سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۲۹:۰۹

برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان استان مرکزی پیگیری شود

استاندار مرکزی گفت: برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان و دانش‌آموزان استان مرکزی پیگیری شود.

برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان استان مرکزی پیگیری شود

برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان استان مرکزی

برطرف کردن مشکلات اجتماعی جوانان استان مرکزی پیگیری شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم ،سیدعلی آقازاده شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به تمام بحث‌هایی که داریم متاسفانه میزان بزه در دانش‌آموزان در حال افزایش است و تمام تلاش ما این است که این میزان کم شود اما در عمل ما به سمتی در حال حرکت هستیم که سن استفاده از دخانیات و مواد مخدر و ناهنجاری‌های اجتماعی هر روز در حال کاهش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اتفاقات در بین دانش‌آموزان رخ می‌دهد اما من اعتقاد دارم که این اتفاقات اصلا ربطی به آموزش و پرورش ندارد بلکه همه ما مقصر هستیم و باید نظام و مسئولان به آن بپردازد تا به تهدید تبدیل نشود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ما باید رویکرد و دیدگاه خود را به مسائل اجتماعی و جوانان پس از گدشته چهار دهه از انقلاب تغییر دهیم و اصلاح کنیم و پایبندی جوانان را به ارزش‌های دین و نظام بسنجیم، ما در ایجاد نشاط جامعه کم کاری کرده‌ایم.

آقازاده خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه‌های وجودی شورای آموزش و پرورش بررسی بدون تعارف بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی است.

وی اضافه کرد: بررسی و حل مشکلات دانش آموزان از تکالیف مهم نظام آموزشی و تربیتی است و یکی از پایه‌های وجودی شورای آموزش و پرورش این است که مشکلات اجتماعی جوانان به ویژه دانش آموزان با حساسیت و راه حل‌های اثربخش پیگیری شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ساماندهی مشکلات اجتماعی با حضور آگاهانه در صحنه میسر است و نیاز است که متولیان، نهادهای فرهنگی و انقلابی از پوسته رسمی و تشریفات خارج شوند و با توجه به واقعیات جامعه در راستای حل معضلات گام بردارند.

آقازاده بیان کرد:  برخی رویکردها در حوزه اجتماعی نیازمند اصلاح است و مسئولان باید فعالیتهای خود را به گونه‌ای تغییر دهند تا نشاط اجتماعی در لایه های جامعه بسط پیدا کند.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که با وجود همه اقدامات برخی آسیب‌ها در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان رشد دارد و باید به گونهای عمل شود که مصون سازی اجتماعی و آگاهی از سنین پایین ایجاد شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: رشد آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی دغدغه مسئولان عالی کشور است و نیاز است قبل از آن که فرصت ها از کف برود اقدامی عاجل انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت