یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۱۵:۳۲

برطرف کردن مشکلات شهرستان با وحدت مسئولان قابل انجام است

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: ارتقای کشاورزی شهرستان باید از دغدغه های مسئولان باشد، تغییر الگوی کشت در شهرستان باید با بررسی های کارشناسی و ارزش اقتصادی صورت گیرد.

در جلسه شورای اداری فراهان مطرح شد؛

برطرف کردن مشکلات شهرستان با وحدت مسئولان قابل انجام است

برطرف کردن مشکلات فراهان

برطرف کردن مشکلات شهرستان با وحدت مسئولان قابل حل است

به نقل از فراهان خبر؛ جلسه شورای اداری فراهان با حضور نماینده تفرش، آشتیان و فراهان برگزار شد.

در این جلسه محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به ضرورت تحول در کشاورزی شهرستان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و تاکیدات رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، تغییر الگوی کشت و نحوه مدیریت آب کشاورزی ضرورت دارد.

ارتقای کشاورزی شهرستان، دغدغه مسئولان باشد

وی افزود: با توجه به اینکه شغل بیش از ۸۰ درصد مردم شهرستان کشاورزی است، ارتقای کشاورزی شهرستان باید از دغدغه های مسئولان باشد.

حسینی با اشاره به تغییر الگوی کشت در فراهان اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در شهرستان باید با بررسی های کارشناسی و ارزش اقتصادی صورت گیرد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به وحدت مسئولان شهرستان در برطرف کردن مشکلات مردم گفت: می طلبد مسئولان شهرستان با یک مدیریت جهادی به سمت توسعه و پیشرفت شهرستان گام بردارند.

وی افزود: در طی این سالها اقدام خاصی در راستای توسعه کشاورزی شهرستان صورت نگرفته است، انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی تحولی در اقتصاد شهرستان ایجاد کنند.

در ادامه سید احمد سجادی، فرماندار فراهان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و افزایش گرایش اعتیاد به مواد مخدر گفت: ارزش تجاری مواد مخدر یکی از دلایل گرایش سوادگران مواد مخدر به به تجارت مواد مخدر است، از سویی دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای تخریب افکار و مغزهای حوانان به دنبال گسترش مصرف مواد مخدر درکشور هستند.

وی افزود: عدم آگاهی خانواده ها از آسیب های مختلف مواد مخدر یکی از علل های افزایش اعتیاد در جامعه است.

سجادی آموزش و اطلاع رسانی را لازمه پیشگیری از مواد مخدر دانست و افزود: عدم آگاهی از مضرات و نتایج خانمان سوز مواد مخدر در بسیاری از موارد سبب می شود که افراد به سوی مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

فراهان جایگاه دهم میزان آلودگی به مواد مخدر در بین شهرستان های استان مرکزی

فرماندار فراهان با اشاره به وضعیت شهرستان فراهان در آلودگی به مواد مخدر گفت: شهرستان فراهان در بین شهرستان های استان جایگاه دهم آلودگی به مواد مخدر را خود اختصاص داده است و رتبه پنج کشفیات استان را در بین شهرستان ها دارد.

وی افزود: تاکنون هیچ معتاد متجاهر و کارتن خواب در شهرستان مشاهده نشده است اما متاسفانه با افزایش رشد کشفیات در سطح شهرستان، میزان رشد آلودگی و گرایش به مصرف مواد مخدر روبه افزایش است.

سجادی بیان کرد: بیشترین معتادین به مواد مخدر در سطح شهرستان در حوزه روستایی مشاهده می شود و می طلبد مسئولان شهرستانی برنامه های پیشگیری از اعتیاد را در روستاها جدی بگیرند.

فرماندار فراهان اظهار کرد: برنامه های تبلیغی دشمن بالای چندین برابر آگاهی بخشی ما در قبال مواد مخدر است، مسئولین نباید در مورد برنامه های فرهنگی مبارزه با مواد مخدر غفلت کنند.

برنامه های مبارزه با مواد مخدر مختص هفته مبارزه با مواد مخدر نباشد

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر و آگاهی بخشی در این زمینه نباید فقط مختص این هفته باشد بلکه در طول سال برای این امر مهم برنامه ریزی شود.

وی با اشاره با گلایه از مشارکت پایین مسئولان شهرستان در برنامه های مناسبتی گفت: متاسفانه شاهد حضور کمرنگ مسئولین شهرستانی در برنامه های مناسبتی و فرهنگی شهرستان هستیم، مسئولان به عنوان الگو باید در جمع مردم حاضر شوند و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند.

افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات شهرستان فراهان

سجادی افزود: امسال اعتبارات شهرستان فراهان ۲۰ درصد افزایش یافته است اما این اعتبارات باز هم جوابگوی خدمات شایسته به مردم نیست، مسئولان باید با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان همه توان خود را برای دریافت اعتبارت ملی به کار بگیرند.

فرماندار فراهان اظهار کرد: خدمت به مردم به عنوان ولی‌نعمت ما باید در اولویت کار مسئولان دولت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت