیم که مدت زمان طولانی  مورد استفاده قرار بگیرد تا مجبور به دوباره کار نشویم.

شهردار ساوه تصریح کرد: بوستان فدک ساوه در مجموع 50 هکتار وسعت دارد که عملیات تکمیل مرحله نخست آن در زمینی به مساحت سه هکتار از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و این مرحله در مجموع با اعتباری بالغ  37 میلیارد و 78 میلیون  و 780 هزار ریال پایان و به بهره‌برداری رسید.

جوادی  بیان کرد: مجموع عملیات آماده سازی فاز نخست بوستان فدک شامل نصب 65 عدد نیمکت، 20 عدد سطل زباله، نصب 144عدد پایه چراغ و سرچراغی، ست کامل پلی اتیلن برای بازی کودکان، لوله کشی، انشعاب گیری و اجرای آبیاری بارانی، کاشت دو هزار و 110 اصله درختچه است.

وی ادامه داد: سه هزار و 460 بوته گل، 778 اصله درخت، بکارگیری 553 نفر کارگر به منظور کاشت، 21 سرویس کود، دو هزار و 688 متر مربع چمن کاری، 54 سرویس جابجایی، خاکبرداری و خاکریزی، 400 متر مربع بتن ریزی زمین بازی، ساخت دو سرویس آبخوری، انجام سه هزار متر کابل‌کشی و احداث 10 چشمه سرویس بهداشتی بود که  با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 78 میلیون و 780 هزار ریال انجام شد.

شهردار ساوه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه پارک فدک ساوه گفت: عملیات عمرانی و آماده سازی زیر ساخت‌های این بوستان شامل خاکبرداری و پی‌کنی با ماشین آلات مکانیکی، بارگیری و حمل خاک، اجرای بنای با سنگ لاشه و مالن، اجرای کفپوش، اجرای نمای سنگی مالن و حصیری، جدولگذاری، خاکریزی، ریگلاژ و تسطیح  این بوستان است که  در مراحل مختلف در گذشته با صرف اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال انجام شد.

جوادی خاط نشان کرد: افتتاح فضای سبز شهری و پارک‌ها در نقاط مختلف شهر، احداث محوطه‌های تفریحی، زیباسازی و نقاشی شهر،اجرای کف‌پوش، مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی جز اولویت‌های شهرداری شهر ساوه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت