دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۰۱:۰۲

برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف آب در استان مرکزی اجرا می‌شود

معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف آب در دستور کار مسئولان استان مرکزی قرار گیرد گفت: برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف آب در استان مرکزی اجرا می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف آب در استان مرکزی اجرا می‌شود

اصلاح الگوی مصرف آب

برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف آب در استان مرکزی اجرا می‌شود

به نقل از تسنیم، مهدی زندیه وکیلی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای حفاظت آب استان مرکزی در سال 97 با اشاره به ضرورت ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اظهار داشت: شهرستان‌ها باید در هر جلسه گزارشی از وضعیت خود ارائه کنند و همچنین جهاد کشاورزی هم باید برگزاری جلسات کمیسیون ماده 11 را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: باید الگوی کشت، نصب کنتورهای حجمی، توسعه سیستم نوین آبیاری و برخورد قانونی با ‎های غیرمجاز تمورد توجه قرار بگیرد این در حالی است که متاسفانه امروز در باغات و خانه باغات شاهد حفر چاه‌های عمیق هستیم که باید فرمانداران در راستای مقابله و فرهنگ سازی در این موضوع اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: شاهد بحران بهره‌برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی هستیم به گونه‌ای که در سال گذشته 6 هزار و 500 هکتار از اراضی استان مرکزی تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفت و در این راستا 7هزار و 500 هکتار از اراضی در دستورکار قرار دارد.

مجید آنجفی خاطرنشان کرد: در حوزه زراعت کشت‌های بهاره توسعه آبیاری قطره با نوار تیپ مدنظر است که این مسئله  کارایی مصرف آب را 90 درصد ارتقا می‌بخشد.

وی اضافه کرد: با توسعه گلخانه‌ها در کنار کاهش مصرف آب و افزایش تولیدات اشتغال سه برابر می‌شود و تقاضای ما این است که تخصیص آب در این راستا انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: امسال60 هزار کشت گندم آبی به 50 هزار هکتار کاهش پیدا می‌کند و سال گذشته در بحث کشت هندوانه با کاهش 2 هزار هکتاری سطح زیر کشت 50 درصد کاهش کشت انجام شد و 2 هزار و 300 هکتار اراضی کشت چغندر قند به 700 هزار کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت