دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۰۶:۰۴

برنامه‌های فرهنگی برای کنگره ” نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس” در استان مرکزی تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه‌های فرهنگی کیفی برای کنگره “نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس” در استان مرکزی تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

برنامه‌های فرهنگی برای کنگره ” نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس” در استان مرکزی تدوین می‌شود

نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس

برنامه‌های فرهنگی برای کنگره ” نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس” در استان مرکزی تدوین می‌شود

محسن شریفی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی، هنری و فضاسازی کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با اشاره به اهمیت فعالیت‎های تخصصی و فاخر فرهنگی و هنری اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد ایثار و شهادت، ماندگار هستند بنابراین توجه به کیفیت و ماندگاری فعالیت‌ها اهمیت زیادی دارد که در این راستا کمیته فرهنگی، هنری و فضاسازی کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با حضور اعضای کمیته برگزار شد.

وی افزود: انسجام بیشتر درفعالیت‌های هنری و فرهنگی خروجی مفیدتر و اثرگذارتر را به‌دنبال داشته، بنابراین کارگروه فرهنگی و هنری در قالب پویش و جشنواره، در کنار کار کنگره بازده مطلوبی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌ها در قالب 2 کارگروه فضاسازی، تبلیغات، فرهنگی و هنری پیگیری می‌شود و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته، توانمندی‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را به همراه اعتبار مورد نیاز به دبیرخانه کمیته ارائه می‌کنند.

شریفی بیان کرد: تجلیل از مقام والای شهیدان، ثبت، نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان، معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده، ایجاد بستر مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد فضای فرهنگی مبتنی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تقویت روحیه استکبارستیزی، مصون‌سازی جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تقویت روحیه انقلابی‌گری و ولایت‌مداری از اهداف فرهنگی این کنگره است.

به گزارش تسنیم، در ادامه این جلسه هر یک از اعضا متناسب با ظرفیت دستگاهی خود راهکار و پیشنهاد ارائه داده و مقرر شد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نسبت به احصاء نیازهای فرهنگی و هنری کمیته، اقدام کرده و نتیجه را در قالب یک نامه به دبیرخانه کمیته اعلام کنند.

اعضای کارگروه کمیته فرهنگی و هنری در دو کارگروه فرهنگی، هنری، تبلیغات و فضا‌سازی با اعضایی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری ، سپاه حضرت روح‌الله(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، بسیج هنرمندان، میراث فرهنگی و گردشگری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تشکیل شده است.

شهرداری اراک، سپاه حضرت روح الله(ره) ، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری استان مرکزی، بنیاد شهید و امورایثارگران، اوقاف و امور خیریه، پدافند هوایی اراک و نیروی انتظامی استان مرکزی به‌عنوان اعضای کارگروه فرهنگی و هنری و همچنین کارگروه تبلیغات و فضاسازی در جلسه معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت