یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۵:۰۶

بلاتکلیفی طرح ۵۵ متری و معطلی زندگی مردم در اراک

بسیاری از مردم اراک که به نشانه اعتراض در جلوی ورودی شورای شهر اراک تجمع کرده بودند تاکید کردند: بلاتکلیفی طرح ۵۵متری زندگی مردم اراک را معطل کرده است بنابراین مسئولان بعد از ۱۵ سال طرح ۵۵ متری را تعیین تکلیف کنند.

بلاتکلیفی طرح ۵۵ متری و معطلی زندگی مردم در اراک

طرح ۵۵ متری

بلاتکلیفی طرح ۵۵ متری و معطلی زندگی مردم در اراک

به نقل از تسنیم، در حاشیه انتخاب شهردار تعدادی از مردم شهر اراک در اعتراض به طرح 55 متری در محل ساختمان شورا تجمع و با بنر‌هایی که در دست داشتند خواستار لغو این طرح شدند.

پس از انتخاب شهردار توسط اعضای شورا، کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک از مردمی که تجمع کرده بودند خواست که به جلسه وارد شوند و صحبت‌های خود را بیان کنند.

سبک تکین شفقت به عنوان نماینده مردم با اشاره به ‌لغو طرح 55 متری گفت: مردمی که در منطقه 55 متری ساکن‌اند و در این جلسه حضور دارند به سبب یک کمک خواستن و حمایت از شورای شهر در ابتدای کار بوده است.

وی افزود: تقریبا تمام مسئولان آماده لغو این طرح 55 متری هستند و یکی از دلایل حضور ما در این مکان این است که اعضای شورا بررسی و تجزیه تحلیل لازم برای لغو این طرح را داشته باشند.

نماینده مردم معترض به طرح 55 متری تصریح کرد: برخی از صحبت‌هایی که نامزد‌های شهرداری پیش از انتخابات بیان کردند این بود که طرح 55 متری باید اجرا  شود که نمکی بر زخم ساکنان 55 متری ریختند.

شفقت بیان کرد: در 15 سال گذشته با هر راه و روشی که انجام شد نتوانستند اقدامی در این زمینه انجام دهند، وقتی 500 میلیارد بودجه شهر اراک است و از این مقدار 200 میلیارد به عنوان حقوق پرداخت می‌شود باقی این مبلغ باید برای اقدامات واجب‌تر هزینه شود نه برای یک پروژه 4 یا 5 هزار میلیاردی که اجرا شود که اصلا توجیه اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل موثر در زیبایی خیابان‌ها خط‌کشی خیابان‌ها‌ست که اصلا شهر اراک خط‌کشی ندارد پس باید بودجه‌ها در این موارد که اصول اولیه شهر هستند خرج شود.

نماینده مردم معترض به طرح 55 متری در این تجمع عنوان کرد: شورای شهر هرچه به سمت جلو حرکت کند طرح 55 متری مانند یک باتلاق می‌ماند که بیشتر داخل باتلاق کشیده می‌شوند.

مسئولان بعد از 15 سال طرح 55متری را تعیین تکلیف کنند

قلعی ساکن دیگر در این طرح در این جلسه با اشاره به لغو طرح 55 متری گفت: خواسته ما نه سیاسی نه حزبی و نه گروهی است و اگر تجمعی انجام می‌شود به دور از هرگونه بحث‌های سیاسی است؛ خواسته ما این است که بعد از 15 سال بلاتکلیفی با برنامه‌های کارشناسی تکلیف این طرح روشن شود.

نماینده مردم معترض به طرح 55 متری تصریح کرد: همه موافق لغو این طرح هستند اما شهامت ندارند که یک دستگاه یا فردی اعلام کند که این طرح اجرایی نیست.

قلعی بیان کرد: هدف ما سنگ‌اندازی در این طرح نیست بلکه هدف تعیین تکلیف این طرح و مردم ساکن این طرح و روشن شدن حق است.

وی ادامه داد: هیچ شهرداری تاکنون حاضر نشده لغو این طرح را اعلام کند با اینکه خود افراد می‌دانند این طرح اجرایی نیست، اگر چنین فردی این حکم را اعلام کند مردم بیشتر استقبال می‌کنند و پشتوانه شورا و شهردار هستند تا اینکه بگویند اجرایی است و باز این موضوع را ادامه دهند.

با مردم موافق هستم

“کاوه فلک‌افلاکی” رئیس شورای شهر اراک در پاسخ به صحبت‌های ساکنان طرح 55 متری با اشاره به این طرح گفت: با صحبت‌های شما موافقیم و وظیفه خود می‌دانم در حداقل زمان، تکلیف این طرح را روشن کنیم اما باید به ما حق بدهید که به عنوان نماینده ابتدا بررسی‌ها و مطالعات لازم را انجام دهیم و تصمیم بهتری را اتخاذ کنیم.

درد مردم را درک می‌کنیم

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به موضوع طرح 55 متری گفت: ما درد مردم را درک می‌کنیم و می‌دانیم 15 سال زمان کمی نیست و یک عمر مفید به حساب می‌آید.

ایرج رضایی بیان کرد: یکی از شعار‌های شورای پنجم این است که پروژه 55 متری را تعیین تکلیف کند اما نه بدون مطالعه این طرح را به فوریت لغو و نه اجرا می‌کند.

وی افزود: شما که این همه صبوری پیشه کرده‌ و متحمل سختی شده‌اید از شما خواستاریم مدت کوتاهی همکاری و همدلی کنید تا مطالعات لازم را انجام دهیم.

عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: به کلام خدا قسم خورده‌ایم که حافظ حق مردم باشیم و تلاش می‌کنیم حق مردم ضایع نشود و آن‌چه قانون در چارچوب اختیارات قانونی به ما اجازه می‌دهد به نفع مردم تصمیم بگیریم.

رضایی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که به نحو احسن با کمترین تنش این موضوع برطرف شود اما روش شما برای تجمع روش خوبی نیست، روش باید روش تعامل و کارشناسانه همراه با دوستی و رافت باشد زیرا در مقابل شما نیستیم بلکه همراه شما هستیم و به هیچ‌کس جز مردم بدهکار نیستیم.

وی اضافه کرد: حداکثر تا 100 روز پس از استقرار شهردار این موضوع را تعیین تکلیف می‌کنیم، بنابراین تقاضا داریم یک فرصت کوتاه در اختیار شورا و شهرداری برای مطالعات و یافته‌های جدید قرار دهید تا  براساس آن تصمیم صحیحی که به نفع ملت و شهر باشد اتخاذ شود.

عضو شورای شهر اراک عنوان کرد: تنها موضوع 55 متری مطرح نیست و اگر بخواهیم جمع‌‌بندی کنیم شاید 100 برابر پروژه 55 متری املاک در معرض این موضوع هستند.

قرار ما بر این بود که با اطلاع کامل این طرح را تعیین تکلیف کنیم

عضو دیگر شورای شهر با اشاره به طرح 55 متری گفت: قرار ما بر این بود که با اطلاع کامل این طرح را تعیین تکلیف کنیم و بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران در خدمت شما هستم و بررسی‌ها را انجام می‌دهم.

امیرحسین فدایی بیان کرد: بر اساس ماده واحده و تبصره آن، مالکان این طرح می‌توانستند درخواست هرگونه تغییر و تحول را داشته باشند اما از این فرصت حقوقی استفاده نکردند این درحالی است که اگر بعد از 5 سال وارد مباحث حقوقی می‌شدند می‌توانستند هرچه را که می‌خواهند در ملک خود انجام دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت