چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۰:۰۰

بهبود ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در خمین

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس پس از سپری کردن دوره درمان با حال عمومی مناسب از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان مرخص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین:

بهبود ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در خمین

دکتر «مجتبی دیده دار» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع ۱۰۹ نمونه  ارسالی موارد مشکوک به ویروس کرونا تا کنون ۴۴ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در خمین شناسایی شده است.
وی با تقدیر از شهروندانی که در نوروز در خانه ماندند، بیان کرد: ماندن در منزل راهکار اصلی قطع زنجیره ابتلا به کرونا است و مسافرت شیوع این بیماری را افزایش می دهد.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: از شهروندانی که در خارج از این شهرستان سکونت دارند تقاضا می شود با جدی گرفتن ویروس کرونا از سفر به خمین در تعطیلات نوروز امسال خودداری کنند.
دیده دار با بیان اینکه حدود ۵۶ هزار نفر از جمعیت خمین در ارزیابی سلامت شدند، گفت: تاکنون چهار هزار و ۹۶۴ نفر در خمین در سامانه ارزیابی کرونا salamat.gov.ir ثبت نام کردند.
وی تاکید کرد: شهروندان با ثبت نام در این سامانه خودارزیابی، نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری می کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: این دانشکده از تمام امکانات برای مقابله با شیوع کرونا استفاده می کند و شهروندان با پرهیز از نگرانی درباره کرونا فقط توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا به این  بیماری در امان باشند.

دیده دار خانه را امن ترین مکان برای سلامت اعضای خانواده در زمان شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: شکست کامل بیماری کرونا با همکاری مردم و ماندن در منزل تحقق پیدا می‌کند و خانواده‌ها فقط برای کارهای ضروری و خرید مواد غذایی از منزل خارج شوند.

۸۴۶ مرود مبتلا به کرونا تاکنون در استان مرکزی شناسایی شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت