شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۰:۵۶

برنامه‌های هفته هنر انقلاب در مرکزی به صورت مجازی اجرا شد

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های حوزه هنری استان طی هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت مجازی برگزار شد و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی:

برنامه‌های هفته هنر انقلاب در مرکزی به صورت مجازی اجرا شد

رضا میرزایی  اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد برآمده از بطن انقلاب دو مأموریت اصلی از قبیل تولید آثار فاخر هنری مبتنی بر ارزش‌ها و تربیت هنرمند متعهد را برعهده دارد و هر ساله در طول هفته هنر انقلاب برنامه‌های ویژه ای را تدارک می بیند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: در سال‌های اخیر حوزه هنری استان در طول هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های ویژه ای برگزار کرده اما امسال با توجه به شیوع کرونا و بحث پدافند زیستی برای اجرای برنامه‌های خود از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: ۵۰ نفر از هنرمندان در قالب ۴ کارگاه مجازی هنرهای تجسمی مشغول به کار شدند که با موضوعات مرتبط با هنر انقلاب اسلامی در منازل خود به تولید این آثار می‌پردازند و با استاد رشته خود در ارتباط هستند تا کارها پایش و به یک اثر فاخر برای عرضه تبدیل شود. به طور مثال کارگاه طراحی پوستر با همکاری ۲۰ نفر از هنرمندان گرافیست و یکی از اساتید این حوزه پیگیری می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: ۱۰ نفر از هنرمندان کاریکاتوریست نیز در کارگاه مجازی تحت عنوان کرونا کارتون با مدیریت استاد خود مشغول فعالیت هستند و در کارگاه مجازی خوشنویسی نیز ۲۰ نفر از اساتید و مدرسین کار را دنبال می‌کنند.

میرزایی به انتشار فراخوان عکس نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که عکسی را تهیه کرده و فرصتی برای ارائه آن پیدا نکردند می‌توانند عکس‌های خود را به حوزه هنری تحویل دهند تا بررسی‌های لازم نسبت به آن انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: آثار تولید شده این کارگاه‌ها در سایت حوزه هنری استان به صورت نمایشگاه مجازی و فضای اینستاگرام قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری استان بیان کرد: آثار منتخب نهمین جشنواره استانی داستان سوره به صورت مجازی تهیه شده و داستان‌ها توسط هنرمند خوانش شده و به صورت نرم افزاری در آمده و در فضای مجازی عرضه شده است.

میرزایی گفت: با توجه به محدودیت فعالیت هنرمندان در این شرایط در راستای حمایت از آن‌ها از ۳۰ نفر از هنرمندان فعال عرصه هنر انقلاب با اهدای هدایای نقدی تقدیر شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت