شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۳:۵۸

بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت برق در ساوه انجام می‌شود

فرماندار ساوه گفت: بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت برق و سیکل ترکیبی در این شهرستان ساوه انجام می‌شود.

بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت برق در ساوه انجام می‌شود

صنعت برق

بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت برق در ساوه انجام می‌شود

به نقل از تسنیم، محمد بهاروند صبح امروز در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خارجی ساخت نیروگاه ترکیبی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای پسابرجام پس از انجام موفق مذاکرات هسته‌ای نمایندگان کشورمان, گشایش سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: انعقاد قرارداد از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در 5 استان کشور برای احداث نیروگاه با ظرفیت‌های مختلف بخشی از این دستاورد است و مهمترین و بزرگترین پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و سیلک ترکیبی با 1200 مگاوات در این شهرستان انجام می‌شود.

فرماندارساوه تصریح کرد: حدود 500 نفر از متخصصان دانشگاهی و شرکت دانش‌بنیان در فرایند عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این نیروگاه جذب می‌شوند و برای 88 نفر هم اشتغال ایجاد می‌شود.

بهاروند بیان کرد: اقدامات اساسی و زیربنایی و پیگیری‌های زیست محیطی انجام و موافقت نهایی صادر شده است ولی با توجه به اینکه این پروژه ملی است، بخشی از مسایل مربوط به آن در سطح ملی باید پیگیری و برطرف شود.

وی ادامه داد: مراحل تضمین گارانتی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی از سوی وزارت و امور اقتصاد و دارایی از دیگر الزامات اجرای این طرح است که با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسولان استانی این مهم در حال برطرف شدن است.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: کشور با مشکل کمبود برق روبه‌رو است که به طور قطع با استقرار بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی و توسعه آن به دیگر استان‌ها مشکل برق برطرف می‌شود.

بهاروند عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک با وگذاری نهایی زمین مورد نظر برای اجرای این طرح به وسعت 600 هکتار از سوی کمیسیون ماده 32 توسط وزارت خانه عملیات اجرایی آن برزمین زده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مانند آب و گاز، تمامی نیازهای لازم زیربنایی و زیرساختی برای استقرار نیروگاه از سوی بخش دولتی استان و شهرستان و پیگیری سرمایه‌گذاران در دست انجام است و با توجه به اینکه این پروژه ملی است بخشی از مسایل و بحث‌های مربوط به آن در سطح ملی باید پیگیری و منتج به نتیجه شود.

فرماندار ساوه با بیان اینکه انجام مراحل تضمین گارانتی به منظور اجرای طرح‌های با سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی از دیگر الزامات اجرای این طرح است گفت: با پیگیری استاندار مرکزی و با مکاتبات انجام شده در حال صادر شدن است تا دغدغه‌ای برای سرمایه‌گذار در اجرای این طرح ملی نباشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت