چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۷:۰۲

بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت، مبارزه با قاچاق، تولید صادرات محور و دانش بنیان است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت است

منابع کشور

بهبود وضعیت اقتصاد کشور در گرو انسجام تیم اقتصادی دولت است

به نقل از مهر، سید مهدی مقدسی ظهر چهارشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حوزه بخش تعاون کشور تاکنون اقدام چندانی توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت نگرفته و یکی از مطالباتی که از وزیر تعاون دولت دوازدهم از سوی مجلس مطرح شده، راه اندازی و تقویت بخش تعاون بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: از دولت انتظار داریم که سهم بخش تعاون را از نظر بودجه ای ارتقا دهد، چرا که این بخش در قانون اساسی و سیاست های کلان کشور جایگاه مشخص دارد، ما نیز در مجلس تاکید داشته و مراقبت می کنیم که به این حوزه توسط دولت پرداخته شود.

مقدسی بیان کرد: همچنین در حوزه مسائل اقتصادی، دولت باید به پیام مجلس که با رای اعتماد به وزرای اقتصادی شرایط را تسهیل کرد، توجه کرده و مطالبات مردم را در این زمینه دنبال کند و با توجه به آن که دغدغه امروز کشور مسائل اقتصادی است، یک تحول آفرینی در این حوزه انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت: بایستی در تیم اقتصادی دولت انسجام وجود داشته باشد و اسناد بالادستی و مولفه های مورد تاکید اقتصاد مقاومتی که مبارزه با قاچاق، تولید صادرات محور و اقتصاد دانش بنیان است، مورد توجه دولت قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: برای ایجاد تحرک در اقتصاد کشور نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی است و فعلا باید به قراردادهای مشارکتی بسنده کنیم تا زمینه سرمایه گذاری های با شرایط بهتر فراهم شود.

مقدسی ادامه داد: در بخش تعاون کشور انتظار این است که تحرک و پویایی ایجاد شود و مجلس نیز با توجه به تاکیدی که در این مهم دارد، این مساله را مرتبا مورد ارزیابی و مطالبه قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر مبارزه با قاچاق کالا، بایستی تعرفه های گمرکی با جدیت مدیریت و کنترل شود، کالاهایی که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد نباید وارد شود و در واقع واردات کالا مدیریت شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های کوچک توان وارد شدن به عرصه صادرات را ندارند و به همین دلیل باید کنسرسیوم های صادراتی راه اندازی کنیم و تعاونی ها نیز تجمیع شوند تا هزینه ها کاهش یابد و حضور در بازارهای هدف خارجی امکان پذیر شود.

مقدسی گفت: ارتقای کیفیت تولید و راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه(R & D) در واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر مباحث مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد تا زمینه رونق تولید و همچنین حضور در بازار صادراتی فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در بخش دیگر سخنان خود افزود: در استان مرکزی نیز باید کمیته ویژه ای تشکیل شود تا به وضعیت پنج واحدهای صنعتی بزرگ این استان که در حال حاضر با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند، رسیدگی شده و زمینه فعالیت و رونق مجدد این واحدها فراهم شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت