یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۵:۳۸

برنامه‌های تامین سلامت اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برنامه‌های تامین سلامت اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

برنامه‌های تامین سلامت اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

بهزیستی

برنامه‌های تامین سلامت اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،بهروز رفیعی در همایش سلامت اجتماعی، بسیج و بهزیستی برگزار شد، با اشاره به همکاری بیسج با بهزیستی  اظهار داشت: بسیج شجره طیبه است و ریشه بسیار پاکی دارد که به سبب وجود فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در راه‌اندازی بسیج عزت و قدرت بیشتری دارد.

وی افزود: در تمامی بحران‌ها و حوادث کشور از جمله جنگ و بلایای طبیعی در طول سالیان‌ حضور همیشگی و صددرصدی بسیج را در بطن و دل مشکلات مردم داشته‌ایم که بار زحمات زیادی را بر عهده گرفته‌ و هر زمان به آنها نیاز بوده اعلام آمادگی کامل کرده‌اند، حضور خواهران و برادران بسیج را درراستای اهداف سازمان بهزیستی کشوربا اجرای فعالیت‌های مختلف داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: سلامت اجتماعی موضوع وسیعی است که تمامی ارگان‌ها و نهادها با آن درگیر هستند، از جمله کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و افرادی که در این زمینه به نوعی کار و فعالیت دارند را دربر می‌گیرد.

رفیعی بیان کرد: در دنیای امروز با تحولات و ورود به یک مرحله جدید، مدینه فاضله‌ای در دنیای امروز پیدا نمی‌کنیم که دچار بحران و معضلات اجتماعی نباشد،  برای مثال آمار اعتیاد، طلاق یا کودکان کار به صفرنرسیده و در پیشرفته‌ترین کشورها هم این آسیب‌ها وجود دارد و موضوع مهم کنترل آسیب‌ها و از بین بردن منشا آنها در بروز ناهنجاری‌ها است.

وی ادامه داد: اهداف بهزیستی و دیگر نهادهای مرتبط جامعه بر این اساس است که کنترل و اداره امور را بر آسیب‌های اجتماعی پیدا کنیم تا در نتیجه بتوانیم معضلات و پیامدهای بیشمار آنها را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی سلامت را در سه بعد تعریف می‌کند که به بعد جسمی، روانی و اجتماعی تقسیم می‌شود ولی در نهایت همه آنها به هم مرتبط هستند و در تشدید یا بحرانی شدن همدیگر تاثیر دارند، برای مثال فردی که بیماری ام اس دارد پس از مدتی دچار افسردگی می‌شود و برخی برای بهبودی استعمال مواد مخدر را به بیمار پیشنهاد می‌کنند که در نهایت بیمار ام اس علاوه بر بیماری جسمی به بیماری روحی روانی اعتیاد هم دچار و درگیریک نوع  آسیب اجتماعی می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: حوزه سلامت اجتماعی و آسیب‌ها انواع زیادی دارد بنابراین در حوزه پیشگیری و درمان نهادهای مختلفی باید با محوریت آسیب‌زدایی و تضمین سلامت نسل بعدی همکاری کنند، متاسفانه در سازمان بهزیستی با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلفی روبرو هستیم که نتیجه گرفتیم در دنیای جدید ناهنجاری و آسیب‌ها شدت زیادی نسبت به قبل گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل مهم و اثرگذار افزایش آمار آسیب‌ها فضای مجازی است که خانواده‌، زنان، کودکان و نوجوانان در معرض خطرات و عوارض آن قرار دارند، برای مثال در کمپین مجازی مبارزه با مواد مخدر که راه‌اندازی شده بود و در آن مضرات استعمال مواد مخدر و روانگردان‌ها  را منتشر و اطلاع‌رسانی می‌کردیم خیلی زود چرخه مواد مخدر وارد کمپین شدند و بر خلاف مسیرو اهداف ما، تبلیغ مواد مخدر را با توضیح فواید و تصویرسازی زیبا برای جذب افراد می‌کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: باید در راستای تاکید ایشان به کنترل پنج نمونه از آسیب‌های اجتماعی در جامعه همکاری وسیعی انجام دهیم،  سازمان بهزیستی متولی کنترل بخشی ازآسیب‌ها است و همایش امروز بر اساس حمایت‌طلبی از دیگر نهادها مانند بسیج، آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی سایر ارگان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت