دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۲۶:۴۸

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در بیش از ۱۰۰ نقطه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در بیش از ۱۰۰ نقطه شهری و روستایی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در بیش از ۱۰۰ نقطه

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در بیش از ۱۰۰ نقطه

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در بیش از ۱۰۰ نقطه

حجت‌الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دیار آفتاب؛ با اشاره به برنامه‌های اجرایی در روز ۱۴ و ۱۵ خردادماه در سطح استان مرکزی گفت: مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در سطح شهرستان‌های استان مرکزی و در بیش از ۱۰۰ نقطه شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۶ کمیته مسئولیت برگزاری این مراسم را بر عهده دارند و در هر شهرستان مراسم‌هایی جداگانه برگزار می‌شود، فرمانداران نیز موظفند با برقراری تعامل با ائمه جمعه و جماعت از سخنرانان برجسته به عنوان سخنران این مراسم دعوت کنند تا افکار و اندیشه امام خمینی(ره) برای حاضرین در مراسم و نیز عموم جامعه تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به همزمانی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان، اعزام ۳۵۰۰ زائر از شهرستان‌های ساوه و زرندیه و اراک برای حضور در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در روز ۱۴ خرداد دو ویژه برنامه در شهرهای اراک و خمین برگزار می‌شود، گفت: زمینه برگزاری دو ویژه برنامه در استان مرکزی به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) تدارک دیده شده، یکی از این برنامه‌ها در شهر خمین زادگاه امام(ره) در روز ۱۴ خرداد با حضور اعزای شورای اداری استان و شهرستان خمین و با حضور آیت‌الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در ساعت ۱۸ در بیت تاریخی حضرت امام در خمین برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه روز ۱۴ خرداد در اراک گفت: این ویژه برنامه ساعت ۱۸:۳۰ در مصلی بیت‌المقدس اراک و با سخنرانی آیت‌الله سپاسی آشتیانی برگزار می‌شود که این مراسم تا بعد از افطار نیز ادامه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: بر اساس گزارش کمیته فرهنگی که مسئول برگزاری این مراسمات است، برنامه‌هایی از جمله شب شعر و خاطره ارتحال امام(ره)، محافل انس با قرآن در مساجد و حسینیه‌ها، برپایی نمایشگاه «فراق یار»، برگزاری مراسمات ۱۴ و ۱۵ خرداد در بقاع متبرکه و برگزاری نمایشگاه آثار حضرت امام در شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: شخصیت امام خمینی(ره) در یک قرن اخیر نمونه بوده به طوری که در تمام ادیان جهان وی را به عنوان رهبری انقلابی می‌شناسند و افکار  ژرف و اندیشه‌های ضد استبدادی و استکباری امام را ستایش می کنند، امید است بتوانیم اندیشه‌های این شخصیت برجسته را در جامعه به ویژه برای قشر جوان تبیین کنیم و در راستای رسیدن به این هدف می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در این ایام بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت