یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۲۴:۵۵

برگزاری ۸۰ نشست علمی با محوریت نقش امام(ره) در دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان

دبیر کمیته همایش ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: ۸۰ نشست علمی، تخصصی، با محوریت نقش امام(ره) در دفاع مقدس در همه واحدهای دانشگاهی سراسر استان، برگزار شود.

دبیر کمیته همایش ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس خبر داد:

برگزاری ۸۰ نشست علمی با محوریت نقش امام(ره) در دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان

عباسی معاون پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی و دبیر کمیته همایش ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس در گفتگو با دیار آفتاب؛  گفت: مقرر شد کنگره شهدای استان مرکزی، متفاوت از بقیه استان‌ها ، نقش ویژه امام(ره) در دفاع مقدس به محورهای کنگره اضافه شود و به همین دلیل کمیته ویژه‌ای در همین راستا تشکیل شد.

عباسی اظهار کرد: با توجه به گستردگی و عمق مطالبی که در حوزه نقش حضرت امام(ره) باید به آن پرداخته می‌شد، کمیته ویژه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌ها، مسئولین استانی به‌خصوص حوزه‌های علمیه، معاونین پژوهش دانشگاه‌ها و بسیج اقشار و به‌طورکلی افراد مرتبط با این موضوع، تشکیل شد.

وی ادامه داد: معاون پژوهشی سپاه روح‌الله در همین راستا به اقدامات گسترده‌ای که از ابتدای سال ۹۷ با برگزاری جلسات متعدد در حال اجرا و یا پیگیری است پرداخت.

عباسی به جلساتی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: رهنمودها و سیاست‌ها اصلی ایشان در حوزه نقش حضرت امام (ره) و به‌خصوص نظارت ایشان بر مباحث فقهی اجتهادی انجام شد، به این منظور جلسه روسای دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه آزاد در بیت امام‌جمعه اراک و دیدار با ایشان اختصاصاً در همین موضوع کمیته ویژه نقش امام(ره) برگزار شد.

معاون پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: حضور در دانشگاه‌ها و جلساتی با مسئولین پژوهش در خصوص اجرای برنامه‌های کمیته، صورت گرفت، علاوه بر این‌یک هیئت اندیشه ورزی و تیم اندیشه ورزی در جهت برنامه‌ریزی و هدایت کمیته ویژه نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس در معاونت دانش و پژوهش سپاه استان تشکیل دادیم و کارشناسان متعددی را دعوت کردیم.

وی افزود: اولین برنامه‌ای که در کمیته ویژه نقش امام(ره) پیش‌بینی شد، اجرا و برگزاری همایش ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس بود. این مهم با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین به‌عنوان متولی امر قرار بگیرد.

عباسی با اشاره به محورهای همایش بیان کرد: حضرت امام(ره) و جهاد و شهادت، مبانی اجتهادی و فقهی فرماندهی حضرت امام(ره)، حضرت امام(ره) و وظیفه گرایی، نظم و انضباط و اطاعت از سلسله‌مراتب فرماندهی در اندیشه امام(ره)، نیروهای ایثارگر و حضرت امام(ره)، حضرت امام(ره) و بسیج مردمی، نقش روحانیت، مقام معظم رهبری و شورای عالی دفاع در دفاع مقدس و امام خمینی(ره) و نقش‌آفرینی اقلیت‌های دینی در فرماندهی در دفاع مقدس و درنهایت امام خمینی(ره) و فرماندهی و مدیریت دفاع مقدس را به‌عنوان محورهای همایش مشخص‌شده است.

دبیر کمیته همایش ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس با اشاره به زمان برگزاری اجلاسیه اصلی این همایش در اردیبهشت سال ۹۸ بیان کرد: از سازمان‌ها، ادارات و به‌خصوص دانشگاه‌های مختلف در این حوزه استفاده شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین به‌عنوان برگزارکننده اصلی انتخاب شد. همچنین پوستر همایش آماده شد و در بین جامعه دانشگاهیان و نخبگان توزیع شد، دبیرخانه همایش شکل‌گرفته و مقالات به دبیرخانه ارسال شد. مقالاتی که دریافت شده برای داوری، به داوران ارسال‌شده است.

۱۰ جلد کتاب با عناوین محورهای همایش در حال آماده‌سازی و نهایی سازی است

عباسی  با اشاره به فعالیت‌های دیگر کمیته در حاشیه برگزاری‌هایش گفت: بخش دوم فعالیت کمیته ویژه نقش امام(ره)، تهیه و تدوین کتاب‌هایی در همین حوزه و به‌خصوص در راستای محورهای همایش ملی است. به‌این‌ترتیب ۱۰ جلد کتاب با عناوین محورهای همایش در حال آماده‌سازی و نهایی سازی است. این کتاب‌ها با حضور جامعه نخبگان و دانشگاهی در حال بررسی و تائید نهایی است که پس از چاپ در زمان مقرر توزیع می‌شود.

وی از چاپ یک جلد کتاب با عنوان تحریف حضرت امام(ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همچنین یک جلد کتاب کودک با همکاری مرکز حفظ آثار استان مرکزی در حوزه کودک و نوجوان آماده‌شده، این کتاب که متن شعر آن آماده و تصویرگری آن انجام‌شده، زیر چاپ است.

برگزاری ۸۰ نشست علمی با محوریت نقش امام(ره) در دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان

دبیر کمیته به برگزاری نشست‌های علمی تخصص در دانشگاه‌های سراسر استان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور روسای دانشگاه‌ها و دبیر کل کنگره شهدای استان مرکزی داشتیم، مصوب شد که ۸۰ نشست علمی، تخصصی، با محوریت نقش امام(ره) در دفاع مقدس در همه واحدهای دانشگاهی سراسر استان، برگزار شود، موضوع اصلی این نشست‌ها نقش امام(ره) در دفاع مقدس و موضوع فرعی آن نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: این برنامه در دانشگاه پیام نور به‌عنوان اولین دانشگاه برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله آثار آن را در سطح جامعه علمی و دانشجویی خواهیم دید.

عباسی اضافه کرد: تهیه موشن گرافی و کلیپ‌هایی که به بررسی نقش امام(ره) در دفاع مقدس می‌پردازد، ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار کمیته ویژه نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس است.

عباسی در توضیح فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه بیان کرد: به این منظور یک کلیپ ۱۰ دقیقه‌ای کاملاً آماده‌شده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است. همچنین ۳ موشن گرافی یک‌دقیقه‌ای هم در جهت پاسخگویی به شبهاتی که در بین قشر جوان مطرح است، تولیدشده است. مانند اینکه امام (ره)چگونه از جماران جنگ را هدایت و فرماندهی می‌کرد، نظر حضرت امام (ره)در حوزه فرماندهی به‌خصوص در مورد بسیج چگونه بود و یا ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و دیگر شبهاتی که به‌خصوص در فضای مجازی مطرح می‌شود.

معاون پژوهشی سپاه روح‌الله با اشاره به رونمایی سایت همایش ملی تأکید کرد: همه افرادی که مشتاق‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس از کتاب‌ها و کلیه مقالات و موشن گرافی‌ها و کلیپی که آماده‌شده، استفاده کنند.

دبیر کمیته همایش ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس طرح هفت‌اقلیم دانشجویی را مهم‌ترین طرح در حال اجرا با محوریت موضوع همایش دانست و در خصوص اجرای آن اظهار کرد: دانشجویان در قالب اردو از هفت محل اصلی که حضرت امام(ره) در آن حضورداشته ازجمله خمین، اراک، جماران، قم، مرقد مطهر ایشان بازدید کرده و درنهایت در کنار مرقد مطهر ایشان، به تجدید بیعت می‌پردازند.

وی افزود: ۸۰۰ دانشجو از سراسر استان در این طرح شرکت کردند و در حال اجراست، تعداد زیادی از دانشجویان در مهرماه به این اردو اعزام شدند و مابقی در حال اعزام هستند.

عباسی به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس با مسئولیت اجرایی دانشگاه آزاد خمین و در سطح شهرستان خمین اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۹ آبان نفرات برتر این مسابقه کتاب‌خوانی مشخص و معرفی شدند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت