یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۱۷:۰۶

برنامه‌های آموزش و پرورش در بخش ترویج خلاقیت دانش‌آموزان در استان مرکزی افزایش می‌یابد

شیرخانی با بیان اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش در بخش ترویج خلاقیت دانش‌آموزان در استان مرکزی افزایش می‌یابد، گفت: آموزش و پرورش استان مرکزی به دنبال تربیت دانش‌آموز پرسش‌گر است.

معاون آموزش و پرورش استان مرکزی:

برنامه‌های آموزش و پرورش در بخش ترویج خلاقیت دانش‌آموزان در استان مرکزی افزایش می‌یابد

ترویج خلاقیت

برنامه‌های آموزش و پرورش در بخش ترویج خلاقیت دانش‌آموزان در استان مرکزی افزایش می‌یابد

به نقل از تسنیم، علی شیرخانی ظهر امروز در مراسم زنگ مقاومت که با حضور مسئولان در دبیرستان دخترانه مریم جراحی زاده ساوه برگزار شد اظهار داشت: شما دانش آموزان به عنوان پرچم‌داران خط مقدم تعلیم و تربیت باید با تأسی از سیره اهل‌ بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) بتوانند در کنار فراگیری علم به نور حقیقت و کمال معنوی دست پیدا کنید.

وی افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه اسیر جهل و بازی‌های سیاسی نشوید و مجبور نباشید ایدلوژی هر شخصی را بپذیرید در راستای دستیابی به نور دانایی تلاش کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح  کرد: خوشبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که انتخاب درست داشته باشند و این انتخاب درست با ارتقاء بیشتر در کمال و دانایی و علم میسر می‌شود و شما در این مسیر مهم قرار دارید ولی ممکن است برای رسیدن به این مهم با موانعی از جمله فضای مجازی مواجه و دیگر برنامه ‌ای دشمن مواجه شوید و لازمه عبور از این موانع صراط مستقیم است.

شیرخانی بر اهمیت توجه به بخش آموزش و پرورش در کشور گفت: راه توسعه و پیشرفت آینده کشور در گرو  توسعه آموزش و پرورش است بنابراین چنانچه همه کشورهای توسعه یافته نیز سیر حرکتی خود را در مسیر توسعه در همه حوزه‌ها از مدرسه شروع کرده  است.

وی افزود: در امر آموزش مهمترین موضوع در علم‌اندوزی دانش‌آموزان، پرسش‌گری آنها است و دانش‌آموز باید در کسب علم پرسش‌گر باشد زیرا این امر  قدرت، توان و خلاقیت و پویایی را به همراه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: امروز عصر خلاقیت و نوآوری است و مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی بر این مهم تاکید دارد که امر خلاقیت، ابتکار، کارآفرینی و مهارت‌آموزشی دانش‌آموزان و توانمندسازی آنها در پهنه آموزش برای پیشرفت و آینده کشور امری بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن شرایط مناسب، زمینه بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را از مراکز صنعتی و تولیدی فراهم کنند.

شیرخانی بیان کرد: تفکر، تدبر و انتخاب درست رمز موفقیت بود و اگر شما به این سلاح دست یابید کامیابی و سعادت خود را تامین کرده‌اید.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای به کرسی نشاندن نور حقیقت در سرتاسر گیتی و هم چنین باطل کردن جهل و گسترس فرهنگ ناب اسلام محمدی(ع) و امر به معروف و نهی از منکر  قیام کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های عزیزانی است که برای حفظ و صیانت ارزش‌های دینی و ملی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز همه باید برای حفظ این امانت‌ها تلاش کنیم و پیرو آنها باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت