جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۰۱:۱۳

بسته‌های جدید طرح تحول سلامت در کشور اجرایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح تحول سلامت به معنای اتمام پروژه نیست و درحال حاضر بسته‌های جدیدی داریم که با فراهم شدن شرایط این بسته‌ها اجرایی می‌شود، مشکلات بسته‌های اجرا شده را همبررسی کرده و برطرف می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت :

بسته‌های جدید طرح تحول سلامت در کشور اجرایی می‌شود

طرح تحول سلامت

بسته‌های جدید طرح تحول سلامت در کشور اجرایی می‌شود

به نقل از تسنیم، علی‌اکبر حق‌دوست ظهر امروز در نخستین همایش مجمع شهرستانی سلامت در شهرستان خمین با اشاره به مولفه‌های سلامت اظهار داشت: ارتقاء سلامت باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا اگر جامعه‌ای سالم باشد کیفیت و بازدهی، پیشرفت و توسعه جامعه هم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: دست‌یابی به سلامت، مولفه‌های بسیاری لازم دارد که یکی از آنها امنیت و رفاه اجتماعی است.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت تصریح کرد: اجرای طرح تحول سلامت به معنای اتمام پروژه نیست و درحال حاضر بسته‌های جدیدی داریم که با فراهم شدن شرایط این بسته‌ها اجرایی می‌شود، همچنین تاکنون مشکلات بسته‌های اجرا شده را بررسی کرده و درحال برطرف‌سازی ایرادات هستیم.

حق‌دوست بیان کرد: سلامت اجتماعی یکی از نیازهای اصلی سلامت جامعه است و یکی از الزامات سلامت افراد، برخورداری از سلامت اجتماعی بوده که به مفهوم احساس آسودگی و آرامش در زندگی اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به سلامت اجتماعی باید امنیت و رفاه اجتماعی را ارتقا داد زیرا سلامت اجتماعی در سایه نشاط اجتماعی، احساس امنیت، رفاه اجتماعی و اقتصادی شکل می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت عنوان کرد: کیفیت و چگونگی سبک زندگی فردی و خانوادگی، برخورداری از مسکن، محیط کار، رفاه فردی و مهارت‌های زندگی از عوامل مهم و اولویت‌های تضمین کننده در نشاط اجتماعی و درنهایت سلامت هستند.

حق‌دوست  با اشاره به نحوه خدمات درمانی و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه گفت: آمایش سرزمینی انجام شده و قرار بر این است که کشور را به چند منطقه تقسیم کرده و در هر منطقه خودکفایی نسبی علمی و ارائه خدمت داشته باشیم و تلاش داریم که با برنامه‌ریزی انجام شده هیچ بیماری از مناطق دهگانه کشور برای دریافت خدمت به تهران نیاید.

وی اضافه کرد: البته مقوله سلامت در مباحث دارو و درمان خلاصه نمی‌شود، دارو و مراقبت‌های پزشکی تا حدودی تضمین کننده سلامت افراد هستند پس درنتیجه همچنان باید در برنامه‌ریزی‌ها رفاه اجتماعی که یکی از زیرساخت‌های امنیت روانی و جسمی محسوب می‌شود را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت