جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۳:۴۲

برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(ره) در خمین تشریح شد

مسئول موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین گفت: برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(ره) در خمین تشریح شد.

مسئول موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین:

برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(ره) در خمین تشریح شد

برنامه‌های سالروز رحلت امام

برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(ره) در خمین تشریح شد

حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خمین با اشاره به این که مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) باحضور نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی و همچنین حضور مدیران و اعضای شورای استان در خمین برگزار می شود، اظهار داشت: برای این که امسال سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نسبت به سال گذشته باشکوه برگزار شود باید همه بکوشند و از ظرفیت‌های مردمی برخوردار شوند.

وی افزود: امسال دومین سالی است که روز ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، بنابراین شروع برنامه‌ها از ساعت 18 عصر مصادف با 19 ماه مبارک رمضان در محل بیت تاریخی ایشان برگزار می‌شود.

مسئول موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین تصریح کرد: از 11 تا 15 خردادماه برنامه‌های ارتحال امام خمینی(ره) به صورت پخش مستقیم از چهار شبکه سراسری و 32 شبکه استانی پخش می‌شود، آیین سوگواری و عزاداری تا نماز مغرب و عشاء در خیابان ساحلی هم‌جوار بیت تاریخی امام راحل(ره) ادامه دارد و بعد از این مراسم ضیافت افطاری در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مرودشتی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مناسبتی این روز می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس فراق یار، نمایشگاه کتاب، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و توزیع بسته‌های فرهنگی از زندگی‌نامه امام خمینی (ره)، سخن‌رانی و مداحی نام برد.

مسئول موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین، با اشاره به دیگر برنامه‌های این روز گفت: سیاه‌پوش کردن بیت تاریخی امام خمینی(ره)، غبارروبی بیت توسط بانوان و عاشقان امام، استقبال و پذیرایی از کاروان‌های عزاداری سراسر کشور و برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در زادگاه بنیان‌گذار انقلاب است.

مرودشتی ادامه داد: روز یازدهم خردادماه هم بیت قدیمی امام خمینی(ره) در خمین میزبان روسای حراست‌های ادارات کل استان مرکزی است، برگزاری مراسم  شب شعر در 12 خردادماه و در شب ارتحال آن حضرت هم جزءخوانی قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی از دیگر برنامه‌ها است

فرماندار خمین نیز با اشاره به ضرورت برگزاری با شکوه این مراسم گفت: باید مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خمین با شکوه‌تر و منسجم‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و نیاز است که همه دستگاه‌های اجرایی همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

طهرانی خاطرنشان کرد: شورای اداری که مصادف با عصر روز چهاردهم خرداد و هم‌زمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی است برگزار نمی‌شود و مراسم ویژه این روز همراه با سخنرانی و مداحی همراه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در بیت قدیمی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی درراستای تامین بحث‌های امنیتی، انتظامی و ترافیک شهر هماهنگی لازم را داشته باشند و شهرداری هم فضا‌سازی و سیاه‌پوش کردن سطح شهر را در این مراسم در دستور کار خود قرار دهد.

فرماندار خمین افزود: با توجه به این که تجدید بیعت مردم و مسئولان با آرمان‌های امام راحل(ره)، با حضور در بیت تاریخی و قدیمی آنحضرت در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی میزبان رهروان و تمام مشتاقان آن بزرگوار از سراسر کشور است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت