دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۴:۲۷

برگزاری جشن شبه دیسکو در دانشگاه تفرش+فیلم

به بهانه برگزاری جشن روز مهندس و در سایه بی توجهی مسئولان دانشگاه تفرش، محیط به ظاهر علمی این دانشگاه اسیر رقص و پایکوبی شد.

ولنگاری فرهنگی به بهانه جشن روز مهندس؛

برگزاری جشن شبه دیسکو در دانشگاه تفرش+فیلم

برگزاری جشن شبه دیسکو در دانشگاه تفرش+فیلم

به نقل از نسل فردا؛ به بهانه‌ برگزاری جشن روز مهندس و در سایه بی توجهی مسئولان فرهنگی دانشگاه تفرش، شب گذشته محیط به‌ظاهر علمی دانشگاه تفرش اسیر رقص و پایکوبی شد.

در اینجا نمی توان دانشجویان را مقصر این ساختارشکنی در دانشگاه تفرش دانست، تردیدی نیست که مقصر اصلی این حرمت‌شکنی فقط و فقط مسئولان دانشگاه تفرش هستند که هیجانات دانشجویان را با برنامه‌ریزی‌های ناکارآمد به سمت تباهی هدایت می‌کنند. اگرچه هیچ جریانی مخالف جشن و شادی نیست نگارنده این گزارش به‌هیچ‌عنوان مخالف برگزاری جشن و شادی نیست لکن باید در چارچوب قانون و عرف و اخلاق باشد.

در سال‌های اخیر جلوگیری از برگزاری جشن‌هایی از قبیل کنسرت در دانشگاه‌ها یکی ابهاماتی بوده است که وزارت علوم رویکردهای مختلفی را برای حل این معضل پیش‌گرفته است اما همواره در وادی عمل درمانده بوده است.

در جشنی که شب گذشته در دانشگاه تفرش تحت عنوان «جشن روز مهندس» برگزار شد به‌خوبی مشهود بود که برگزارکنندگان برنامه طوری برنامه را برنامه‌ریزی و هدایت کرده‌اند که هیجان دانشجویان برانگیخته شود و کار به رقص و پای‌کوبی بیانجامد،  متأسفانه به‌سهولت می‌توان اسم دیسکو را برای آن انتخاب نمود که مستندات این ادعا، فیلم‌هایی است که از این جشن منتشر شده است.

تحریک دانشجویان با آواز و رقص چنان فضای سالن را تحت شعاع قرار داده بود که اگر کسی همان لحظه وارد سالن می‌شد چیزی جز یک دیسکو یا یک کنسرت بی‌بندوبار در ذهنش خطور نمی‌کرد. بنابر گفته شاهدان عینی، مسئولان فرهنگی دانشگاه نیز در این مراسم حضور داشته اند.

در سال‌های اخیر با روی کار آمدن مدیران فرهنگی ضعیف، فرهنگ این مقوله‌ی مهم در دانشگاه‌ها به حاشیه رانده شده و فضای آکنده از بی‌بندوباری را به ارمغان آورده است.

موضوع کنسرت‌های دانشگاهی و آمیخته شدن فضای علمی و معنوی دانشگاه‌ها با رقص به اسم شادی! سروصدای زیادی را به راه انداخته که در صدر اخبار جنجالی دانشگاه‌ها قرارگرفته است.

رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان دانشگاه‌ها بیستم آبان ماه سال ۹۴ فرمودند: «شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟! برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند و برای توجیه کار غلط خود می‌گویند، دانشجویان باید شاد باشند!مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه می‌کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.»

فیلم کوتاهی از برنامه در قسمت زیر آمده است و به علت احترام به بینندگان و برخی مسائل دیگر از پخش قسمت‌های بیشتر خودداری شده است.

امیدواریم مسئولان دانشگاهی به فکر پیشرفت و تعالی علمی دانشگاه و کشور باشند و با ایجاد محیط و امکانات علمی و رفاهی متناسب، تحصیلی بدون دغدغه را فراهم آورند و دیگر شاهد برگزاری دیسکوهای مختلط در سطح دانشگاه‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت