شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۰۸:۰۴

برگزاری جلسه جمع‌بندی ابعاد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان/رقم دقیق تخلف پس از جمع‌بندی اعلام می‌شود

عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: جلسه جمع‌بندی ابعاد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان روز دوشنبه ۱۷ مهرماه برگزار می شود.

۱۷ مهرماه؛

برگزاری جلسه جمع‌بندی ابعاد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان/رقم دقیق تخلف پس از جمع‌بندی اعلام می‌شود

حجت الاسلام علیرضا سلیمی

برگزاری جلسه جمع‌بندی ابعاد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با پیام دلیجان؛ در خصوص آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: جلسه جمع‌بندی ابعاد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان روز دوشنبه ۱۷ مهرماه با حضور اعضای کمیسیون مربوطه، کمیته تحقیق، کارشناسان محقق دیوان محاسبات و مسئولان دستگاه ها جمع بندی نهایی گزارش تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان در محل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار می شود.

سلیمی اظهار کرد: امیدواریم در این جلسه جمع بندی نهایی این گزارش به اتمام برسد و پس از آن به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تخلفات شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در دست بررسی است ادامه داد: در آخرین جلسه هیئت تحقیق و تفحص که ۱۱ مهر برگزار شد، مجددا گزارش‌های تدوین شده مربوط به بانک سرمایه، شرکت پترو فرهنگ و دریافت‌ها و پاداش‌های میلیونی، قرائت شد.

رقم تخلف پس از جمع بندی دقیق اعلام می شود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رقم کلی اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با توجه به گستردگی تخلفات شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان حجم ریالی تخلف نهایی نشده و پس از جمع بندی دقیق این رقم اعلام می شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان خردادماه سال ۷۴ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای اجرای تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه با هدف حمایت و کمک به تامین مالی فرهنگیان پس از دوران خدمت، تاسیس شد و فعالیت آن بر اساس مواد ۱۴۷ و ۵۳ قانون برنامه‌های توسعه سوم و چهارم ادامه پیدا کرد.

اهداف این صندوق حول محور کمک به قشر فرهنگیان بازنشسته است و آنها می‌توانند جهت افزایش قدرت مالی خود در دوران بازنشستگی ماهانه حداکثر مبلغ ۵ درصد حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق واریز کنند از سوی دیگر دولت هم موظف است سال به سال معادل مبلغ فوق را که به‌همین منظور در بودجه‌های سالانه منظور می‌شود، به صندوق واریز کند لذا این صندوق، سهم‌الشرکه فرهنگیان، پرداختی عضو و پرداختی دولت به اضافه سود متعلقه را هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی یا بازخریدی به آنان و در صورت فوت به وراث آنها مسترد می‌کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت